Re: Verre reizen
Ik hoop dat ik de thread niet kaap met deze lange reply anders mag een mod dit stuk zeker afsplitsen in een apart onderwerp.
Ik voel mij aangesproken door deze reactie
De voorbereiding is het halve plezier. Toen ik nog thuis was (7 jaar) planden mijn ouders reeds de reis naar Spanje, we bleven op 1 plaats maar maakten wel uitstappen in de omgeving. Ik heb het nooit anders geweten, nadat ik getrouwd was volgden we hetzelfde stramien voor Scandinavie, de US, Canada enz. op die ene keer begeleid Indonesie na. Ondertussen zijn we 45 jaar later
Ik heb 20 dagen/jaar (veel te weinig eigenlijk). Wij hebben ook 100% genoten van onze trip
Wij "verliezen" geen tijd. We hebben een reisplan waarbij de vlucht via internet geboekt word, dit jaar hadden we een "JR railpass" en de hotels/B&B's waren ook op voorhand geboekt. Alle locaties, stations, accomodaties, bezienswaardigheden waren ingevoerd in de GPS met Japanse kaarten. We hadden een boek van 100+ bladzijden met dagindeling, uurroosters tot perron van de treinen toe.
Klopt, wij zijn met 3 en willen niet echt onze planning delen
Wij moeten nog steeds ons eerste slecht hotel hebben. Sommige zijn minder en dat weten we dan ook op voorhand. De laatste jaren is tripadviser een goede leidraad. Bezienswaardigheden is een persoonlijke keuze, bv. met de groep een dag in het Louvre is voor ons verloren tijd...
Je hebt het over "verloren tijd" ter plaatse, ik zou niet weten wat je daar mee bedoeld. We hebben steeds goed gevulde dagen en slagen er toch in om steeds rechtstreeks van de ene locatie naar de andere te geraken zonder tijdsverlies. Voorbereiden doe je thuis, improvisatie ter plaatse kan altijd maar is uitzonderlijk.
Wij hebben altijd kunnen bekomen wat we wilden, soms wat moeilijker dan voorzien maar toch Transport is een kwestie van organisatie, de uurregeling staat online en klopt 100% . Een overstap van 2 minuten is een piece of cake vooral omdat de Shinkansen zo perfect gestructureerd is. Het prettigste was de interactie met sommige Japanners die blijkbaar toch niet zo gereserveerd bleken te zijn dan dan wat de clichés ons willen doen geloven.
Eigenlijk is het nog goed dat er zo velen georganiseerde reizen boeken, mochter er meer zijn die alles zelf regelen konden er vele reisbureaus de deuren sluiten...
Ik hoop dat ik de thread niet kaap met deze lange reply anders mag een mod dit stuk zeker afsplitsen in een apart onderwerp.
Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid
Bekijk bericht
De voorbereiding is het halve plezier. Toen ik nog thuis was (7 jaar) planden mijn ouders reeds de reis naar Spanje, we bleven op 1 plaats maar maakten wel uitstappen in de omgeving. Ik heb het nooit anders geweten, nadat ik getrouwd was volgden we hetzelfde stramien voor Scandinavie, de US, Canada enz. op die ene keer begeleid Indonesie na. Ondertussen zijn we 45 jaar later
Bekijk bericht
Wij "verliezen" geen tijd. We hebben een reisplan waarbij de vlucht via internet geboekt word, dit jaar hadden we een "JR railpass" en de hotels/B&B's waren ook op voorhand geboekt. Alle locaties, stations, accomodaties, bezienswaardigheden waren ingevoerd in de GPS met Japanse kaarten. We hadden een boek van 100+ bladzijden met dagindeling, uurroosters tot perron van de treinen toe.
Bekijk bericht
Bekijk bericht
Bekijk bericht
Bekijk bericht
Eigenlijk is het nog goed dat er zo velen georganiseerde reizen boeken, mochter er meer zijn die alles zelf regelen konden er vele reisbureaus de deuren sluiten...
Comment