Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Was die gehaast!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Was die gehaast!

Oke ik doe nog een poging . Een vrachtwagen chauffeur is geen crimineel zoals er hier afgeschilderd wordt , tussen de honderd chauffeur zitten natuurlijk cowboys maar ze zijn minder vertegenwoordigt als men ons wil doen geloven .
    Ik krijg dan ook kippevel als ik hoor dat er mensen op vakantie vertrekken na een ganse dag werken om dan nog 1100 -tot 1400 km af te leggen , wij cowboys kunnen dat niet want we hebben rij en rust tijden .
    We leggen dagelijks een hoop km af met recent stouwingsmateriaal° om onze lading en andere weggebruikers veilig te benaderen . Nee , een aanhangwagen met los snoeisel zie ik enkel aan het containerpark°° .
    Het is ook niet omdat het iets groter is dat het een camion is die zijn lading verliest , een camionetje mag bestuurd worden met een rijbewijs B .

En tot slot nog een betoog van een cowboy ,wiens ogen verplicht gecontroleert worden elke 5 jaar die op EIGEN verantwoordelijkheid zijn lading bij de klant brengt .
    Die met een rekenmachiene achter zijn stuur zit om in regel te blijven met zijn rust en rijuren .
    Maar het is nen schone job waar zelf het privilege van een verplichte week-end rust bestaat .
    °span banden en andere materialen om de lading te sjorren .
    °° in belgië bestaan gratis gemeentelijke recyclage parken voor particulieren

Het betoog van een vrachtbestuurder die gedwee rondrijd met retour palletjes .

Comment

Een rekenmachine om te kunnen foefelen met jullie 'babbelaar' ja..
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
        En tot slot nog een betoog van een cowboy ,wiens ogen verplicht gecontroleert worden elke 5 jaar die op EIGEN verantwoordelijkheid zijn lading bij de klant brengt .
        Die met een rekenmachiene achter zijn stuur zit om in regel te blijven met zijn rust en rijuren .
        Maar het is nen schone job waar zelf het privilege van een verplichte week-end rust bestaat .
        Het betoog van een vrachtbestuurder die gedwee rondrijd met retour palletjes .
        Ik hoop dat jij dat figuurlijk bedoelt over die rekenmachine.
        Dagelijks zie ik vrachtwagens over de baan zwalpen. Als ik ze dan uiteindelijk kan inhalen zijn ze :
        -met de GSM in de hand aan het telefoneren
        -de krant aan het lezen (of meer pittige lectuur)
        -formulieren aan het invullen of formulieren aan het lezen
        -een kopje koffie aan het uitschenken
        -met een stofdoek hun dashboard aan het zuiver maken
        -zich aan het scheren
        -hun GPS aan het bedienen

moet allemaal kunnen, maar blijf dan aub rechtdoor rijden.

Comment

En zeggen dat ik in 1973 nog 170 reed , toen het nog mocht, op de E3 (E17), toegegeven het is een moordende snelheid.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Ik hoop dat jij dat figuurlijk bedoelt over die rekenmachine.
            Dagelijks zie ik vrachtwagens over de baan zwalpen. Als ik ze dan uiteindelijk kan inhalen zijn ze :
            -met de GSM in de hand aan het telefoneren
            -de krant aan het lezen (of meer pittige lectuur)
            -formulieren aan het invullen of formulieren aan het lezen
            -een kopje koffie aan het uitschenken
            -met een stofdoek hun dashboard aan het zuiver maken
            -zich aan het scheren
            -hun GPS aan het bedienen

moet allemaal kunnen, maar blijf dan aub rechtdoor rijden.
            Je hebt make-up aanbrengen vergeten
            En ik zie zulke taferelen van menig auto bestuurder .
            Die babbelaar zegt de arme van de wet ook 3 weken na overschijding van minuutje tot minuutje wat ik heb gedaan , zelfs een baas kan zijn personeel zo goe ni controleren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              En zeggen dat ik in 1973 nog 170 reed , toen het nog mocht, op de E3 (E17), toegegeven het is een moordende snelheid.
              Als 170 een moordendende snelheid is dan moest Duitsland alle dagen een een slagveld zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Als 170 een moordendende snelheid is dan moest Duitsland alle dagen een een slagveld zijn.
                Het hangt er natuurlijk vanaf waar en wanneer je 170/u rijdt.
                Doe je dat op een plaats waar praktisch iedereen dit zou doen is het gevaar natuurlijk minder dan op een autosnelweg waar de ene 170, de andere 120 en nog een andere 90 rijdt.

Comment

Zoals gewoonte liggen de fouten weer bij de ander, eens naar onszelf kijken is blijkbaar moeilijker.

Een tijdje geleden heeft men een enquête gedaan met de vraag of het verkeer de laatste 10 jaar gevaarlijker is dan vroeger. Quasi iedereen is het daar volmondig mee eens.
                  Als je dan vraagt of ze zelf een gevaarlijker rijgedrag vertonen, is het plots stil aan alle fronten...

Ik heb een eigen definitie van een goeie chauffeur : dat is er ene die er rekening mee houdt dat hij zelf ook fouten maakt en dus anticiperend rijdt.
                  De schuld afschuiven op de ander, liefst andere soort weggebruiker is heel gemakkelijk... Begin met zelf veilig te rijden, en misschien dat het al veel oplost...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Behalve als het regent toch?
                    Behalve bij neerslag, dus naast regen ook sneeuw en hagel...

Mvg,
                    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                      Nee , een aanhangwagen met los snoeisel zie ik enkel aan het containerpark°° .
                      Onlangs reed ik met m'n vrachtwagen in Moeskroen. Voor mij reed een berg snoeiafval. Ik zag vanuit m'n vrachtwagen geen lichten, richtingaanwijzers, zelfs geen aanhangwagen of trekkend voertuig Gewoon een rondrijdende berg snoeiafval die na verloop van tijd het containerpark binnenreed... Van veiligheid gesproken!

Mvg,
                      Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        Onlangs reed ik met m'n vrachtwagen in Moeskroen. Voor mij reed een berg snoeiafval. Ik zag vanuit m'n vrachtwagen geen lichten, richtingaanwijzers, zelfs geen aanhangwagen of trekkend voertuig Gewoon een rondrijdende berg snoeiafval die na verloop van tijd het containerpark binnenreed... Van veiligheid gesproken!

Mvg,
                        Frederic
                        Bwoah, hij viel toch goed op blijkbaar
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik durf erom wedden dat je nog nooit een tachograaf van dichtbij gezien hebt, laat staan ermee gewerkt hebt

Zo'n digitale tachograaf werkt in combinatie met tachograafkaarten. De tachograaf registreert de rij- en rusttijden van de chauffeur, diens werkzaamheden, de snelheid van het voertuig en de gereden afstand. De gegevens worden op twee manieren opgeslagen: in het geheugen van het apparaat en op de persoonlijke tachograafkaart van de chauffeur. Deze bestuurderskaart houdt per chauffeur de rij- en rusttijdgegevens bij van maximaal 28 dagen. Het apparaat zelf registreert de totaalgegevens van het voertuig van de afgelopen 365 dagen.

Enkele voorbeelden van reeds uitgedeelde boetes na controle van rijtijdennaleving:
                          - Geen reserve printrolletje in voertuig aanwezig € 220,-
                          - Verkeerd printrolletje € 220,-
                          - Missen van data door te late download chauffeurskaart
                          of tachograaf (per gebeurtenis) € 4.400,-
                          - Niet ijken van digitale tachograaf na
                          spanningsonderbreking € 1.700,-
                          - Niet gebruiken van bestuurderskaart of gebruikmaken
                          van bestuurderskaart van collega € 1.100,-

Ik nodig je altijd uit -met of zonder rekenmachine- om eens te komen sjoemelen met zo'n digitale tachograaf

Mvg,
                          Frederic

Comment

Ik durf erom wedden dat je nog nooit een tachograaf van dichtbij gezien hebt, laat staan ermee gewerkt hebt

Zo'n digitale tachograaf werkt in combinatie met tachograafkaarten. De tachograaf registreert de rij- en rusttijden van de chauffeur, diens werkzaamheden, de snelheid van het voertuig en de gereden afstand. De gegevens worden op twee manieren opgeslagen: in het geheugen van het apparaat en op de persoonlijke tachograafkaart van de chauffeur. Deze bestuurderskaart houdt per chauffeur de rij- en rusttijdgegevens bij van maximaal 28 dagen. Het apparaat zelf registreert de totaalgegevens van het voertuig van de afgelopen 365 dagen.

Enkele voorbeelden van reeds uitgedeelde boetes na controle van rijtijdennaleving:
                            - Geen reserve printrolletje in voertuig aanwezig € 220,-
                            - Verkeerd printrolletje € 220,-
                            - Missen van data door te late download chauffeurskaart
                            of tachograaf (per gebeurtenis) € 4.400,-
                            - Niet ijken van digitale tachograaf na
                            spanningsonderbreking € 1.700,-
                            - Niet gebruiken van bestuurderskaart of gebruikmaken
                            van bestuurderskaart van collega € 1.100,-

Ik nodig je altijd uit -met of zonder rekenmachine- om eens te komen sjoemelen met zo'n digitale tachograaf

Mvg,
                            Frederic
                            Niet met zo'n digitale neen.

Maar mijn opmerking was dan ook wel cynisch bedoeld, vandaar de smileys, jullie, vrachtwagenchauffers, zijn echt wel snel op de teentjes getrapt he.

Comment

Niet met zo'n digitale neen.

Maar mijn opmerking was dan ook wel cynisch bedoeld, vandaar de smileys, jullie, vrachtwagenchauffers, zijn echt wel snel op de teentjes getrapt he.
                              Nee hoor, toch niet. Maar 'k vermeldde het eens louter informatief om aan te tonen dat 't echt niet allemaal zo simpel is om te doen wat de 'wilde verhalen' ook allemaal mogen beweren.

Net hetzelfde: over bv housemuziek wordt ook gezegd dat 't niks inhoudt 't te maken, gewoon een computer en wat tokkelen. Maar al die dat beweren heb ik zelf nog geen house weten maken

Mvg,
                              Frederic

Comment

Nee hoor, toch niet. Maar 'k vermeldde het eens louter informatief om aan te tonen dat 't echt niet allemaal zo simpel is om te doen wat de 'wilde verhalen' ook allemaal mogen beweren.

Net hetzelfde: over bv housemuziek wordt ook gezegd dat 't niks inhoudt 't te maken, gewoon een computer en wat tokkelen. Maar al die dat beweren heb ik zelf nog geen house weten maken

Mvg,
                                Frederic
                                Dan is 't goed

Comment

Working...
                                X