Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dj mixer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: dj mixer

    CDJ-1000 mkIII is inderdaad te veel voor mij het kan te veel en het kost genoeg.
    ik ga mij toch een beetje beperken maar wil nog steeds kwaliteit!
    Zou de nieuwe cdj-350 goed zijn? of ga ik beter voor een cdj-400 of cdj-800 (of reloop of denon)
    en van mengpaneel dacht ik dan aan een djm-700 oftewel een ecler evo-4 of zoiets.
    ik ga volgende week in de pioneer pro dealer hier in de stad eens de pioneers testen (en de denons)
    alvast bedankt
    iedereen

    Comment


    • #32
      Re: dj mixer

      moest ik van jou zijn zou ik voor CDJ 400 's gaan met een DJM 800 (2dehands zo'n 900€) of een DJM600 (450€ 2dehands)
      de 700 vind ik persoonlijk niet echt een alternatief, die is het net niet...

      ik heb zelf ook zitten twijfelen en ben uiteindelijk toch voor een 800 gegaan (en die gaan echt niet meer weg )
      Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

      Comment


      • #33
        Re: dj mixer

        ik heb mijn budget nu kunnen opkrikken
        welke mixers van rond de 1000 nieuw zijn goed?

        Comment


        • #34
          Re: dj mixer

          Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
          geluid van de djm500 is redelijk ruk als je in het rood gaat. BX9 is rodec kwaliteit ... basic maar is does the job en heeft een deftige headroom ( wat dus bij de pio500 ontbreekt)

          @tomacetti - hij spreekt over ... ik draai in cafe's, ik ben nog niet teveel cafe's tegen gekomen met een 'club of festival booth' ook in de verhuur kom je de rodec/denon combinatie nog erg veel tegen.

          en de cdj2000 - wees gerust pioneer heeft nu al genoeg top-djs warm gemaakt, het duurt niet lang voor die allemaal die dingen op hun rider zetten ... samen met een audio8 zodat de vinyl-junks traktor kunnen gebruiken.
          Dan kunnen ze zelfs hawtin met zijn batterij controllers zonder problemen aan laten pikken op de booth
          Als geluidstechnicus begrijp absoluut niet waarom jullie DJ's altijd in het rood willen gaan..
          Jullie moeten allemaal eens een kleine studie doen over de BD in en outs van jullie toestellen..
          Op hoeveel fuiven dat de geluidskwaliteit om zeep wordt geholpen kan je je niet voorstellen.
          Dan staat er dikwijls nog een compressor/limiter tussen en dan wordt het helemaal een ramp.
          Zelfs in opnamestudio's worden cd's al om zeep gemasterd.
          En dan bijvoorbeeld bij de grotere evenementen waar er een DJ in het voor of naprogramma staat en ik aan de PA moet ik die herrie maar dichtschroeven en de DJ op zijn beurt maar oversturen...

          Nee.. die dingen DB of VU meters staan daar niet zomaar, jullie moeten daar eens mee leren werken en dan show verkopen, want die hoort er ook bij natuurlijk (en niet verkeerdelijk bedoeld hee) maar ROOD IS NIET GOED als je het dan toch over geluidskwaliteit hebt.
          Zet dan in godsnaam je versterker wat harder, maar niet de mengtafel output !!!!
          En of het in het rood nog klinkt of niet, hangt grotendeels af van wat er aan de mengtafel hangt en niet aan de mengtafel zelf..

          Grts Peter
          Last edited by Peter EOS-500D; 21 augustus 2010, 17:29.
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #35
            Re: dj mixer

            Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
            in mijn hoofd cafe staat een rodec mx-180 en een denon dubbele cd-speler.
            maar ik ga wss nu een reloop kopen
            zeer goede toestellen...
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

            Comment


            • #36
              Re: dj mixer

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
              Als geluidstechnicus begrijp absoluut niet waarom jullie DJ's altijd in het rood willen gaan..
              Jullie moeten allemaal eens een kleine studie doen over de BD in en outs van jullie toestellen..
              Op hoeveel fuiven dat de geluidskwaliteit om zeep wordt geholpen kan je je niet voorstellen.
              Dan staat er dikwijls nog een compressor/limiter tussen en dan wordt het helemaal een ramp.
              Zelfs in opnamestudio's worden cd's al om zeep gemasterd.
              En dan bijvoorbeeld bij de grotere evenementen waar er een DJ in het voor of naprogramma staat en ik aan de PA moet ik die herrie maar dichtschroeven en de DJ op zijn beurt maar oversturen...

              Nee.. die dingen DB of VU meters staan daar niet zomaar, jullie moeten daar eens mee leren werken en dan show verkopen, want die hoort er ook bij natuurlijk (en niet verkeerdelijk bedoeld hee) maar ROOD IS NIET GOED als je het dan toch over geluidskwaliteit hebt.
              En of het in het rood nog klinkt of niet, hengt grotendeels af van wat er aan de mengtafel hangt en niet aan de mengtafel zelf..

              Grts Peter
              Dit vind ik eens een terechte opmerking!

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #37
                Re: dj mixer

                Ook in de geluidsbranche MIR ??
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #38
                  Re: dj mixer

                  A ja .... nog iets ....
                  Ik heb geen probleem met luide muziek ..
                  Hou van soms van keihard ..
                  Maar doe het dan goed, met voldoende luidsprekers en versterker-racks die dan allemaal op hun beurt rustig kunnen pompen (in het GROEN!!) zonder oversturingen ..

                  DAT ... is de kunst ... aangenaam, zelfs knoerhard aangenaam...

                  Grts
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #39
                    Re: dj mixer

                    wat zijn alle verschillen tussen de djm-700 en djm-800?

                    Comment

                    Working...
                    X