Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom / why ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waarom / why ?

Oorspronkelijk geplaatst door Plumeau Bekijk bericht
    Niet alleen de Vlaming maakt zich schuldig aan het overstappen naar het Engels. Voor mij heeft het Nederlands een deuk opgelopen toen er teveel spellingwijzigingen werden doorgevoerd. Als ik een boek las dan hikte ik op de verschillende spellingwijzes die ik nog goed onder de knie moest gaan krijgen. Ik kreeg er zo de balen van dat ik ben overgestapt op Engelstalige boeken. Mijn Engels is slecht genoeg dat ik spelvauten niet opmerk

Na jarenlang ontspannen met Engelse boeken, Engelse films, naar Engels vertaalde manga's, etc. is mijn houding naar deze taal ook anders geworden. Het is nu de taal waarin ik me ontspan terwijl Nederlands de taal is die ik gebruik als ik na moet denken.
    Probeer eens een Duits boek te lezen

Bij elke taal is de juiste uitspraak het moeilijkste behalve voor mensen die aanleg hebben.
    Engels is ook een vlotte taal en met weinig regels.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Het is ook niet beperkt tot dit forum. Overal in de stad zie je reclameboodschappen in het Engels. Vind iedereen dat zo normaal ? Ik ben benieuwd hoe men zou reageren mochten die in het Duits, of erger nog, in het Frans zijn.
      Waarom heeft men de taalstrijd dan eigenlijk gevoerd ?
      Niet dat ik een vendelzwaaiende nationalist ben, maar ik wel toch een keer wijzen op het tegenstrijdige in de houding van velen.
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
        Het is ook niet beperkt tot dit forum. Overal in de stad zie je reclameboodschappen in het Engels. Vind iedereen dat zo normaal ? Ik ben benieuwd hoe men zou reageren mochten die in het Duits, of erger nog, in het Frans zijn.
        Waarom heeft men de taalstrijd dan eigenlijk gevoerd ?
        Niet dat ik een vendelzwaaiende nationalist ben, maar ik wel toch een keer wijzen op het tegenstrijdige in de houding van velen.
        Dit zegt toch meer over u dan de taal
        Mijn kinderen zullen minstens 3 talen kennen(NL-FR-ENG) de rest bepalen ze zelf
        Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
          Dit zegt toch meer over u dan de taal
          Mijn kinderen zullen minstens 3 talen kennen(NL-FR-ENG) de rest bepalen ze zelf
          Ik heb niets tegen het Frans, maar ik probeer me in te leven in het gedachtengoed van een echte Vlaams nationalist.

Ik spreek overigens 5 talen. Je kunt me dus van taalfanatisme niet echt verdenken.
          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Uit eigenbelang hebben veel van "onze" politiekers ervoor gezorgd dat de nationale fierheid verdween of als een anachronisme werd bekeken.
            Het zij zo, maar de kaart van het Vlaams Nationalisme zal ik nooit trekken.
            Als ik niet fier mag zijn op mijn land waarom zou ik dan fier moeten zijn op een, internationaal, haast betekenisloos stuk ervan?
            Laat staan dat ik me druk ga maken over wie, welke taal spreekt of schrijft.
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Ik stoor me meer aan de spelfouten, los van de taal.

Gelukkig hebben ze in het Engels geen dt-regels
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Engels is ook een vlotte taal en met weinig regels.
                niet akkoord. Het lijkt alsof er weinig regels zijn omdat net als in het Nederlands morfologie weinig belang heeft en syntaxis veel. Al eens nagedacht over de mogelijkheid dat het voor een duitstalige heel moeilijk is om uit 'Pier geeft Pol nog een pint' heel moeilijk is om op te maken wie in zijn portemonnee moet tasten.

Het moeilijke aan Engels is de enorme woordenschat. Meeste van alle talen op aarde.

maareuh on topic. Een tijdje terug moest op dit forum de Ronde van Frankrijk heel Europa door. Ik was bij de weinigen die vonden dat Frankrijk Frankrijk was. En nu zijn de land en taalgrenzen ineens zo belangrijk.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  niet akkoord. Het lijkt alsof er weinig regels zijn omdat net als in het Nederlands morfologie weinig belang heeft en syntaxis veel. Al eens nagedacht over de mogelijkheid dat het voor een duitstalige heel moeilijk is om uit 'Pier geeft Pol nog een pint' heel moeilijk is om op te maken wie in zijn portemonnee moet tasten.

Het moeilijke aan Engels is de enorme woordenschat. Meeste van alle talen op aarde.

maareuh on topic. Een tijdje terug moest op dit forum de Ronde van Frankrijk heel Europa door. Ik was bij de weinigen die vonden dat Frankrijk Frankrijk was. En nu zijn de land en taalgrenzen ineens zo belangrijk.
                  Taal begint bij woordenschat.
                  En dat heb ik hier al eerder gezegd.

Ben het eens met hetgeen je zegt in de tweede paragraaf.
                  In de Ronde van Frankrijk echter gaat het om de centen niet om de taal.
                  Een Ronde van Frankrijk hoeft niet voor mij in Nederland te starten.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ja, want "dromend van" klinkt idd beter dan "dreaming of".
                    Waar jij je druk over maakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      misschien dan ook best je sign veranderen

"As Good as it Gets " ...in NL please (of aub, ik z'n twietalig he)
                      Sign?

Ik heb die van mij dan ook maar veranderd.

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Eigenlijk zijn ik het helemaal eens met TS. Er wort al genoeg met Englands gesmeten in allerlei beroeps en adverteringen. Zoals het woort MANAGER voor meest idiote zaak gebruik wort. Sales manager, Aria manager.
                        In Hasselt heef de golfklup zelfs (ech waar) een Fieldmanager en gelooft het of niet maar dat zijn ech de man die het gazon onderhoud. Is zover ik weten de enig goei uitleg van het woort Field manager.
                        ik heef hier juist een nieuwe "zoom.nl" voor mij lig en daar sta zelfs hele adverteringen in het Englands in. Te zot om los te loop.

Enfin, als de spelling maar klop en er nie teveel taalfout instaan dan kun ik er nog mee leef.

Groet, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                          Volgens mij is het belgiumdigital.com.
                          Dat is toch ook engels, anders was het www.belgiëdigitaal.be ??
                          Er zijn meer internationale kijkers dan jij denkt. Bijvoorbeeld from the netherlands
                          Voila, meer woorden dien je daar niet aan vuil te maken. Als de site zelf al een engelse naam heeft waarom zou je dan in godsnaam geen engelse naam mogen kiezen als topictitel...
                          Of hebben jullie allemaal een sticker met een vlaamse leeuw op jullie wagen ofzo, dat zou héél veel verklaren...
                          Tommy
                          My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Sign?

Ik heb die van mij dan ook maar veranderd.

Mvg.
                            Robert
                            De mijne blijft staan omdat het een titel is van een Amerikaanse film
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              De mijne blijft staan omdat het een titel is van een Amerikaanse film
                              doet mij denken aan de film "high noon" , dat heette hier toen: "de trein zal driemaal fluiten"
                              Last edited by toerist; 2 november 2009, 14:26.
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                doet mij denken aan de film "high noon" , dat heette hier toen: "de trein zal driemaal fluiten"
                                Haha.
                                De Duitse tv gebruikt Duitse acteurs om gesproken tekst van Engelse filmen in te spreken.
                                Trekt op niets....

De nieuwe Duitse minister van buitenlandse zaken vertikt het om Engels te spreken...
                                in het opnebaar (Guido Westerwelle).
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X