Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke laptop ?

Als je in Belgie woont (niet te achterhalen in je gegevens) best hier eens kijken:
    All In One Systems is uw leverancier voor computers, monitoren, printers en meer. Voor 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.

Nu koop je toch geen notebook meer met het logge Vista..... (zoals het Tones voorbeeld).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

je moet geen windows vista meer nemen windows vista heeft veel problemen gehad
      windows 7 is nu uit en die is veel sneller en beter en veel stabieler

ik kan dat weten want ik heb zelf vista gehad en draai nu windows 7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Als je in Belgie woont (niet te achterhalen in je gegevens) best hier eens kijken:
        All In One Systems is uw leverancier voor computers, monitoren, printers en meer. Voor 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.

Nu koop je toch geen notebook meer met het logge Vista..... (zoals het Tones voorbeeld).

Woon inderdaad in België, Gent zelfs dus die link die je me stuurde kwam goed uit .
        Die Acer lijkt me ook wel zeker de moeite, en hou het voorlopig bij deze laptop.

maar wat is het grootte vershil tussen

en

behalve het prijsverschil ?

mvg,
        stan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
          je moet geen windows vista meer nemen windows vista heeft veel problemen gehad
          windows 7 is nu uit en die is veel sneller en beter en veel stabieler

ik kan dat weten want ik heb zelf vista gehad en draai nu windows 7

Ik wil zelf inderdaad ook Windows 7

Comment

windows 7 is ook de beste keus voor jou je
            kunt kiezen welke versie je wil
            starter
            home bas
            home prem
            ultimate

ultimate is de beste versie van windows

Comment

windows 7 is ook de beste keus voor jou je
              kunt kiezen welke versie je wil
              starter
              home bas
              home prem
              ultimate

Klopt het dat ultimate rond de 300,- kost ?

mvg,
              stan

Comment

Euhm, niet dus.

Ultimate is de best uitgeruste versie van windows 7. Je moet eerst eens checken wat je allemaal nodig hebt, voordat je beslist of je de Ultimate uberhaupt wel wil hebben of dat misschien een andere versie ook voldoende is.
                Mvg,David
                [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katoenke Bekijk bericht
                  Woon inderdaad in België, Gent zelfs dus die link die je me stuurde kwam goed uit .
                  Die Acer lijkt me ook wel zeker de moeite, en hou het voorlopig bij deze laptop.

maar wat is het grootte vershil tussen

en

behalve het prijsverschil ?

mvg,
                  stan
                  Je links wijzen bij mij niet naar 2 verschillende laptops maar naar een soort van openingspagina en een lege pagina.
                  Mvg,David
                  [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

MIJN laptop heb ik zo gekocht :
                    ---------------
                    Met mijn fotorugzak op de rug, mijn Nikon D3 met de 24-70 lens op de buik stapte ik binnen in een "laptopwinkel". Mijn fotorugzak is er zo eentje van Lowepro (juist gespeld ?) waar er, aansluitend tegen je rug, een grote pocket is voor een laptop.
                    ---------------
                    Wat "had ik nodig" ? Een laptop omdat ik daarop élke dag (op vakantie) mijn 2 8GB-geheugenkaartjes kon overzetten. Bovendien mocht de laptop niet té groot zijn : hij moest immers in die rugzak passen. (Handbagage op 't vliegtuig...) De koop was in een kwartier beklonken, ik geloof dat hij 4-500 Euro kostte.
                    ---------------
                    Oorspronkelijk viel die laptop me "dik tegen" want ik "werkte" zonder muis. Toevallig vond ik tegen de volgende reis wél zo'n muisje met een kabeltje van een cm of 40 (vond ik hier thuis in een la, bedoel ik) en sindsdien kan ik er écht mee "werken", met die laptop.
                    ---------------
                    Voor mijn laatste reis heb ik er CS4 op gezet en ik heb me élke avond goed geamuseerd met het bekijken en verbeteren van mijn beste foto's van de dag. Ik heb er een paar vrienden ter plaatse een plezier kunnen mee doen. Niet alleen "mooie foto's" maar ook meteen bewerkt én op stick gezet zodat ze er alle kanten mee uit kunnen.
                    ---------------
                    Welke laptop heb ik ? Ik kan je maar 2 gegevens opgeven : het is een HP + hij "draait" op vista. Voor de rest ken of weet ik er niets van. Het is nooit de bedoeling dat ik ermee op internet zou gaan. In ieder geval : ik ben tevreden over mijn koop al kende ik er niéts van toen ik hem een maand of 5-6 geleden kocht.

Comment

Oké, begrepen (':

De links gingen over een 5738Z en een 5738 acer.

Groeten,
                      stan

Comment

Stan,

Persoonlijk zou ik voor de 5738 gaan, om volgende redenen :
                        - videokaart heeft eigen geheugen, bij de Z-versie wordt het geshared vanuit het systeemgeheugen
                        - betere processor (niet zozeer de frequentie maar het L2 cache geheugen)
                        - betere chipset

Verder lijken ze me op het eerste zicht redelijk gelijkaardig
                        Mvg,David

Comment

Ik denk dat ik het voorlopig ( heb nog veel tijd voor dat ik moet kiezen ) bij de acer 5738(z) houd.

Bedankt voor de informatie, als je nog iets kan toevoegen, zeer graag!

groeten,
                          stan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katoenke Bekijk bericht
                            Ik denk dat ik het voorlopig ( heb nog veel tijd voor dat ik moet kiezen ) bij de acer 5738(z) houd.

Bedankt voor de informatie, als je nog iets kan toevoegen, zeer graag!

groeten,
                            stan
                            Hou er wel rekening mee dat die notebook modellen zéér vlug veranderen. Mogelijks zie je binnen enkele weken een heel ander aanbod. Als je echt op beslissen staat dan stap je best eens de winkel van je keuze binnen. Je kan dan samen met de verkoper kijken wat best in uw budget past.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oké, dat is waarschijnlijk de beste oplossing.

Bedankt !

groeten,
                              stan

Comment

Hallo,

Na nog wat opzoek werk, bedacht ik mij dat het (als je met beelden werkt ) je misschien beter met een laptop werkt die qua inch beetje groter is ?

Nog iedeën dan ? ( Budget kan dan eventueel beetj stijgen . )

( Voorlopig : acer aspire 5738 )

Groeten en alvast bedankt,
                                Stan

Comment

Working...
                                X