Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goudvissen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goudvissen!

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    heeft niets met wel of geen goede verzorging te maken.
    tis een natuurlijk overlevingsgedrag van die beesten, waar ze geen nadelen van ondervinden.
    Waar haal je die kennis? Ben je daar zelf achter gekomen met je 40 jaar ervaring?
    Dat laatste is trouwens een zwak argument. Ik ken mensen die 40 jaar fotograferen en nog steeds geen fatsoenlijke foto kunnen produceren, of mensen die al 40 jaar koken maar nog altijd geen deftige maaltijd op tafel kunnen zetten.
    Verder zal ik U maar in uw (eigen)wijsheid laten want wie ben ik om zo'n expert als U te proberen overtuigen wat goed is voor je dieren?

Groeten.

Comment

Mijn ervaring met (goud)vissen is dezelfde als die van Bouk. Stop je goudvissen in een vijver (bevoorbeeld zo'n drinkput voor de koeien in een wei) dan groeien ze. Zitten ze in een kleine aquarium, dan groeien ze niet.

Maar hebben ze daar "pijn" van ?

Ten andere : door het gebrek aan schutkleur zijn goudvissen meestal géén lang leven beschoren in drinkputten en andere vijvers, tenzij men zijn voorzorgen neemt om katten, reigers, aalscholvers en ander "ongedierte" te weren.
      Ge zult maar met een handicap geboren worden dat je goudkleurig bent, als vis ! (Allez : zo gefokt)

Tja, wat is nu het beste voor die goudvis, hé ? 10 Jaar een saai leven in een aquarium of na een jaar of 2 "pret & verzet in open water" opgefret worden door een viseter ?
      IK heb daar gelukkig geen mening over maar geïnteresseerden in dieren- en ander "leed" mogen gerust een referendum houden, gelijk over de Lange Zapper !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimlett Bekijk bericht
        Waar haal je die kennis? Ben je daar zelf achter gekomen met je 40 jaar ervaring?
        Verder zal ik U maar in uw (eigen)wijsheid laten want wie ben ik om zo'n expert als U te proberen overtuigen wat goed is voor je dieren?
        contact opgenomen met: Docent Vakgroep Biologie, Hoofd onderzoeksgroep 'Evolutionaire Morfologie Vertebraten' en Directeur Museum voor Dierkunde Prof.Dr.Dominiquee Adriaens.
        en de situatie uitgelegd en voorzag geen problemen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          contact opgenomen met: Docent Vakgroep Biologie, Hoofd onderzoeksgroep 'Evolutionaire Morfologie Vertebraten' en Directeur Museum voor Dierkunde Prof.Dr.Dominiquee Adriaens.
          en de situatie uitgelegd en voorzag geen problemen.
          grt,bouk.

Is trouwens algemeen geweten hoor , in tegenstelling tot vogels en zoogdieren bezitten vissen,amphibieën en reptielen een ingebouwde groeimodus, die hen een maximale groei toemeet in verhouding tot hun leefomgeving.Je kan een alligator niet metersgroot laten worden in een terrarium.
          Anderzijds Bouk , deze twee iconen van Nederlandse forumvaardigheid , deze talismannen van BD , Bassie en Adriaan , die zou ik toch ook een groter territorium geven hoor.Het is technisch perfect mogelijk je leefkamer om te bouwen tot binnenvijver. Doen hoor!

Walter
          D850

Comment

Moesten ze toch te groot worden, laat maar iets weten, onze katten eten nl zeer graag verse vis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Moesten ze toch te groot worden, laat maar iets weten, onze katten eten nl zeer graag verse vis
              is in voorzien hoor, we hebben er zelf drie.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X