Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Was die gehaast!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Was die gehaast!

Het is toch een trend de laatste 20 jaar, dat hoe beter we op onze teller letten hoe nauwer de marge wordt gezet om een boete te kunnen uitschrijven en indien dat niet help dan verlagen ze gewoon de maximale snelheid. Bebouwde kom rijden we vandaag in 50 en zelfs 30 Km/h waar we van 60 komen. Gewestwegen, hoeveel borden 70km/h zijn erbij gezet? Buiten de expresswegen waar je trouwens vroeger 120 mocht rijden zijn er weinig banen waar je nog 90 mag. Draagt dit bij aan de verkeersveiligheid ???????? of is dit goed voor de schatskist. Ik heb daar toch sterk mijn twijfels over. En inderdaad het is heel positief dat het aantal verkeersdoden gedaald is, jaren 90 waren er ieder weekend en een 20 tal meestal jonge mensen die het leven lieten op de weg. Maar is dit te wijten aan deze snelheids daling ????? Wanneer je tijdens het weekendnieuws de ravage ziet waar verkeersdoden te betreuren zijn ga je mij niet vertellen dat die 5 km te snel reden. Het zijn enkelingen die het verzuren voor de meerderheid en persoonlijk vind ik dat die enkelingen veel te zacht worden aangepakt. Die kerel die tegen +200Km/h werd gepakt mogen ze van mij gerust zijn wagen in beslag nemen, verkopen voor een goed doel en zijn rijbewijs enkele jaartje intrekken.
    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
      Het is toch een trend de laatste 20 jaar, dat hoe beter we op onze teller letten hoe nauwer de marge wordt gezet om een boete te kunnen uitschrijven en indien dat niet help dan verlagen ze gewoon de maximale snelheid. Bebouwde kom rijden we vandaag in 50 en zelfs 30 Km/h waar we van 60 komen. Gewestwegen, hoeveel borden 70km/h zijn erbij gezet? Buiten de expresswegen waar je trouwens vroeger 120 mocht rijden zijn er weinig banen waar je nog 90 mag. Draagt dit bij aan de verkeersveiligheid ???????? of is dit goed voor de schatskist. Ik heb daar toch sterk mijn twijfels over. En inderdaad het is heel positief dat het aantal verkeersdoden gedaald is, jaren 90 waren er ieder weekend en een 20 tal meestal jonge mensen die het leven lieten op de weg. Maar is dit te wijten aan deze snelheids daling ????? Wanneer je tijdens het weekendnieuws de ravage ziet waar verkeersdoden te betreuren zijn ga je mij niet vertellen dat die 5 km te snel reden. Het zijn enkelingen die het verzuren voor de meerderheid en persoonlijk vind ik dat die enkelingen veel te zacht worden aangepakt. Die kerel die tegen +200Km/h werd gepakt mogen ze van mij gerust zijn wagen in beslag nemen, verkopen voor een goed doel en zijn rijbewijs enkele jaartje intrekken.
      Mag ik je even een vraag stellen ? Tot welke snelheid denk jij dat wagens als een BMW 7, Mercedes S klassen, of Audi A8 veilig zijn ? Dus als ze gewoon frontaal tegen een stilstaande vrachtwagen zouden vlammen, in het einde van een file bv.
      Uiteraard op voorwaarde dat alle veiligheidsitems gebruikt worden (dus alle inzittenden hebben hun gordel aan).
      Ik neem speciaal die dure bakken, omdat die normaal de veiligste zouden moeten zijn...

Als je dat antwoord gegeven hebt, mag je je nog eens afvragen waarom men die snelheden verlaagd heeft...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Mag ik je even een vraag stellen ? Tot welke snelheid denk jij dat wagens als een BMW 7, Mercedes S klassen, of Audi A8 veilig zijn ? Dus als ze gewoon frontaal tegen een stilstaande vrachtwagen zouden vlammen, in het einde van een file bv.
        Uiteraard op voorwaarde dat alle veiligheidsitems gebruikt worden (dus alle inzittenden hebben hun gordel aan).
        Ik neem speciaal die dure bakken, omdat die normaal de veiligste zouden moeten zijn...

Als je dat antwoord gegeven hebt, mag je je nog eens afvragen waarom men die snelheden verlaagd heeft...
        Ok dus als ik even je kromme vergelijking volg dan moet binnenkort de maximumsnelheid op de snelwegen verlaagd worden tot pakweg... laat ons zeggen 70km per uur?

Komaan he zeg..
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Ok dus als ik even je kromme vergelijking volg dan moet binnenkort de maximumsnelheid op de snelwegen verlaagd worden tot pakweg... laat ons zeggen 70km per uur?

Komaan he zeg..
          Dus als ik even je redenering volg dan moet men bij het instellen van snelheidslimieten niet nagaan tot welke snelheid een auto veilig is. Vlam gewoon aan de snelheid die je zelf wil, en als je dan eens een ongeluk hebt, dan is dat je eigen dikke schuld...
          Zoiets ?

K'zal even een verhaaltje lanceren : een aantal jaren geleden rijdt mijn ex-baas in een spiksplinternieuwe Audi A6 met z'n vrouw naast zich op een gewestweg.
          Toegelaten snelheid : 70 km/h. Hij rijdt tegen een stilstaande vrachtwagen die geparkeerd staat naast de weg. Hij past half die vrachtwagen (dat zijn perfect de condities die die N-cap testen uitvoeren).

Volgens de politie rijdt hij niet te snel. Z'n vrouw overlijdt, zelf ligt hij meerdere maanden in het ziekenhuis. Ja : ze hadden beide hun gordel om... Blijkbaar is ook een Audi A6 niet voldoende om aan 70 km/h veilig te zijn...

Die snelheidslimieten hebben hun redenen, en meestal zijn ze gerechtvaardigd... Uw opmerking vind ik minder gerechtvaardigd.
          Mensen zouden eens mogen beginnen beseffen dat een auto enkel wat plaatstaal is, dat zeker niet de veiligheid biedt, die de meesten instinctief aanvoelen... 120 km/h is echt snel genoeg. Meer moet dat niet zijn...
          Groeten,

Polleke

Comment

Dus als ik even je redenering volg dan moet men bij het instellen van snelheidslimieten niet nagaan tot welke snelheid een auto veilig is. Vlam gewoon aan de snelheid die je zelf wil, en als je dan eens een ongeluk hebt, dan is dat je eigen dikke schuld...
            Zoiets ?

K'zal even een verhaaltje lanceren : een aantal jaren geleden rijdt mijn ex-baas in een spiksplinternieuwe Audi A6 met z'n vrouw naast zich op een gewestweg.
            Toegelaten snelheid : 70 km/h. Hij rijdt tegen een stilstaande vrachtwagen die geparkeerd staat naast de weg. Hij past half die vrachtwagen (dat zijn perfect de condities die die N-cap testen uitvoeren).

Volgens de politie rijdt hij niet te snel. Z'n vrouw overlijdt, zelf ligt hij meerdere maanden in het ziekenhuis. Ja : ze hadden beide hun gordel om... Blijkbaar is ook een Audi A6 niet voldoende om aan 70 km/h veilig te zijn...

Die snelheidslimieten hebben hun redenen, en meestal zijn ze gerechtvaardigd... Uw opmerking vind ik minder gerechtvaardigd.
            Mensen zouden eens mogen beginnen beseffen dat een auto enkel wat plaatstaal is, dat zeker niet de veiligheid biedt, die de meesten instinctief aanvoelen... 120 km/h is echt snel genoeg. Meer moet dat niet zijn...
            Maar als ik jou volg, dan is 120 zelfs totaal onverantwoord. Dat die verantwoordelijken die in 1975 de snelheidsbeperkingen in de verkeersregelementen bepaalden überhaupt nog kunnen slapen.

Maar goed.. dit wordt een maatschappelijke discussie, en dit mag hier niet.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hup ben 1 van die 4000 , t'ja ik zat zelf achter het stuur en ik reed 12 km te snel .
              herleid tot 2 km te veel .
              Straks komt mijn minnelijke schikking .
              Het is inderdaad niet plezant maar regels zijn regels .
              Waar ik het meest het sch***t van krijg zijn het steeds verlopen van snelheidsbeperkingen eerst 50 dan 70 stukje 90 en dan 50 . Snap dan ook niet dat hier verkeersveiligheid als reden opgegeven wordt , ik kijk naar het verkeer en de wirwar aan borden is nu ook niet bevorderlijk .

Comment

Denk er dan ook eens aan dat niet iedereen zo'n dure bak (kan/behoefte heeft om te) kopen!! Zoals jij het nu aanhaalt, zo ervaar ik het dagelijks in het verkeer. Die mensen in dure bakken denken vaak alleen aan zichzelf, als zij maar veilig zitten: dan vinden ze dat ze sneller mogen rijden dan toegelaten, dan vinden ze dat ze hun richtingsaanwijzers niet meer hoeven te gebruiken, dan vinden ze dat ze mogen voorbijsteken over volle witte lijnen, dan vinden ze dat ze ongeoorloofde manouvres mogen doen... Maar je zal maar met je gewone kleine stadswagen zo'n dure bak tegen je aangeknald krijgen door zijn eigen egoïstisch weggedrag... Maar ja, als die bestuurders en hun passagiers er maar geen letsels aan overhouden...

Mvg,
                Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                  Hup ben 1 van die 4000 , t'ja ik zat zelf achter het stuur en ik reed 12 km te snel .
                  Waar ik het meest het sch***t van krijg zijn het steeds verlopen van snelheidsbeperkingen eerst 50 dan 70 stukje 90 en dan 50 . Snap dan ook niet dat hier verkeersveiligheid als reden opgegeven wordt , ik kijk naar het verkeer en de wirwar aan borden is nu ook niet bevorderlijk .
                  Hier vandaag ook eentje binnen gekregen. Eén verschil, madam reed. Ze was niet gelukkig met haar eerste PV.

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik begrijp je vraag eigenlijk niet.... ik rij 50.000 a 60.000 km/jaar sinds meer dan 20 jaar doorheen heel België, met inderdaad niet de kleinste wagens, maar ik heb nog nooit, nog nooit hard op de rem moeten gaan staan voor een stilstaande vrachtwagen. Als je je bezig houdt met het rijden (en niet met GSM'men) dan zie je zelfs aan 90km/h die stilstaande vrachtwagen (of ander obstakel) meer dan genoeg op voorhand. Een file idem dito tenzij je in de bumper plakt van je voorganger natuurlijk. Indien er twee, drie wagens voor jou zonder zichtbare reden gaan afremmen, rem dan ook maar af zij doen dit niet zonder reden en je komt zo tijdig en veilig tot stilstand. Gewoon gezond verstand gebruiken en voldoende afstand houden. En ja ik blijf bij mijn statement het heeft niets met verkeersveiligheid te maken.
                    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Speciaal regelke voor u precies ... soepele regeling die dag! Normaal zou 12km/u te snel een effectieve 4 of 6 km/u te snel moeten zijn. Maar het maakt niet uit, 1 of 9 km/u te snel (gecorrigeerd) blijft 50€.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Hier vandaag ook eentje binnen gekregen. Eén verschil, madam reed. Ze was niet gelukkig met haar eerste PV.
                      Straf dat jullie hier ondertussen nog niet afgemaakt zijn als potentiële moordenaars.
                      De reacties veranderen precies als een van ons deelnemer is in het spel.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Frontaal in het einde van een file? Dan zat er toch een spookrijder tussen.

Hoe een wagen er voor zal komen als hij achteraan op een stilstaande vrachtwagen knalt zal van veel punten afhangen. Is het een vrachtwagen dat redelijk hoog is en waarbij de auto met de voorruit op het sterkste punt van de oplegger knalt of is het een superlage vrachtwagen waarbij ze bumper tegen bumper knallen?
                        Volgend punt is de vraag of je een goede beschermengel hebt of niet ... het betekent het verschil tussen leven en dood of tussen zwaar verminkt en geen schrammetje hebben (tel er niet te veel op want zie dat hij net een pauze heeft).

De snelheid van zo'n wagen moet helemaal niet zo hoog liggen om in frut vaneen te liggen, als het slecht pakt is dat zeer snel gebeurd. Maar als men overal de snelheid zou moeten terugbrengen tot het peil dat er niets ernstigs zou kunnen gebeuren, dan rijden we 30 op de snelweg en 10 op alle secundaire wegen en dan zouden treinen ook maar 30 doen en vliegtuigen over banen rijden i.p.v. op te stijgen.

Die snelheidslimieten hebben hun redenen, en meestal zijn ze gerechtvaardigd
                        Op sommige plaatsen ja, op andere plaatsen minder en dit in beide richtingen (te laag of te hoog). Het probleem is dat niet de snelheid maar het snelheidsverschil het belangrijkste is.
                        Als je 's nachts 130 doet op de snelweg krijg je een boete maar als je overdag tijdens het spitsuur tegen 100 zit te zigzaggen tussen het drukke verkeer ben je een goede want je houdt je aan je snelheid.
                        Bij gietende regen zitten ze te controlleren of je niet even over je snelheid gaat maar inhalende vrachtwagens die een veel groter risico creëren worden niet eens bekeken.
                        Bijna alle dagen zie ik een flitswagen staan als ik naar men werk rij maar ook alle dagen zie ik stukken vrachtwagenbanden liggen op de snelweg waar ze niets aan doen ... als daar een kleine auto of motard over rijdt kan dit anders veel sneller zijn dood betekenen dan dat er ene aan 130 zou afkomen.
                        Last edited by VerSeg; 20 oktober 2009, 01:46.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

[QUOTE=VerSeg;2439156]Speciaal regelke voor u precies ... soepele regeling die dag! Normaal zou 12km/u te snel een effectieve 4 of 6 km/u te snel moeten zijn. Maar het maakt niet uit, 1 of 9 km/u te snel (gecorrigeerd) blijft 50€.
                          Vandaar dat ik ook een erachter gezet heb , snapte het precies ook nie goe maar ja €50 daar kan ik mee leven , als je weet hoeveel km ik achter het stuur doorbreng is dit voor mij althans normaal dat je soms eens een beetje te rap rijd en er dan ook voor op je vingers getikt kan worden .
                          Ps. Met welk voertuig ik ook rij ik zal nooit durven zeggen dat ik een stilstaand object altijd zal zien , het weer is een factor die bij kop- staart aanrijdingen veelal meespeelt , .
                          Als vrachtwagen bestuurder zal zoiets mij inzien sneller gebeuren , omdat de remafstand en de belading meespelen , maar zelf heb ik meer last (als vrachtwagen bestuurder) van de snelheidsbeperking tov een auto , ze zorgen voor gekke toestanden op provinciale wegen .

Comment

Ze zouden uw rijbewijs moeten afnemen uw auto aanslaan en u aan het kruis nagelen.
                            Asociale chauffeur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Speciaal regelke voor u precies ... soepele regeling die dag! Normaal zou 12km/u te snel een effectieve 4 of 6 km/u te snel moeten zijn. Maar het maakt niet uit, 1 of 9 km/u te snel (gecorrigeerd) blijft 50€.
                              Straf dat jullie hier ondertussen nog niet afgemaakt zijn als potentiële moordenaars.
                              De reacties veranderen precies als een van ons deelnemer is in het spel.
                              Als door onaangepast rijgedrag, of is dit te sterk uitgedrukt, de chauffeur zichzelf iets
                              aandoet dan is dat voor eigen rekening.
                              Als daarentegen en daardoor, anderen schade oplopen dan ligt deze situatie heel anders.

Gelukkig blijft het meestal bij een pv en een boete.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Maar als ik jou volg, dan is 120 zelfs totaal onverantwoord. Dat die verantwoordelijken die in 1975 de snelheidsbeperkingen in de verkeersregelementen bepaalden überhaupt nog kunnen slapen.

Maar goed.. dit wordt een maatschappelijke discussie, en dit mag hier niet.
                                Wat ik vreemd is, dat er op een normale vraag, geen antwoord komt.
                                De vraag was tot welke snelheid een auto voor z'n inzittenden veilig kan botsen, als deze tegen een stilstaand voorwerp botst.
                                Meestal is het nog erger, en zijn het 2 voertuigen die tegen elkaar botsen, wat de krachten nog eens verdubbeld...

Waarom zou meer dan 120 km/h noodzakelijk zijn ? In een autogek land als de USA zijn er niet veel plaatsen waar deze snelheid gebruikt mag worden, en zijn de controles daarop een pak strenger dan hier... Ik zou er niets op tegen hebben dat het 110 km/h zou worden, kwestie van de snelheidsverschillen (want daar zat toch het gevaar) nog wat te verminderen... Die 10 km. die je zo per uur minder doet : is dat zo erg ???

Ik heb hier ook al een lans pogen te breken, om minder flitscamera's te gebruiken, en meer van die anonieme video-wagens : daarmee kan men inderdaad de verkeerssituatie wel interpreteren, en wordt je als automobilist onmiddellijk met de neus op de feiten gedrukt...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X