Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom / why ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: waarom / why ?

    soms post ik titels in het NL, anders in EN
    Wat wel een feit is, de Nederlandse taal heeft een enorm beperkte woordschat vergeleken met sommige andere talen. Ik lees bijv. ook enkel Engelse boeken, van een Nederlands boek krijg ik gewoon 'de wubbes'.

    Verder is het gewoon zoals iemand reeds zij, some dingen (leuk voorbeeld met 'American Muscle') klinken gewoon niet in het nederlands.
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

    Comment


    • #47
      Re: waarom / why ?

      Waarom mogen mensen daarover niet zelf beslissen in welke taal ze hier een titel geven aan hun topic of foto?
      Ok, het nederlands is een mooie taal, maar er zijn nog mooie talen.
      Volgende keer start er misschien iemand een topic omdat hij/zij bv zwart-wit foto's zo mooi en puur vindt en vindt dat iedereen daarom beter zwart-wit foto's post.

      Voor mij mag iedereen een titel kiezen naar eigen keuze al was het in het chinees omdat die karakters zo mooi passen bij de foto.
      Daarbij maak ik de bedenking dat al te veel regelgeving en censuur de creativiteit niet ten goede komt.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #48
        Re: waarom / why ?

        Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
        Het had een mooi relaas kunnen zijn ... alleen wordt het eerste werkwoord ontsierd door een DT fout van jewelste. Over teloorgang gesproken.
        Misschien dan toch beter in het engels ? Mensen moeten dan niet inzitten over hun DT fouten
        Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

        Comment


        • #49
          Re: waarom / why ?

          Een titel van een foto kan los van alles genaamd worden engels of niet en ja woordenschat is veel , zolang je het nog in de juiste context gebruikt .
          Wat me het meest stoort is dat het moeilijk is om Nederlandse woorden te gebruiken zoals het in het engels onderschreven word in een site ;
          Ik ben het Engels niet machtig net als het Frans en het Nederlands omdat ik niet over een vocubulair beschik die het pennen gemakkelijk maakt .
          Als je het gebruikt gebruik het dan correct .

          Comment


          • #50
            Re: waarom / why ?

            Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
            Daarbij maak ik de bedenking dat al te veel regelgeving en censuur de creativiteit niet ten goede komt.
            Dat is het hem juist: die Engelse titels dragen de lading niet
            Het is geen kwestie van Nederlands of niet.
            Het gaat om de foto die je na de titel te zien krijgt.
            Je lees bijv. een geweldig klinkende Engelse titel en dan je zie een foto die euh....
            niet zo geweldig blijkt.
            Liever zag ik de creativiteit in de foto.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #51
              Re: waarom / why ?

              toch ook een beetje het nadeel/oorzaak van het systeem hier op BD.
              je moet hier nou eenmaal klikken op een titel alvorens je een foto te zien krijgt.
              dus een knallende titel is gewoon erg belangrijk, of het nou in het Nederlands of Engels is.
              sommige zijn goed in het verzinnen van een aansprekende Nederlandse titel, anderen vluchten in het Engels.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #52
                Re: waarom / why ?

                Een titel moet je kunnen prikkelen. Of dit nu is in het Engels, Nederlands, Frans, of misschien zelfs Spaans of Italiaans enz... De bedoeling is de kijker zijn nieuwschierigheid aan te wakkeren, waardoor hij vervolgens het topic opent. En sommige titels krijgen nu eenmaal een beter accent in een andere taal. Dit zet de kijker ook meer tot nadenken om de link te kunnen leggen met de opname.
                Jochenvde Photography
                Flickr

                Comment


                • #53
                  Re: waarom / why ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Dat is het hem juist: die Engelse titels dragen de lading niet
                  Het is geen kwestie van Nederlands of niet.
                  Het gaat om de foto die je na de titel te zien krijgt.
                  Je lees bijv. een geweldig klinkende Engelse titel en dan je zie een foto die euh....
                  niet zo geweldig blijkt.
                  Liever zag ik de creativiteit in de foto.
                  Maar de taal was wel het punt waar de discussie mee gestart is.

                  Nu wordt het de foto's bij de bijhorende titels die niet goed zijn, niet creatief genoeg of niet genoeg geladen. Dat is iets totaal anders.
                  Maw je voelt je bij de neus genomen omdat je dacht iets whaw te zien, het topic heeft een aantrekkelijke naam, het staat bovendien in showcase, en je ziet een magere foto.

                  Dat is nu wat voorspeld is zo ongeveer 10 maanden geleden. Een wildgroei, iedereen naar showcase (ook al engels) met als gevolg dat het niet meer prettig is om nog door de topics te surfen.
                  Daar is toen gigantisch veel over geschreven, gecijferd en gezeverd.
                  Er is ondertussen een werkgroep forumstructuur in het leven geroepen, er is een enquete gelopen waar kon gestemd worden over veranderingen, maar er is niets aan het forum aangepast, laat staan dat het beter is geworden.
                  Nu ja, wakker lig ik er niet van en hoop dat het nog zal verbeteren heb ik niet meer (daarvoor heb ik al genoeg gezien).
                  Vriendelijke groeten,Raf

                  www.rafvandenbogaert.be

                  Comment


                  • #54
                    Re: waarom / why ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Haha.
                    De Duitse tv gebruikt Duitse acteurs om gesproken tekst van Engelse filmen in te spreken.
                    Trekt op niets....


                    De nieuwe Duitse minister van buitenlandse zaken vertikt het om Engels te spreken...
                    in het openbaar (Guido Westerwelle).
                    De Fransen doen net hetzelfde hoor, geef toe
                    bij de Walen weet ik niet hoe ze het nu doen, te lang geleden dat ik daar naar keek....
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #55
                      Re: waarom / why ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                      Een titel van een foto kan los van alles genaamd worden engels of niet en ja woordenschat is veel , zolang je het nog in de juiste context gebruikt .
                      Wat me het meest stoort is dat het moeilijk is om Nederlandse woorden te gebruiken zoals het in het engels onderschreven word in een site ;
                      Ik ben het Engels niet machtig net als het Frans en het Nederlands omdat ik niet over een vocubulair beschik die het pennen gemakkelijk maakt .
                      Als je het gebruikt gebruik het dan correct .
                      Tja, als ik het bovenstaande lees, kan ik je alleen maar gelijk geven : je bent inderdaad het Nederlands niet machtig....

                      Comment


                      • #56
                        Re: waarom / why ?

                        @bouk > it's 'me too' instead of 'me to'
                        http://forum.belgiumdigital.com/f40/...er-284999.html

                        Comment


                        • #57
                          Re: waarom / why ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door zaipow Bekijk bericht
                          @bouk > it's 'me too' instead of 'me to'
                          http://forum.belgiumdigital.com/f40/...er-284999.html
                          Y no, maar zo staan er nog ongeveer een 40.000.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #58
                            Re: waarom / why ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                            Tja, als ik het bovenstaande lees, kan ik je alleen maar gelijk geven : je bent inderdaad het Nederlands niet machtig....
                            Opletten Ludo en ook vicus.
                            Ik weet intussen hoe dat zit.
                            De man kan er zelf niet veel aan veranderen.
                            Niet te snel oordelen of veroordelen
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #59
                              Re: waarom / why ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                              Voila, meer woorden dien je daar niet aan vuil te maken. Als de site zelf al een engelse naam heeft waarom zou je dan in godsnaam geen engelse naam mogen kiezen als topictitel...
                              Of hebben jullie allemaal een sticker met een vlaamse leeuw op jullie wagen ofzo, dat zou héél veel verklaren...
                              Wel ja ,laten we vanaf vandaag dan maar allemaal Engels praten en schrijven. Ik ben wel bang dat er veel na heel korte tijd door de mand zullen vallen. Iedereen spreekt toch Engels.. My foot.
                              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                              Comment


                              • #60
                                Re: waarom / why ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                                Tja, als ik het bovenstaande lees, kan ik je alleen maar gelijk geven : je bent inderdaad het Nederlands niet machtig....
                                Het getuigt van klasse, fair play en elementaire beleefdheid om in een discussie niet op de man te spelen. Het topic was Engelse titels, dus even bij de les blijven.
                                Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                                Comment

                                Working...
                                X