Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verre reizen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verre reizen

Als je dan toch voor Joker zou kiezen, ga dan zelf op pad, dat kost nog niet de helft! Just my 2 cents...

Comment

in september naar amerika getrokken, van hieruit een busje gehuurd, rondgereden met enkele kameraden, geslapen in de goedkoopste motels (motel 6) af en toe kamperen in de wildernis en bij mensen thuis (zeer gastvrij) ik denk in totaal dat ik 1300 euro heb opgedaan, vliegtuig inc.
      veel avontuur gehad

op voorhand alles gezocht en gepland en alles is verlopen zoals je het zelf wilt

nadien me beklaagt dat ik geen beter toestel had als de panasonic TZ2
      daarom hier belandt
      Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
        ...
        Info idd via google maar als je je een goede gids hebt kan je gerichter te werk gaan. Nu, als je gans zuidelijk afrika wil doen moet je niet noodz een aparte gids kopen voor elk land dat je bezoekt. Omdat deze landen een vaak voorkomende combinatie vormen, bestaan er immers gidsen zoals bij Lonely Planet die de ganse regio coveren voor slechts 25 eur ofzo. Prijs/kwaliteit is dat wel interessant.
        Lang geleden hebben m'n vrouw en ik via een reisbureau de vlucht h/t plus verblijf met ontbijt van 5 weken in een hotel in Mombasa (Kenia) geboekt. Na een vijftal dagen begon Mombasa ons te vervelen en hebben we gewoon een lokale bus genomen naar Nairobi ... Kisumu aan het Victoriameer ... ook gelift enz. Zo te reizen was en is zeer boeiend, maar niet heel efficiënt omdat je veel mensen moet aanspreken eer je weet welke bus, trein, boot ... je best neemt, wat normale taxitarieven zijn ... goedkope hotels, restaurants, bezienswaardigheden. Het grootste voordeel is dat je echt contact hebt met de plaatselijke bevolking en regelmatig wordt uitgenodigd om bij hun te eten of te slapen.

Sinds we de Lonely Planet boeken kennen, hebben we altijd gereisd met zo'n LP in de bagage. 't Gaat ongelooflijk eenvoudig en efficiënt omdat je er alles in vindt wat je zou willen weten en de info gewoonlijk recent en betrouwbaar is. Lange voorbereidingen en lukraak veel vragen worden overbodig. Bovendien kom je overal in contact met andere rugzaktoeristen omdat die ook logeren in de besproken hotelletjes en hoor je uit eerste bron veel reiservaringen en goede tips. Gewoon doen, raadt ik iedereen aan!

Op die manier reizen halveer je de reiskosten (t.o.v. georganiseerd) en verdubbelt je plezier. Je hebt veel meer vrijheid. Bevalt het je ergens, dan blijf je er gewoon enkele dagen langer rondhangen, en anders reis je verder. Voor de landen die Sancho wil bezoeken volstaat een heenvlucht naar bv. Johannesburg en een terugvlucht uit Windhoek. Wij zijn enkele jaren geleden door Z-Afrika getrokken (van Joburg naar Kaapstad) met de Bazbus. Je kunt ter plaatse ook gemakkelijk een auto huren (als je een Visakaart o.d. hebt).
        Last edited by Jazzer; 27 november 2009, 13:04.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Working...
        X