Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Was die gehaast!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Was die gehaast!

    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Het is inderdaad zuur geld om te betalen.. maar ja 's nachts naar huis rijden aan 150 gaat nu eenmaal iets beter en vlotter dan aan 120.
    Het is dan ook 's nachts dat ik eens een auto over mijn dak gekregen heb... die gast vond het ook niet nodig om op een lege autostrade de snelheidslimieten te respecteren : controle over het stuur verloren, over de middenberm en dan mijn auto verpletterd... Ik ben er gelukkig nog goed vanaf gekomen met mijn rechterarm die op 7 plaatsen gebroken (waaronder 1 open breuk) en een deel van het dak van mijn auto in mijn hoofd... had er een passagier in de auto gezet had die geen enkele kans op overleven gehad.

    Dan denk je natuurlijk wel anders over 's nachts sneller rijden op de autostrades, nietwaar...

    Comment


    • #92
      Re: Was die gehaast!

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Dan ben je simpelweg een even groot gevaar en even in fout als degene die aan 140 passeert.
      Je moet geconcentreerd en attent zijn, ten allen tijde.
      Zeker.

      En mijn woorden zijn nog niet koud of mijn stelling werd weer bewezen vandaag
      in Bilzen op de E313: "Ravage op E313 in Bilzen: Twee vrachtwagens rijden in op staart file".
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #93
        Re: Was die gehaast!

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Zeker.

        En mijn woorden zijn nog niet koud of mijn stelling werd weer bewezen vandaag
        in Bilzen op de E313: "Ravage op E313 in Bilzen: Twee vrachtwagens rijden in op staart file".
        Tiens, zou de snelheidsverlaging naar 90km/h dan toch niet altijd de enige oplossing zijn?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #94
          Re: Was die gehaast!

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Tiens, zou de snelheidsverlaging naar 90km/h dan toch niet altijd de enige oplossing zijn?
          Haha...
          En ik moet zwijgen over deze zaken.
          Waarom?
          's Anderendaags staan de bewijzen in de krant
          Last edited by theokus; 21 oktober 2009, 15:59.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #95
            Re: Was die gehaast!

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            Maar als er dan een auto voor mij rijdt aan 75 of zelfs 65 , dan haal ik die wél in, ongeacht als ik nu mag of niet, want achter zo'n voertuig blijven creëert gevaarlijke situaties!!
            Een inhaalverbod negeren vind je dan niet gevaarlijk? Misschien niet voor u maar die 10, 20 of zelfs meer auto's die 120 rijden en voor u alles mogen dichtgooien zullen daar wel anders over denken! Hoeveel auto's zie jij 70 doen op een snelweg?
            Als ik vergelijk hoeveel auto's er 70 doen op de snelweg en hoeveel vrachtwagens er inhalen waar het niet mag, dan is die verhouding 1/100.
            Zo'n voertuigen zouden ze van de autosnelweg moeten pikken.
            Vooral al diegenen dat "bewust" de regels overtreden.
            Ik zou je eens willen 50km aan een stuk aan 70 op de autosnelweg willen zien bollen, terwijl je 90mag, gewoon doordat je niet kan omdat er een slaapwandelaar voor je aan het rijden is.
            Als ik 50km iemand voor mij zou hebben dat te traag rijdt en er bestaat voor mij een inhaalverbod, dan blijf ik daar achter tot ik mag inhalen.
            Ik rij naast de auto (en vroeger vrachtwagen) zelf ook met de moto en daar is het nog veel simpelder om in te halen, awel zelfs daarmee haal ik NOOIT in op plaatsen waar dit niet officiëel kan! Hoe anderen dit doen is een ander punt en veel lachen eens als ze me zien van zie die blijven hangen achter die traagrijder ... awel dat ze maar denken, ik neem tenminste geen risico en zal ook geen boete krijgen.
            Je zaagt nu al dat je een boete kan krijgen aan 121km/u, desnoods een fractie van een seconde 1km boven de toegelaten snelheid. Wat gaat het dan zijn als je 20km/u gedurende vele km's onder de toegelaten snelheid zult moeten rijden?
            Dagelijkse kost man, ik sta ook dagelijks 1 uur zo goed als stil in de file om naar mijn werk te gaan en blijf daar gewoon in DEZELFDE rijstrook aanschuiven zonder te zigzaggen of hier en daar tussen te wringen zoals sommigen dit doen, waarom zou ik regeltjes moeten overtreden als ik het ook op een correcte manier kan doen?
            Soms zit ik hier 10 km achter een tractor en die mannen rijden maar 40 à 45 op een steenweg waar men 70 mag ... niet mogen inhalen is niet mogen inhalen hoe vervelend dit ook is.
            't wordt tijd dat je eens een dagje mee gaat met een vrachtwagen, dan zou je de situatie volledig anders gaan bekijken.
            Ik moet niet mee om me te laten overtuigen waarom je overtredingen begaat, als je volgens de regels rijdt dan kom je ook toe ... soms een paar minuutjes later.
            Gelieve niet iedereen over dezelfde kam van die paar cowboys te scheren...
            Iemand dat zegt "ik haal in, dat het nu mag of niet" valt bij mij inderdaad onder de noemer cowboys. Iemand dat inhaalt omdat hij een bord niet gezien heeft is een heel andere situatie, er 5 opeenvolgend negeren is anders geen toeval meer.
            Maar mits niet iedereen zoiets doet is er ook geen reden te veralgemenen. Hoe komt het dat bijna alle chauffeurs van Colruyt zich bijna nooit zondigen aan overtredingen, waarom kunnen die zich aan de regeltjes houden?
            Geef mij eens een echte gerechtvaardige reden waarom je als automobilist bij weinig of geen verkeer aan 70km/u over een snelweg gaat tuffen...???
            Misschien is daar wel een reden toe zonder dat je die kent, er zijn er uitzonderlijk ook die zonder reden zo traag rijden. Maar geeft jij nu eens een reden waarom je gaat inhalen waar het niet mag? Buiten zelf geen geduld hebben is daar geen enkele reden toe! Toon mij een plaats in België waar je gedurende 50 km continu niet officiëel kan/mag inhalen met een vrachtwagen.
            Ik zal nooit inhalen als ik gevaarlijke situaties in de hand zou werken. Veiligheid steeds voorop!
            Als er op bepaalde plaatsen een inhaalverbod bestaat voor vrachtwagens, dan is dat omdat inhalen daar een gevaar zou kunnen betekenen. Het negeren van dat verbod is dus ALTIJD een mogelijke gevaarlijke situatie creëren!
            Als er 3 rijstroken zijn en je mag door een bord niet inhalen, dan is het alleen doordat er wegeniswerken zijn, want op 2x3 rijstroken mag je altijd inhalen
            Als je nooit naar verkeersborden kijkt kan ik je reactie verstaan.
            Neem de E19 naar Frankrijk, eens voorbij Nijvel heb je op de meeste plaatsen een inhaalverbod voor vrachtwagens van 06u00 tot 10u00 en van 15u00 tot 19u00! Deze platen staan er al zo lang als ik die baan doe ... 15 jaar dagelijks en ervoor een tiental jaar sporadisch. Vroeger was het grootste deel ervan 2 rijstroken maar nu is het al verschillende jaren over het grootste stuk 3 rijstroken. Op die 15 jaar dat ik er dagelijks kom heb ik nog NOOIT een dag geweten dat er niet minstens 20 vrachtwagens dit verbod negeren.
            En dit is nog maar één plaats van de zovelen dat ik aanhaal, er zijn ook plaatsen op andere snelwegen waar je nooit mag inhalen omdat er borden staan (zonder uren).

            Mocht je twijfels hebben ...

            Sorry maar deze beelden overtuigen mij niet van uw gelijk!
            Last edited by VerSeg; 22 oktober 2009, 02:33.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #96
              Re: Was die gehaast!

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Enkele voorbeelden van reeds uitgedeelde boetes na controle van rijtijdennaleving:
              - Geen reserve printrolletje in voertuig aanwezig € 220,-
              - Verkeerd printrolletje € 220,-
              - Missen van data door te late download chauffeurskaart
              of tachograaf (per gebeurtenis) € 4.400,-
              - Niet ijken van digitale tachograaf na
              spanningsonderbreking € 1.700,-
              - Niet gebruiken van bestuurderskaart of gebruikmaken
              van bestuurderskaart van collega € 1.100,-
              En wat kost het allemaal als je gewoon met alles in regel bent?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #97
                Re: Was die gehaast!

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Onlangs reed ik met m'n vrachtwagen in Moeskroen. Voor mij reed een berg snoeiafval.
                Van veiligheid gesproken!
                Je hebt hem hopelijk toch ingehaald?
                Op 31 juli ga ik mijn nieuwe wagen afhalen, op 5 augustus mag ik ermee naar de garage omdat de voorkant wat bijgewerkt is.
                Een vrachtwagen dat de volledige omtrek van een band kwijtgespeeld was. Als je dat tegen 120 op u krijgt dan is dat een fameuse slag!
                Vorige week kom ik naar huis en wat kreeg ik op mij denk je? De buitenkant van een vrachtwagenband.
                Daar is maar één reden voor, te lang met herbelegde banden (heeft een specifieke naam waar ik nu niet op kom) rijden tot ze op de draad versleten zijn of met overgewicht rijden.
                Dagelijks zie je zo'n stukken liggen, knal erop met een moto en ge ligt ergens te creperen op het asfalt!
                Van veiligheid gesproken!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #98
                  Re: Was die gehaast!

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Zoals gewoonte liggen de fouten weer bij de ander, eens naar onszelf kijken is blijkbaar moeilijker.
                  Iedereen maakt fouten, iedereen vergist zich eens of heeft iets eens niet gezien. Maar er is een groot verschil tussen onbewust een fout maken en bewust een zware overtreding begaan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #99
                    Re: Was die gehaast!

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Daar is maar één reden voor, te lang met herbelegde banden (heeft een specifieke naam waar ik nu niet op kom) rijden tot ze op de draad versleten zijn of met overgewicht rijden.
                    Dagelijks zie je zo'n stukken liggen, knal erop met een moto en ge ligt ergens te creperen op het asfalt!
                    Van veiligheid gesproken!


                    Rechappés of zoiets noemt dat hier. (hervulcaniseerd)
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • Re: Was die gehaast!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      Ik durf erom wedden dat je nog nooit een tachograaf van dichtbij gezien hebt, laat staan ermee gewerkt hebt

                      Zo'n digitale tachograaf werkt in combinatie met tachograafkaarten. De tachograaf registreert de rij- en rusttijden van de chauffeur, diens werkzaamheden, de snelheid van het voertuig en de gereden afstand. De gegevens worden op twee manieren opgeslagen: in het geheugen van het apparaat en op de persoonlijke tachograafkaart van de chauffeur. Deze bestuurderskaart houdt per chauffeur de rij- en rusttijdgegevens bij van maximaal 28 dagen. Het apparaat zelf registreert de totaalgegevens van het voertuig van de afgelopen 365 dagen.

                      Enkele voorbeelden van reeds uitgedeelde boetes na controle van rijtijdennaleving:
                      - Geen reserve printrolletje in voertuig aanwezig € 220,-
                      - Verkeerd printrolletje € 220,-
                      - Missen van data door te late download chauffeurskaart
                      of tachograaf (per gebeurtenis) € 4.400,-
                      - Niet ijken van digitale tachograaf na
                      spanningsonderbreking € 1.700,-
                      - Niet gebruiken van bestuurderskaart of gebruikmaken
                      van bestuurderskaart van collega € 1.100,-

                      Ik nodig je altijd uit -met of zonder rekenmachine- om eens te komen sjoemelen met zo'n digitale tachograaf

                      Mvg,
                      Frederic
                      Amai , is dat zo veranderd ?
                      Dan zullen we maar niet spreken over ADR goederen zeker .
                      Das pas en hoop papierwerk , maar de meeste agenten kennen er nog niet veel van , maar heb vernomen dat daar verandering aan het inkomen is .
                      Ben er ooit voor tegengehouden door een broekventje in opleiding.
                      Heb me kostelijk geamuseerd met deze vent.
                      Groeten ,
                      VDS Digit@l
                      Groeten , VDSDigit@l

                      Comment


                      • Re: Was die gehaast!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                        Amai , is dat zo veranderd ?
                        Dan zullen we maar niet spreken over ADR goederen zeker .
                        Das pas en hoop papierwerk , maar de meeste agenten kennen er nog niet veel van , maar heb vernomen dat daar verandering aan het inkomen is .
                        Ben er ooit voor tegengehouden door een broekventje in opleiding.
                        Heb me kostelijk geamuseerd met deze vent.
                        Groeten ,
                        VDS Digit@l
                        De ADR-wetgeving verandert zo vaak dat nog zeer weinig chauffeurs en agenten de juiste wetgeving kennen. 't is echt een soep geworden, een soep waarvan de boetes bij de minste overtreding tussen de 250 en de 1500 euro per overtreding zijn, zelfs voor colli-ADR!! Een vereenvoudigde wetgeving zodat iedereen weet wat ie exact moet doen en waar ie zich aan moet houden ware dus hoogst aangeraden en welkom, want zoals het nu is lijkt het op een makkelijke manier van poenschappen door vadertje staat. Wat willen autobestuurders dan nog klagen over een boete van 50 euro, hoe zouden ze dan reageren bij zo'n monsterboetes?


                        @Verseg: ik weet niet waarom ik eigenlijk nog gereageerd heb op je uitlatingen, want je lijkt toch alle wijsheid in pacht te hebben, zelfs over de zaken waar je echt geen moer van kent. Onder het motto 'Leven en laten leven' zal ik er dan ook niet meer verder op ingaan.

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • Re: Was die gehaast!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          @Verseg: ik weet niet waarom ik eigenlijk nog gereageerd heb op je uitlatingen
                          Gewoon omdat ge u in uw gat gebeten voelt.
                          Lees eerst nog eens wat je zelf schreef.

                          Je haalt zelf dit aan als het over anderen gaat en maakt hen verwijten :
                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          die mensen in dure bakken denken vaak alleen aan zichzelf, als zij maar veilig zitten: dan vinden ze dat ze sneller mogen rijden dan toegelaten, dan vinden ze dat ze hun richtingsaanwijzers niet meer hoeven te gebruiken, dan vinden ze dat ze mogen voorbijsteken over volle witte lijnen, dan vinden ze dat ze ongeoorloofde manouvres mogen doen
                          Maar als het over uzelf gaat keren de tijden want dan is het een ander zijn fout dat jij overtredingen doet :
                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Maar hoeveel worden er niet 'gedwongen' voorbij te steken door een wagen die het doodleuk vindt om 70 te bollen op de autosnelweg..?
                          en
                          Maar als er dan een auto voor mij rijdt aan 75 of zelfs 65 , dan haal ik die wél in, ongeacht als ik nu mag of niet
                          Zelfs bij uw zware overtredingen wil je dat ze anderen van de baan halen en vindt ge uzelf een veilige chauffeur :
                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Zo'n voertuigen zouden ze van de autosnelweg moeten pikken.
                          en
                          Ik zal nooit inhalen als ik gevaarlijke situaties in de hand zou werken. Veiligheid steeds voorop!
                          Vind je het niet wat kleinzieling om anderen vanalles te verwijten en voor jezelf een hoop zware overtredingen goed te spreken?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Was die gehaast!

                            Ik ben in verschillende zaken anders gaan redeneren, gewoon omdat je niet kunt meespreken over bepaalde situaties , zolang je niet met de of een vrachtwagen hebt gereden.
                            En ja frederic , over die uitspraak van '' ik steek ook voorbij of het mag of niet , ga je jammerlijk ook in de fout , maar ik geef ook toe dat ik het ook al eens gedaan heb , met de vrachtwagen wel te verstaan
                            En over de snelheid die sommigen op de autostrade halen , ja dat begrijp ik ook niet.
                            Ik heb een vrachtwagen gehad die gelimiteerd was op 85 per uur , en als je dan een wagen krijgt tegen 70 a 75 .
                            Tja daar blijf ik ook niet achterhangen .
                            Aan iedereen een veilige rit toegewenst , en dat we eerlijk gezegd , een beetje meer rekening met mekaar mogen houden.
                            Het leven is al kort genoeg , dus laten we er maar iets fijn van trachten te maken
                            Groeten ,
                            VDS Digit@l
                            Groeten , VDSDigit@l

                            Comment


                            • Re: Was die gehaast!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                              Ik ben in verschillende zaken anders gaan redeneren, gewoon omdat je niet kunt meespreken over bepaalde situaties , zolang je niet met de of een vrachtwagen hebt gereden.
                              Daar heb je een groot punt in! Jammer genoeg bekijkt niet iedereen het eens vanuit dat standpunt, en gaan er velen praten alsof ze er alles van weten... Theorie en praktijk liggen vaak mijlen uit elkaar!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                              En ja frederic , over die uitspraak van '' ik steek ook voorbij of het mag of niet , ga je jammerlijk ook in de fout , maar ik geef ook toe dat ik het ook al eens gedaan heb , met de vrachtwagen wel te verstaan
                              En over de snelheid die sommigen op de autostrade halen , ja dat begrijp ik ook niet.
                              Ik heb een vrachtwagen gehad die gelimiteerd was op 85 per uur , en als je dan een wagen krijgt tegen 70 a 75 .
                              Tja daar blijf ik ook niet achterhangen .
                              l
                              Ik steek zo'n 'slak' ook niet zomaar voorbij. Als ik dan inhaal, dan zal er zeker geen enkele achterliggende auto op het tweede vak op z'n rem moeten gaan staan, laat dat duidelijk zijn!
                              En waarom ik inhaal? Als er voor mij zo'n karweienfirma met aanhangwagen aan 70km/u zit te bollen omdat z'n materiaal niet naar behoren gestrapt is en zo bang is zaken op de autosnelweg te zaaien, dan blijf ik daar niet achter, alleen al uit veiligheid, want veiligheid staat bij mij altijd voorop op de weg (hoe vaak hoor je niet dat er een ladder, schop of emmer op de autosnelweg ligt??)

                              In plaats van alleen snelheidsmaniakken aan te pakken zouden ze beter eens wat meer aandacht hebben voor supertraagrijdende auto's op autosnelwegen, net zoals hun pover tot niet gestrapte lading...

                              Mvg,
                              Frederic

                              Comment


                              • Re: Was die gehaast!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                                hoe vaak hoor je niet dat er een ladder, schop of emmer op de autosnelweg ligt??
                                En hoe vaak hoor je dat er een vrachtwagen zijn lading verloren is, op zijn kant ligt, door de middenberm steekt of op een file geknald is?
                                Veel meer en vaak met veel grotere gevolgen dan wat je daar opnoemt spijtig genoeg.
                                Geef toe dat dit de laatste tijd toch wat te veel gebeurt.
                                In plaats van alleen snelheidsmaniakken aan te pakken zouden ze beter eens wat meer aandacht hebben voor supertraagrijdende auto's op autosnelwegen, net zoals hun pover tot niet gestrapte lading...
                                Daar heb je wel gelijk in want er zijn inderdaad ook te veel mensen die iets verliezen op de baan.
                                Een emmer, ladder, pallet, ... en een motard, mooie combinatie op de snelweg.
                                De meeste die iets verliezen zijn wel metsers en tuinmannen ... lage laadbak of aanhangwagen, alles los erin en laat maar vliegen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X