Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke laptop ?

ja, zo gaat het altijd, je koopt iets van een merk, in dit geval acer en je denkt direct dat ze over de hele lijn slecht gaan, wss zijn ze nu sterk verbeterd (hopelijk voor hun)

ik blijf bij mijn mac, once you go mac, you never go back (alhoewel mac ook niet altijd rozenschijn is)
    Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

Comment

K'weet niet of deze link hier al vermeld is, maar het is een studie over de betrouwbaarheid van laptops.

1e conclusie : het gaat mee met de prijs (hoe duurder, hoe betrouwbaarder). Persoonlijk vind ik dat redelijk logisch.

De verschillen zijn eigenlijk redelijk klein. Grootste tegenvaller voor mij is Lenovo : nochtans duur, en eigenlijk Apple ook. Als je het hier leest zou Apple nooit stuk gaan, deze grafiek geeft toch iets anders aan.

Ik heb me gisteren een HP'ke gekocht. K'zal wel melden als ik ooit aan de slechte kant van de 25% zou geraken ...
      Groeten,

Polleke

Comment

tuurlijk gaat mac stuk, is en blijft elektronica.

je kan kopen wat je wil, met met maandagmorgenmodel ben je nog steeds de pineut.. hoe goed tests ook mogen beweren

Comment

Een garantiepakket is dus duidelijk wel de moeite (:

Ik ben nog altijd aan het uitkijken in alle folders, websites, ...

Groetjes,
          stan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katoenke Bekijk bericht

Ik ben nog altijd aan het uitkijken in alle folders, websites, ...

Groetjes,
            stan
            Zo ga je er nooit uitgeraken hoor.
            Begin best met een bezoekje aan een computerwinkel (waar ze weten wat het woord computer betekent....), bekijk een paar laptops van dichtbij en vraag info aan de verkoper. Kijk dan met die prijzen en info eventueel nog eens rond op het net.
            Veel kans dat je goedkoper uitkomt bij die PC boer.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nete,
              Als ik nu al begin te zoeken heeft het geen nut, tegen dat ik een mooi bedrag heb ( rond januarie, februarie ) is het gamma op de markt al weer helemaal verandert, dan heb ik nog tijd genoeg om rustig rond te zoeken naar laptops.

groeten,
              stan

Comment

vergelijk goed de prijzen, ook bij de pc boer, de mijne was vroeger steevast goedkoper dan de carrefour + ik had ne goeie service, ge moest wel weten wat je wou.

en eigenlijk zijn al die laptops bijna gelijk, stel gewoon op wat je wil en wat je nodig hebt

aantal inch scherm (ik heb 13" maar sinds kort hangt ie aan 24" inch, zo is ie ligt om te reizen, en een groot scherm thuis voor te werken)

investeer in processor en geheugen (ook wel uitbreidbaar maar doe je niet snel) en niet in de harde schijf omdat harde schijven vervangbaar en extern uitbreidbaar zijn.

ook leuk is de SD card reader die er op zit...
                ik denk dat je voor 400 euro een leuke laptop hebt, goed voor msn en word, maar photoshop voor de komende jaren, dat betwijfel ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wex Bekijk bericht
                  vergelijk goed de prijzen, ook bij de pc boer, de mijne was vroeger steevast goedkoper dan de carrefour + ik had ne goeie service, ge moest wel weten wat je wou.

en eigenlijk zijn al die laptops bijna gelijk, stel gewoon op wat je wil en wat je nodig hebt

aantal inch scherm (ik heb 13" maar sinds kort hangt ie aan 24" inch, zo is ie ligt om te reizen, en een groot scherm thuis voor te werken)

investeer in processor en geheugen (ook wel uitbreidbaar maar doe je niet snel) en niet in de harde schijf omdat harde schijven vervangbaar en extern uitbreidbaar zijn.

ook leuk is de SD card reader die er op zit...
                  ik denk dat je voor 400 euro een leuke laptop hebt, goed voor msn en word, maar photoshop voor de komende jaren, dat betwijfel ik
                  Ik ben ook niet van plan om een laptop te kopen van 400euro. Ik denk meer aan de 7-800 euro.

groeten,
                  stan

Comment

Dan kan je misschien ook eens uitkijken naar laptops die 2 jaar geleden rond de 2000€ kostten en die nu 2de hands worden aangeboden. Om maar een voorbeeldje te geven, ik werk met de HP Dragon die in december 2007 1800€ kostte, dergelijk systeem kan je soms voor de helft van de prijs kopen en de specificaties zijn meer dan ruimschoots voldoende om datgene te doen wat jij verlangt.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

• Re: Welke laptop ?

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Dan kan je misschien ook eens uitkijken naar laptops die 2 jaar geleden rond de 2000€ kostten en die nu 2de hands worden aangeboden. Om maar een voorbeeldje te geven, ik werk met de HP Dragon die in december 2007 1800€ kostte, dergelijk systeem kan je soms voor de helft van de prijs kopen en de specificaties zijn meer dan ruimschoots voldoende om datgene te doen wat jij verlangt.
                      Heb ik meteen eens gedaan, en dit zijn 3 laptops die , dan denk ik , meer aan mijn eisen voldoen en aan mijn budget.
                      acer aspire 8930

550euro, nieuw ; 799 euro

acer aspire 3935

650; nieuw 849 euro

acer aspire 7730

600; nieuw 800 euro
                      Last edited by katoenke; 27 november 2009, 19:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        kan wel maar ik raad het eigelijk niet aan.
                        als je het toch doet moet je wel zeker weten. dat die laptop
                        wel zo goed functioneert
                        dus niet dat bijvoorbeeld de processor niet goed werkt ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                          dus niet dat bijvoorbeeld de processor niet goed werkt ofzo
                          Inderdaad, stel je voor dat die maar half werkt ofzo ... dat zou even ambetant zijn als een harde schijf die maar op 3000tr werkt hé!
                          www.fotofolio.be

Comment

Heb ik meteen eens gedaan, en dit zijn 3 laptops die , dan denk ik , meer aan mijn eisen voldoen en aan mijn budget.
                            acer aspire 8930

550euro, nieuw ; 799 euro

acer aspire 3935

650; nieuw 849 euro

acer aspire 7730

600; nieuw 800 euro
                            Ik zou nooit een Acer 2e hands kopen
                            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                              Ik zou nooit een Acer 2e hands kopen

Oké, ik was er persoonlijk ook niet echt voor
                              Dat voorstel is gelijk van de tafel geschoven, nog wat sparen

groetjes,
                              stan

Comment

Oké, ik was er persoonlijk ook niet echt voor
                                Dat voorstel is gelijk van de tafel geschoven, nog wat sparen

groetjes,
                                stan
                                Dit is mijn gedacht offcourse hé

Check deze site ook even als prijsvergelijking.
                                http://www.laptopshop.be/
                                Flickr

Comment

Working...
                                X