Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Was die gehaast!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Was die gehaast!

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Klopt : maar je laat het uitschijnen alsof je die boete al moet betalen omdat "je" 51 reed, i.p.v. de toegelaten 50. Wat dus niet klopt. "Je" reed er 57, maar de politie interpreteert dat als 51...
    Sorry maar jij laat eerder uitschijnen dat je niet kan lezen wat er staat want hetgeen jij nu zegt staat al in mijn eerste reactie.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Wat een timing, we zitten met serieuze tekorten op de begroting en gaan maar massaal aan het flitsen.
      Die perceptie krijg ik dan als hardwerkende man.

Gelegaliseerde diefstal, andere woorden heb ik daar niet voor.

Pas op, ik keur van die zware snelheidsovertredingen zeker niet goed.

Waarom doet men niet zoals in Japan en beperkt men alle autoconstructeurs voor de Japanse markt een maximum snelheid van 150 ??? Dan kan je geen 200 meer vlammen.

Nee, we gaan de mensen nu nog wat geld uit hun zakken slagen precies of de verkeersveiligheid zal daarmee stijgen ...

Mvg,

Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        en ook al rij je 121. Ik heb teveel vrienden en familie in het verkeer verloren om compassie te hebben met mensen die vinden dat de snelheidsbeperkingen te laag liggen of die boetes krijgen omdat ze zich er niet aan houden.
        Ik ben akkoord om gedurende een volledige maand de wetgeving eens om te draaien!
        Al die hier laten blijken dat ze nooit eens een km/u te veel rijden en zeggen dat 120 nu 120 is en geen 121 en dat de correctie eigenlijk niet zou moeten bestaan nodig ik uit tot het volgende.
        Jullie rijden 1 maand zonder een enkel foutje, nooit een km/u te veel, nooit eens met een wiel even op een volle witte lijn, altijd volgens de regeltjes geparkeerd zijn, stoppen op de juiste plaats, op elk bordje, lijntje, lichtje, voetganger, fietser, ... letten zodat je nooit het minste gevaar betekent in het verkeer en alle regeltjes 100% volgt!
        Als u dat lukt, dan geef ik mijn rijbewijs een maand af! Straf hé!

Ik ben er nu al 100%, zelfs 1000% zeker van dat ik binnen een maand rustig zal verder bollen met rijbewijs! Iedereen, ik zowel als eenieder dat met een vervoermiddel buiten komt maakt wel eens een foutje, hoe klein die ook is.
        Het enige is dat men nooit zijn eigen fouten toegeeft of zelfs opmerkt, men kan alleen kritiek geven op anderen!
        Op verschillende plaatsen (BD en andere sites) lees ik zo'n reacties van 1 km/u te veel is 1 te veel ... klopt volledig en 100% gelijk maar het zijn net die dat zoiets zeggen dat de grootste tralala maken als ze zelf eens geflitst worden voor zoiets of het helemaal verzwijgen!
        Rijden jullie nooit eens tegen een borduurtje? Als je de punt op de i wil zetten hebt ge dan eigenlijk uw voertuig niet deftig onder controle en zou je een PV moeten krijgen ... stel dat daar een kind zou staan.
        Als ge wilt overdrijven, doe maar ... koop wel eerst een spiegel!

Kunnen ze mij ooit pakken aan 121 i.p.v. 120 of 91 i.p.v. 90? Ja, ook al let ik erop dat dit niet zou gebeuren!
        Kunnen ze u ooit pakken aan 121 i.p.v. 120 of 91 i.p.v. 90? Ook al beweert u van niet ben ik zeker van wel!
        Kunnen ze mij ooit pakken aan 200km/u? Neen, dat kan ik met 100% zekerheid zeggen.
        Kunnen ze u ooit pakken aan 200? Dat weet ik inderdaad niet, dat weten jijzelf en de flikken alleen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Kunnen ze u ooit pakken aan 121 i.p.v. 120 of 91 i.p.v. 90? Ook al beweert u van niet ben ik zeker van wel!
          natuurlijk zou dat kunnen gebeuren. Maar dan eerder wanneer ik een bord 70 gemist heb en denk dat ik 90 mag. Wat eigenlijk veel gevaarlijker is dan 140 rijden op de snelweg.

Op de snelweg rijdt ik vaak maar 110. Dat scheelt in verbruik en je moet lange afstanden doen voor je dat in tijd merkt. net geen 5 minuten per 100 km.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Sorry maar jij laat eerder uitschijnen dat je niet kan lezen wat er staat want hetgeen jij nu zegt staat al in mijn eerste reactie.
            Dit is je eerste reactie :

Je kon dus op verschillende plaatsen gepakt worden tijdens één rit.
            Da's wel pech want één overtreding kan je wel twee of drie pv's opleveren.
            Akkoord dat ze de overdrijvers pakken maar niet op een slinkse manier.

Van die 3779 die te hard reden, de snelheidsduivels dus, zullen er zoals altijd wel minstens 3000 gepakt zijn aan 121 of 122 i.p.v. 120.
            Maar ja, spreken over afgerond 4000 hardrijders klinkt beter natuurlijk.
            Dan geven ze toch een blijk van hard gewerkt te hebbben.

Da's voor het eindejaarsfeest bij de flikken ... ze nemen hun eigen film op, beeld per beeld, en spelen die af op oudejaar.
            Waar kan ik niet lezen ? Ik zie hier toch nergens 127 km/h staan hoor ??? 121 en 122 wel...

Als je gepakt wordt aan een gecorrigeerde 121 reed je dus eigenlijk effectief 127 km/h.
            Als ze je pakken als je effectief 121 reed, kan je inderdaad zeveren dat iedereen wel eens iets te snel rijdt, maar het verschil tussen 127 en 121 is wel een beetje groter : daar moet je al behoorlijk verstrooid voor zijn...
            Dus je lijstje "kunnen ze me pakken" doet hier niet veel terzake. Bij de meeste auto's moet je vlotjes boven de 130 op te teller rijden, om effectief aan die 127 km/h te rijden waarbij de politie je een boete geeft van 50€ (want 1 km/h te snel)...
            Last edited by polleke_cgc; 16 oktober 2009, 18:33.
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1974 Bekijk bericht
              Wat een timing, we zitten met serieuze tekorten op de begroting en gaan maar massaal aan het flitsen.
              Die perceptie krijg ik dan als hardwerkende man.

Gelegaliseerde diefstal, andere woorden heb ik daar niet voor.

Pas op, ik keur van die zware snelheidsovertredingen zeker niet goed.

Waarom doet men niet zoals in Japan en beperkt men alle autoconstructeurs voor de Japanse markt een maximum snelheid van 150 ??? Dan kan je geen 200 meer vlammen.

Nee, we gaan de mensen nu nog wat geld uit hun zakken slagen precies of de verkeersveiligheid zal daarmee stijgen ...

Mvg,

Wim
              Nog eentje die niet wil inzien dat het je eigen rijgedrag is dat je geld zal kosten ja of neen. Ik heb er ook ooit eentje gekregen en ja, ik was zelf verantwoordelijk hiervoor.

Comment

Op verschillende plaatsen (BD en andere sites) lees ik zo'n reacties van 1 km/u te veel is 1 te veel ... klopt volledig en 100% gelijk maar het zijn net die dat zoiets zeggen dat de grootste tralala maken als ze zelf eens geflitst worden voor zoiets of het helemaal verzwijgen!
                Rijden jullie nooit eens tegen een borduurtje? Als je de punt op de i wil zetten hebt ge dan eigenlijk uw voertuig niet deftig onder controle en zou je een PV moeten krijgen ... stel dat daar een kind zou staan.
                Als ge wilt overdrijven, doe maar ... koop wel eerst een spiegel!

Kunnen ze mij ooit pakken aan 121 i.p.v. 120 of 91 i.p.v. 90? Ja, ook al let ik erop dat dit niet zou gebeuren!
                Kunnen ze mij ooit pakken aan 200km/u? Neen, dat kan ik met 100% zekerheid zeggen.
                Kunnen ze u ooit pakken aan 200? Dat weet ik inderdaad niet, dat weten jijzelf en de flikken alleen.
                Het gaat niet om 121 of 91 het gaat om 1 PLUS de correctie die je teveel rijdt. Laat toch aub niet uitschijnen dat het om EEN km/h gaat. Er is al een marge toegestaan voor het geval dat iemand even onoplettend zou zijn.
                Natuurlijjk als je gaat rekening houden bij het rijden met de marge ...... zit je vlug aan één k/h teveel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  Het gaat niet om 121 of 91 het gaat om 1 PLUS de correctie die je teveel rijdt. Laat toch aub niet uitschijnen dat het om EEN km/h gaat. Er is al een marge toegestaan voor het geval dat iemand even onoplettend zou zijn.
                  Natuurlijjk als je gaat rekening houden bij het rijden met de marge ...... zit je vlug aan één k/h teveel.
                  Zo simpel is het.
                  En nog als extraatje deze quote van George Carlin: "Is het je nooit opgevallen dat iedereen die trager dan jou rijdt een idioot is en iedereen die sneller gaat een maniak?"

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Zo simpel is het.
                    En nog als extraatje deze quote van George Carlin: "Is het je nooit opgevallen dat iedereen die trager dan jou rijdt een idioot is en iedereen die sneller gaat een maniak?"

Mvg.
                    Robert
                    mooie kwoot
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Pff ik krijg er jaarlijks... loop ik te zagen en te klagen? Neen (al zal ik wel eens een ferme vloek laten), ik zat achter 't stuur en niemand verplicht me om meer dan 120 km/h te rijden.
                      Het is inderdaad zuur geld om te betalen.. maar ja 's nachts naar huis rijden aan 150 gaat nu eenmaal iets beter en vlotter dan aan 120.

98% van mijn boetes zijn op de snelweg trouwens, in de bbk hou ik me netjes aan de snelheid.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Het gaat niet om 121 of 91 het gaat om 1 PLUS de correctie die je teveel rijdt. Laat toch aub niet uitschijnen dat het om EEN km/h gaat.
                        Jij haalt twee reacties door elkaar! Putor haalt aan "al gaat het om 1 km/u (zonder correctie) ... dan nog zou hij willen dat je beboet wordt! Het gaat hem dan wel degelijk om 1 km/u" en geen 7. Zo laat hij toch blijken met zijn reactie.
                        Trouwens is het dan geen correctie van 6 km/u maar 6% (alles boven de 100 km/u gemeten snelheid geniet 6% correctie).
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Jij haalt twee reacties door elkaar! Putor haalt aan "al gaat het om 1 km/u (zonder correctie) ... dan nog zou hij willen dat je beboet wordt! Het gaat hem dan wel degelijk om 1 km/u" en geen 7. Zo laat hij toch blijken met zijn reactie.
                          Trouwens is het dan geen correctie van 6 km/u maar 6% (alles boven de 100 km/u gemeten snelheid geniet 6% correctie).
                          Je wordt beboet vanaf de toegestane snelheid + de correctie (in km/h of % dit maakt niet uit) + 1 km/h
                          en niet zoals men wil laten uitschijnen aantal toegelaten Km/h + 1 Km/h om de staatskas te spijtigen.

Comment

Waar kan ik niet lezen ? Ik zie hier toch nergens 127 km/h staan hoor ??? 121 en 122 wel...
                            Dit is uw reactie in #25 :
                            Klopt : maar je laat het uitschijnen alsof je die boete al moet betalen omdat "je" 51 reed, i.p.v. de toegelaten 50. Wat dus niet klopt. "Je" reed er 57, maar de politie interpreteert dat als 51...
                            En dat was een quote op mijn reactie in #4 :
                            Een kennis heeft er eentje gehad voor 51 i.p.v. 50 ... kost 50€.
                            In realiteit is dit 57 - 6 correctie maar op de PV staat 51 gecorrigeerde snelheid.
                            Zeg nu eens wat jij correcter geschreven hebt dan ik of wat ik meer mis ben dan jij? Ge kunt uw eigen post toch nog lezen hoop ik?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Je wordt beboet vanaf de toegestane snelheid + de correctie (in km/h of % dit maakt niet uit) + 1 km/h
                              en niet zoals men wil laten uitschijnen aantal toegelaten Km/h + 1 Km/h om de staatskas te spijtigen.
                              Ook jij moet eens alles lezen en proberen begrijpen in de zin dat het bedoeld is!
                              Een kennis heeft er eentje gehad voor 51 i.p.v. 50 ... kost 50€.
                              In realiteit is dit 57 - 6 correctie maar op de PV staat 51 gecorrigeerde snelheid.
                              Misschien hebben sommigen hier hun bril niet op, nu duidelijker!
                              Dat er een correctie afgaat weet ik ook wel en dat zal eenieder onder ons wel weten maar andere personen halen aan dat zelfs 1 km/u over de toegelaten snelheid al gestraft zou moeten worden, te veel is te veel zeggen ze. En dat is dan weer een ander punt waar ik op ingegaan ben en vraag wie er nooit eens 121 rijdt i.p.v. 120, ook al krijg je er geen boete voor.
                              Als je topics niet begrijpt, dan komt dat doordat je niet alles leest en hier en daar maar wat inpikt! Een verhaal gaat hier verder en men heeft het ondertussen al over verschillende zaken.
                              Last edited by VerSeg; 17 oktober 2009, 01:26.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                natuurlijk zou dat kunnen gebeuren. Maar dan eerder wanneer ik een bord 70 gemist heb en denk dat ik 90 mag. Wat eigenlijk veel gevaarlijker is dan 140 rijden op de snelweg.
                                Een bord niet zien is inderdaad iets dat iedereen kan overkomen, daarom hebben ze de tarieven zodanig gemaakt dat bij het niet zien van een bord uw boete ook niet extreem hoger is als ge uw houdt aan de snelheid dat er zou gelden zonder dat bord.
                                Maar in een bergaf eens 97 rijden i.p.v. 90 of 130 i.p.v 120 is even snel gebeurd. Hoe meer je op de baan bent en hoe verder je bolt, hoe groter het risico wordt dat je zoiets zelfs onbewust gaat doen. Ja ... cruise control helpt een beetje al ga je bij een goede bergaf meestal ook harder rijden alhoewel je de snelheid ingesteld hebt.
                                Op de snelweg rijdt ik vaak maar 110. Dat scheelt in verbruik en je moet lange afstanden doen voor je dat in tijd merkt. net geen 5 minuten per 100 km.
                                Nu hoop ik dat je niet bent zoals sommige anderen die dit ook doen maar wel in de tweede rijstrook blijven en al de anderen ophouden.
                                Last edited by VerSeg; 17 oktober 2009, 00:36.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X