Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Welke laptop ?

    Deze misschien, heeft LED schermverlichting en is 17"
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Re: Welke laptop ?

      Wat voor progamas ga je draaien,op die laptop

      Comment


      • #33
        Re: Welke laptop ?

        Oorspronkelijk geplaatst door katoenke Bekijk bericht
        Hallo,

        Na nog wat opzoek werk, bedacht ik mij dat het (als je met beelden werkt ) je misschien beter met een laptop werkt die qua inch beetje groter is ?

        Nog iedeën dan ? ( Budget kan dan eventueel beetj stijgen . )

        ( Voorlopig : acer aspire 5738 )

        Groeten en alvast bedankt,
        Stan
        grootte van het scherm is minder belangrijk dan de resolutie (en 17" is zo onhandig groot), maar een goed scherm kost geld. persoonlijk heb ik ook liever een mat scherm dan zo'n blinkend onding. Kijk anders eens naar de "buisiness-modellekes" die je bij bedrijven enzo ziet.

        Ik heb trouwens ook een Acer, en nu, een jaar later, is de batterij al versleten en die dingen kosten ook weer 100€
        aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


        doe ik dat lekker niet!

        Comment


        • #34
          Re: Welke laptop ?

          Oorspronkelijk geplaatst door xliesx Bekijk bericht

          Ik heb trouwens ook een Acer, en nu, een jaar later, is de batterij al versleten en die dingen kosten ook weer 100€
          Heb je die notebook regelmatig op batterij gebruikt ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #35
            Re: Welke laptop ?

            Altijd in het begin, ik gebruikte hem alleen op netstroom om een film te kijken oid.
            aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


            doe ik dat lekker niet!

            Comment


            • #36
              Re: Welke laptop ?

              Katoeke ik denk dat je naar een computer winkel moet gaan, hier kom je denk ik niet verder.

              Comment


              • #37
                Re: Welke laptop ?

                Welke programma"s ik ga draaien ? Ik weet nog niet eens welke laptop, ik heb geen kennis qua programma's dus dit ga ik dan ook eens moeten vragen.

                Ik ga inderdaad eens naar een computer winkel moeten stappen.

                Allemaal bedankt,
                ik laat nog iets weten.

                Groeten,
                stan

                Comment


                • #38
                  Re: Welke laptop ?

                  Ik krijg net een aanbieding voor aan acer 5735. Nu is mijn vraag aan de mensen die dit topic volgen; zou deze laptop voldoen aan mijn eisen, nodigheden ?



                  Alvast bedankt,
                  groeten,
                  stan

                  Comment


                  • #39
                    Re: Welke laptop ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door katoenke Bekijk bericht
                    Ik krijg net een aanbieding voor aan acer 5735. Nu is mijn vraag aan de mensen die dit topic volgen; zou deze laptop voldoen aan mijn eisen, nodigheden ?



                    Alvast bedankt,
                    groeten,
                    stan
                    Je mag er gerust de prijs bij vermelden die ik gevraagd heb hoor 350€, nieuwprijs was 600€
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Welke laptop ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door katoenke Bekijk bericht
                      Welke programma"s ik ga draaien ? Ik weet nog niet eens welke laptop, ik heb geen kennis qua programma's dus dit ga ik dan ook eens moeten vragen.

                      Ik ga inderdaad eens naar een computer winkel moeten stappen.
                      Sorry dat ik het zeg, maar dit is wel de omgekeerde wereld hé.
                      Het type van laptop/PC moet je laten afhangen van het gebruik dat je van dat ding wil maken en dus zeker van de soort(en) software dat (die) je wil draaien...

                      Iemand die enkel wil Office gebruiken en nu en dan eens internetten, zal veel goedkoper af zijn dan iemand die met het ding ook 3D software, of de laatste 3D spelletjes wil spelen...

                      Ik kan je echt maar aanraden om EERST te weten wat je wil doen met je laptop en DAARNA te bepalen welk type laptop daaraan beantwoordt. Normaal zal dat ook de eerste vraag zijn als je in een computerwinkel binnenstapt...

                      K'heb hier bv. ooit een "polemiekske" ontketend met iemand die dacht dat ik het nodig vond om Apple Macbooks te bashen omdat ik gesteld had dat ik geen zo'n ding wil omdat geen enkel type een numeriek toetsenbord heeft.
                      Nu : een ingenieur werkt geregeld met cijferkes, en dus is voor mij zo'n apart numeriek toetsenbord heel belangrijk.... De kans dat er hier dus een Macbook Pro komt is dus nog altijd 0.0, niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ze niet voldoen aan wat ik ermee wil doen... Voor mij is draagbaarheid niet zo belangrijk, en dus zal die laptop WEL een 17" scherm hebben...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #41
                        Re: Welke laptop ?

                        Als je dit topic volgt kan je er zeker uit afleiden dat ik een laptop wil die aan de eisen voldoet om fotos en videos te bekijken / bewerken.

                        groeten,
                        stan

                        Comment


                        • #42
                          Re: Welke laptop ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door katoenke Bekijk bericht
                          Ik krijg net een aanbieding voor aan acer 5735. Nu is mijn vraag aan de mensen die dit topic volgen; zou deze laptop voldoen aan mijn eisen, nodigheden ?



                          Alvast bedankt,
                          groeten,
                          stan
                          Volgens mij een te trage processor en als je met video gaat werken een te kleine HD.
                          Zelf heb ik een Dell met dual 2400mh processor, ik bewerk geen video's maar vind dat nog niet zo snel, als ik dan op mijn desktop kom is het alsof daar nen turbo opstaat.
                          Zelf zou ik nooit op een laptop zijn overgeschakeld was het niet dat mijn desktop naar boven is verhuisd omdat mijn madam anders niet genoeg plaats had voor haar nieuw salon, en altijd boven zitten is ook niet alles.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #43
                            Re: Welke laptop ?

                            Er bestaan zeker betere en zwaardere laptops maar dan is de prijs er ook naar he, dan ga je al richting 1000€ en meer vrees ik.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Welke laptop ?

                              Ja dan zit je wel boven TS zijn budget en dat moet ook betaalbaar blijven he, maar persoonlijk twijfel ik of de laptop snel genoeg is om video te bewerken en ook de HD is al snel te klein als je films er op hebt staan.
                              Ik denk dat TS best die vraag eens in een winkel stelt met laptops heb ik niet zoveel ervaring ik heb altijd desktops gehad.
                              In principe telt voor de snelheid van een laptop de mhz van de processor en de bussnelheid beide hoe hoger hoe rapper natuurlijk.
                              waarom zijn de dingen die we zo graag hebben ook altijd zo duur he.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • #45
                                Re: Welke laptop ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door katoenke Bekijk bericht
                                Als je dit topic volgt kan je er zeker uit afleiden dat ik een laptop wil die aan de eisen voldoet om fotos en videos te bekijken / bewerken.

                                groeten,
                                stan
                                Video's bewerken ? met welke software ? Gaat dat over HD-beelden ? Een Adobe premiere is ietskes zwaarder dan een moviemaker waarmee je ook geen mogelijkheden hebt (vandaar dat het gratis is..).
                                Hetzelfde over die foto's : welke software ? Gaat dat over 10 foto'kes per week van 6 Megapixel, of over 10000 per week van 24 MP ?

                                Voor beide toepassingen heb je VEEL geheugen nodig (zowel ram als harddisk), zeker voor video een SNELLE harde schijf (voor het renderen), en een snelle processor.

                                En elk van die zaken kosten helaas geld. Een laptop die die zaken echt goed doet zit zeker boven de 1000€. Mag het iets trager dan zal een 750€ ook wel volstaan. Maar met de som die je aangeeft wordt het heel moeilijk.
                                Het bekijken van video en foto's kan je met de traagste laptop die nu te koop is, ze zelf bewerken zal je dus iets meer moeten uitgeven.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X