Helaas wel ja.
Een paar jaar geleden had iemand via de webcam van zijn computer inbrekers gefilmd die zijn huis aan het doorzoeken waren. Filmpje werd in de media getoond en zelfs dit zou schending van de privacy zijn, waardoor de inbrekers niet vervolgd zouden kunnen worden.
lijkt me eerder schending van de rechten van de verdediging, maar dat is een technisch gegeven.
In een rechtstaat laat me nu eenmaal liever een aantal mensen vrij als de procedure wankel zit dan onschuldig met gekunsteld bewijs op te sluiten. Dat is nu eenmaal de prijs.
Oorspronkelijk geplaatst door Dominic MaertensBekijk bericht
Het grote voordeel van dieven is dat ze dom zijn
Wat jij nu doet is ook niet slim hé, het vel van de beer verkopen alvorens hij geschoten is, als je pech hebt dat de persoon in kwestie dat hier te zien krijgt.
Het was inderdaad die LX3. En ik heb ook al een deel van mijn andere spullen kunnen recupereren, andere dingen zullen later nog terug komen, dat kon de politie vandaag niet meer doen, aangezien hij op kot zat en dat gerief nog bij hem thuis lag.
Het volledige verhaal zal in de krant te lezen zijn, geloof me het was de moeite
Kijk eens aan, ik heb mijn fototoestel terug
Het was inderdaad die LX3. En ik heb ook al een deel van mijn andere spullen kunnen recupereren, andere dingen zullen later nog terug komen, dat kon de politie vandaag niet meer doen, aangezien hij op kot zat en dat gerief nog bij hem thuis lag.
Het volledige verhaal zal in de krant te lezen zijn, geloof me het was de moeite
Eind goed, al goed
Hij zat op kot dus een student als ik zo mag redeneren.
Inderdaad. Op een kot met ongeveer 20 andere mensen. Politie aan de deur met het doosje van men LX3 en het serienummer. Ze kwamen toe op zijn kot en alles lag nog mooi op zijn bed. Een vriend van mij was 15min eerder het toestel gaan testen om te kijken of mijn Creative koortje nog rond de lensdop hing, zodat wij toen al zeker waren en de politie konden bellen. Politie eventjes serienummer checken, en de buit was binnen. Geniaal
Inderdaad. Op een kot met ongeveer 20 andere mensen. Politie aan de deur met het doosje van men LX3 en het serienummer. Ze kwamen toe op zijn kot en alles lag nog mooi op zijn bed. Een vriend van mij was 15min eerder het toestel gaan testen om te kijken of mijn Creative koortje nog rond de lensdop hing, zodat wij toen al zeker waren en de politie konden bellen. Politie eventjes serienummer checken, en de buit was binnen. Geniaal
Al is het al om het moment te kunnen meemaken dat je achter een combi rijdt met de dief op de achterbank. Priceless moment. Alleen al om die reden hoeft voor mij verdere vervolging niet, als ik zo goed als alles terug heb.
Comment