Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !? OPGELOST!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
    snip
    Regulus ziet vaker wel waar er een probleem kan zitten, maar houdt er niet zo van om mensen in de richting van een oplossing te helpen. In jouw geval zou het efficiënter zijn om je prullenbak wat kleiner te maken. Nu reserveert je windows permanent 3,5 GB ruimte voor de prullenbak die je amper gebruikt vermits je die vaak leegmaakt. Vergelijk het met een prullenbak thuis. Het is weinig efficient om een grote afvalcontainer naast je bureau te zetten als je even goed elke dag een klein zakje bakje weg kan smijten.
    Denk je nu werkelijk dat ik hier in een zucht en een vloek een snelcursuske ga geven in hard- en software architectuur aan iemand die zichtbaar niet echt weet waar hij/zij mee bezig is? kom nou ..
    je hoeft geen automecanieker te zijn om met een auto te rijden maar als je de motorkap open gooit omdat het volgens jou niet naar behoren werkt, duik dan eerst in de handleidingen voordat je de mensen om de oren slaat dat het weer de fabrikant z'n fout is ..
    Bij mijn weten is dat hier geen wasserij waar je je vuile goed binnen brengt en het gewassen en gestreken terugkrijgt ...
    BTW je invalshoek en uitleg aan de OP is "close but no cigar" zowel voor de IT als voor de acroniemen ..

Kijk wat Verseg geschreven heeft daar is al boterham genoeg aan om de OP te laten zweten, 't zijn de handleidingen van de auto ..

Comment

Sjoewww regulus, dat zijn nogal eens volzinnen die je daar debiteert zeg! jawadde!
      Qua helderheid doe je je nickname alle eer aan, qua behulpzaamheid echter....
      Jij kunt zó in de politiek, daar wordt ook vooral opgewarmde lucht verkocht

PS: als jij ooit een probleem hebt dat meer tot mijn vakgebied behoort dan help ik je graag hoor
      Last edited by dréten; 25 oktober 2009, 13:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Denk je nu werkelijk dat ik hier in een zucht en een vloek een snelcursuske ga geven in hard- en software architectuur aan iemand die zichtbaar niet echt weet waar hij/zij mee bezig is? kom nou ..
        je hoeft geen automecanieker te zijn om met een auto te rijden maar als je de motorkap open gooit omdat het volgens jou niet naar behoren werkt, duik dan eerst in de handleidingen voordat je de mensen om de oren slaat dat het weer de fabrikant z'n fout is ..
        Bij mijn weten is dat hier geen wasserij waar je je vuile goed binnen brengt en het gewassen en gestreken terugkrijgt ...
        BTW je invalshoek en uitleg aan de OP is "close but no cigar" zowel voor de IT als voor de acroniemen ..

Kijk wat Verseg geschreven heeft daar is al boterham genoeg aan om de OP te laten zweten, 't zijn de handleidingen van de auto ..
        Het zal wel aan mij liggen, maar als ik denk dat ik iemand in een zucht en in een vloek iets verder kan helpen, waarom niet. Dankjewel voor je mooie analogieën, maar behalve dat het nu wel duidelijk is dat jij slimmer bent dan de rest helpen ze GEEN MOER.

Comment

Het zal wel aan mij liggen, maar als ik denk dat ik iemand in een zucht en in een vloek iets verder kan helpen, waarom niet.
          Geef toe dat Regulus toch ook wat gelijk heeft (en het valt niet dikwijls voor dat ik hem deels gelijk geef).
          Er komt reactie omdat hij zogezegd geen snelcursus wil geven aan leken, dat kan je inderdaad niet en bij sommige vragen merk je direct of het nuttig is verder te gaan of niet.
          Ik geef hier zelf een serie mogelijkheden op waar men kan naar kijken maar daar volgt geen enkele reactie op ... het lijkt me dan ook alsof de TS het hoort donderen in Keulen.
          Daarbij wordt een normaal gedrag van een OS aanzien als een probleem, dit is inderdaad een teken van onwetendheid.
          Het is geen verwijt niet alles te kennen maar als je iets niet weet verwijt je de fabricant niet een fout te hebben gemaakt.
          Je kan de aangehaalde melding vergelijken met een voertuig waar een lampje reserve gaat branden ... ja, waarom brandt dat toch als er nog 5 liter in is? Gelukkig is Microsoft geen autobouwer of het was hun fout!
          Last edited by VerSeg; 26 oktober 2009, 02:19.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Sjoewww regulus, dat zijn nogal eens volzinnen die je daar debiteert zeg! jawadde!
            Qua helderheid doe je je nickname alle eer aan, qua behulpzaamheid echter....
            Jij kunt zó in de politiek, daar wordt ook vooral opgewarmde lucht verkocht

PS: als jij ooit een probleem hebt dat meer tot mijn vakgebied behoort dan help ik je graag hoor
            Blijkbaar heeft kritiek geven op antwoorden die niet in uw verwachting liggen voorrang op een mogelijke oplossing voor uw "probleem".
            Heb je mijn antwoord in #27 waar ook Regulus naar verwijst al eens gelezen en nagekeken?

In mijn onderwerp schrijf ik toch "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???
            Mijn antwoord in #27 is daar grotendeels het antwoord op!
            En heb je ondertussen al door met welk OS je werkt?
            Last edited by VerSeg; 26 oktober 2009, 02:22.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Geef toe dat Regulus toch ook wat gelijk heeft (en het valt niet dikwijls voor dat ik hem deels gelijk geef).
              Er komt reactie omdat hij zogezegd geen snelcursus wil geven aan leken, dat kan je inderdaad niet en bij sommige vragen merk je direct of het nuttig is verder te gaan of niet.
              Ik geef hier zelf een serie mogelijkheden op waar men kan naar kijken maar daar volgt geen enkele reactie op ... het lijkt me dan ook alsof de TS het hoort donderen in Keulen.
              Daarbij wordt een normaal gedrag van een OS aanzien als een probleem, dit is inderdaad een teken van onwetendheid.
              Het is geen verwijt niet alles te kennen maar als je iets niet weet verwijt je de fabricant niet een fout te hebben gemaakt.
              Je kan de aangehaalde melding vergelijken met een voertuig waar een lampje reserve gaat branden ... ja, waarom brandt dat toch als er nog 5 liter in is? Gelukkig is Microsoft geen autobouwer of het was hun fout!
              Op die #27 heb ik geen kritiek he. Perfect, prima, mooi, dat zal het probleem al minstens tijdelijk kunnen oplossen.

Wat Regulus hier weer allemaal aan het presteren is, is gewoon beyond gelijk of niet. HIj heeft gelijk voor zover dat windows hier niet bepaald kapot is gegaan maar dat de gebruiker zelf wat problemen gaat moeten oplossen. Maar degene die hier al in #1 met het probleem kwam aanzetten heeft wel degelijk een punt. Na 15 jaar braakt windows (zeker in combinatie met third-party-software, zoals bijvoorbeeld virusscanners, firewalls en whatever beveiligingsdingen) nog steeds foutmeldingen en errors waar een gewone computergebruiker geen hol aan heeft en vraagt het nog steeds veel te vaak om tussenkomsten van de gebruiker die kant noch wal raken.

Verder word ik gewoon mottig van die pipo. Fijn dat hij weet wat er aan de hand is en hoe je een probleem dat er nog niet eens een is kan oplossen. Maar aan een preek hoe onwetend we wel niet zijn, welke dingen hij ons allemaal niet wil uitleggen plus wat extra maniertjes om andere forumgebruikers en mezelf nog even flink uit te lachen heeft niemand iets. Wees dan groot in je eigen wijsheid en hou gewoon je mond. (En neen, verseg, dat slaat op geen enkele manier op jou)

Comment

Op die #27 heb ik geen kritiek he. Perfect, prima, mooi, dat zal het probleem al minstens tijdelijk kunnen oplossen.

Wat Regulus hier weer allemaal aan het presteren is, is gewoon beyond gelijk of niet. HIj heeft gelijk voor zover dat windows hier niet bepaald kapot is gegaan maar dat de gebruiker zelf wat problemen gaat moeten oplossen. Maar degene die hier al in #1 met het probleem kwam aanzetten heeft wel degelijk een punt. Na 15 jaar braakt windows (zeker in combinatie met third-party-software, zoals bijvoorbeeld virusscanners, firewalls en whatever beveiligingsdingen) nog steeds foutmeldingen en errors waar een gewone computergebruiker geen hol aan heeft en vraagt het nog steeds veel te vaak om tussenkomsten van de gebruiker die kant noch wal raken.

Verder word ik gewoon mottig van die pipo. Fijn dat hij weet wat er aan de hand is en hoe je een probleem dat er nog niet eens een is kan oplossen. Maar aan een preek hoe onwetend we wel niet zijn, welke dingen hij ons allemaal niet wil uitleggen plus wat extra maniertjes om andere forumgebruikers en mezelf nog even flink uit te lachen heeft niemand iets. Wees dan groot in je eigen wijsheid en hou gewoon je mond. (En neen, verseg, dat slaat op geen enkele manier op jou)
                Nog anderen zouden kunnen zeggen: "Koop een Mac"
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Nog anderen zouden kunnen zeggen: "Koop een Mac"
                  Of "gebruik Linux of Chrome".
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Of "gebruik Linux of Chrome".
                    Jong, schei uit
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik dacht het hier al gelezen te hebben:
                      je mag een complete computer-analfabeet zijn maar hou als vuistregel dat minstens 10% van je schijf vrij moet blijven om vlot te werken. Je moet dus je schijfruimte vergroten.
                      Als je niet graag je laptopje naar de winkel brengt of open gooit, koop gewoon zo'n klein speciaal voor laptop-gebruikers ontwikkeld extern HD-ke bij (120-160 Gb) en zet daarop je data. Je betaalt meer per GB maar die dingen zijn veel mobieler dan een klassieke externe HD "blok".
                      "1 gig das geen gig"

en maak mij niet wijs dat een Mac die voor 99% volstaat nog vlot werkt...

PS als je nu onder XP werkt zou ik niet overwegen om naar Win7 over te stappen, draai je vista: doen!
                      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Ik lees hier dat windows ruimte reserveert voor de prullenbak. Volgens mij klopt dit niet.
                        Met die instelling van de prullenbak beperk je de max. grootte van die prullenbak. Wil je er meer in kwijt, dan worden automatisch de oudste bestanden gewist, zodat die prullenbak niet groter kan worden dan de opgegeven ruimte.
                        Ruimte reserveren betekent voor mij dat op de harddisk plaats wordt vrijgehouden speciaal voor die prullenbak, en dus zou je dan die plaats kwijt zijn om te gebruiken voor andere zaken. Dat is dus niet het geval.
                        De prullenbak verkleinen zal dus niet direct resulteren in meer vrije harddiskruimte (behalve als iemand nooit z'n prullenbak leeg maakt natuurlijk)... Hier is dat ding altijd leeg...

Ik zit hier met 570 GB harddiskruimte (ooit was dat veel, nu is dat belachelijk weinig geworden), en krijg ook regelmatig die melding dat bepaalde partities vol zijn. Dat is geen foutmelding, maar gewoon een tip die windows je geeft. De oplossing is heel simpel : ofwel wis/backup je een aantal bestanden (en wissen is dus niet hetzelfde als ze in de prullenbak proppen), ofwel koop je meer harddiskruimte. Wat hier zo moeilijk aan is, is me wel een raadsel.
                        En typisch windows zou ik dit probleem nu ook niet direct noemen. Het zou me echt niet verwonderen, dat als een Mac of een linux PC, een volle harddisk heeft, dat je daar ook niet veel bestanden meer op kwijt zal kunnen...
                        Windows is zo beleefd je een melding te geven, VOOR het te laat is...

Persoonlijk zou ik een laptopke met slecht 80 GB harddisk niet overzetten naar Windows 7. Laat daar die windows XP maar opstaan... Zo groot is het verschil tussen vista en 7 trouwens nu ook weer niet...
                        Last edited by polleke_cgc; 26 oktober 2009, 12:28.
                        Groeten,

Polleke

Comment

tijd dat ik ook nog eens wat zeg
                          eerst en vooral:
                          't Is niet omdat ik niet op alle reacties antwoord, dat ik ze niet ter harte neem, wel integendeel. Ik zit echt niet de hele dag voor mijn PC, wachtend op berichten. Dus zullen jullie me niet kwalijk nemen dat ik niet op ieders repliek persoonlijk antwoord geef. Ik heb ook al topics gestart en op topics gereageerd zonder dat er reactie op kwam. Ik neem jullie dat ook niet kwalijk hoor

ten tweede, voor zij die twijfelen aan mijn PC-kennis:
                          ik gebruik voor school/thuisgebruik al zo'n 15 jaren een PC. Zowel voor technische software, tekstverwerking, fotobewerking enzovoort.
                          Daarmee wil ik maar zeggen dat ik niet echt een computer-analfabeet kan genoemd worden. Ik heb mezelf al vele keren zelf uit de **** kunnen helpen als het erop aankwam.
                          Als ik in mijn topic misschien de indruk geef van er niet veel van af te weten, dan is dat eigenlijk vooral met de bedoeling om jullie op een zo objectief mogelijke manier te kunnen laten antwoorden. Ik heb over het probleem een vermoeden, ik heb ook al op internet gezocht, maar ik vraag altijd graag ook eens de opinie van "echte mensen" voor ik conclusies trek. Is het "beroepsmisvorming? wie zal het zeggen.

één ding leer je alvast in het onderwijs: stel alles zo eenvoudig mogelijk voor met zo weinig mogelijk nutteloze woorden.
                          En nog: domme vragen bestaan niet!
                          missen mag, als je maar leert uit je fouten!

Maw: zij die hier ellenlange teksten neerpennen zonder "nuttige" inhoud verspillen hier dus energie. Ze hadden beter al die "verloren letters" voor andere dingen gebruikt...

by the way:
                          mijn PC is een laptop HP(Compaq 8510p) met Vista erop en een Fujitsu HD van 80Gb.
                          mijn prullenbak heb ik ondertussen al "verkleind" tot 800Mb(hoewel ik inderdaad geen veranderingen merk)
                          ik heb 1Gb RAM
                          virtueel geheugen:2300Mb

Dré
                          Last edited by dréten; 26 oktober 2009, 12:59.

Comment

mijn PC is een laptop HP(Compaq 8510p) met Vista erop en een Fujitsu HD van 80Gb.
                            mijn prullenbak heb ik ondertussen al "verkleind" tot 800Mb(hoewel ik inderdaad geen veranderingen merk)
                            ik heb 1Gb RAM
                            virtueel geheugen:2300Mb

Dré
                            Daarboven heb ik de reden opgegeven waarom je inderdaad geen verandering merkt.
                            Vista met 80 GB harddisk en 1 GB ram is redelijk "tricky".
                            Mijn Vista map is 20 GB groot (maar ik ben dan ook een behoorlijk brielpot). Heb ook maar 1 GB ram (wat eigenlijk te weinig is). 2 GB zou beter zijn, maar het ding is te oud om er nog veel aan te veranderen.
                            Windows 7 zou ik er persoonlijk niet op zetten : veel sneller zal het niet gaan, en met slechts 1 GB vrij, zal upgraden gewoonweg niet lukken...

Gebruik regelmatig eens de laatste versie van ccleaner, en probeer alle overbodige "rommel" weg te krijgen, maar dat zal je wel al gedaan hebben. 1 GB vrij is behoorlijk weinig...
                            PS die 2.3 GB virtueel geheugen : is dat vast of dynamisch ? Met 1 GB ram zet je dat best "vast" op 2 GB (2048 MB) (gewoon de ondergrens en bovengrens gelijk instellen).
                            Daarmee heb je dat geheugen WEL "gereserveerd" .
                            Groeten,

Polleke

Comment

één ding leer je alvast in het onderwijs: stel alles zo eenvoudig mogelijk voor met zo weinig mogelijk nutteloze woorden.
                              o ja ?
                              dit vind ik nou typies een geval van nutteloze woorden :

met de regelmaat van een klok krijg ik onderaan mijn scherm het irritante bericht van Bill G. dat mijn C:/ vol is.

. . .

't Is toch ook altijd wat met Windows hé.
                              gefrustreerde groeten
                              juist daarom dat je hier een polemiek veroorzaakt . t is niet erg dat je er geen hout van begrijpt ( hoewel voor een hout technieker ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Inderdaad, op een Apple met een schijf van laat ons zeggen 500 GB kan je heus wel 10000 Terabyte aan data kwijt.... Beetje serieus blijven hé dréten.
                                Kun je misschien nog beter een Linux of Unix vragen en alles kopiëren naar /dev/null.

Heb je nooit nog problemen met schijfruimte

Mvg

Steven
                                1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Working...
                                X