Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dj mixer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: dj mixer

    Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
    Is een rodec Bx-9 Goed?
    ik heb een rodec BX14 gehad, maar al gauw mis je de effex. Goede robuuste rodec kwaliteit maar wel heel basic.

    Comment


    • #17
      Re: dj mixer

      Oorspronkelijk geplaatst door gregoireke Bekijk bericht
      bij mij is mijn mengpaneel niet aangesloten op de pc, alleen de cd spelers op de pc.
      Niet veel mengpanelen hebben 2 pc uitgangen, misschien 1 usb.
      Mengpaneel is aangesloten op geluidskaart maya44, cd spelers via usb op pc en ook rechtstreeks op mengpaneel (dan kun je ook cd afspelen). Het enige nadeel (ik vind dit geen nadeel) is wanneer je een schuif omhoog doet kan je dit niet zien in virtual dj. En alles werkt vlekkeloos.
      2 line ingangen gwn niet usb ofzo gwn pc out (line1) + pc out (line2)

      Comment


      • #18
        Re: dj mixer

        en die cd spelers dan?

        al mijn muziek staat op mijn laptop.

        Virtual DJ wordt aangestuurd door de 2 cdj. Die fungeren dus als controller. Mijn mengpaneel kan ik ook via midi laten werken op de pc maar dat doe ik niet. Ik denk dat er wel mengpanelen van numark zijn die dit kunnen.

        Comment


        • #19
          Re: dj mixer

          nee nee kbedoelde dit als antwoord op die van die usb enal
          de keuzen ligt nu wss tussen de reloop rmx-30 zonder effecten en de Numark X9 met.

          Comment


          • #20
            Re: dj mixer

            Hoeveel inches is de numark x-9?

            Comment


            • #21
              Re: dj mixer

              Nu heb ik hem echt nodig!
              Wat zoek ik?
              - 1of2 Cd spelers (tabletop of 19')
              - Mixer (minimum 3kanaals) (effecten zijn welkom)
              - Hoofdtelefoon ( ik heb al een Sennheiser HD-515 van in de studio maar die is open dus dat is niet mogelijk als dj-headphone)
              - 2 Luidsprekers (maar dit komt er niet direct)
              Welke stijl draai ik?
              -all round (van 90's,disco en pop tot electro enzo)
              Budget:
              -doet er niet echt toe ik wil gewoon betaalbare kwaliteit. (het mag tweedehands zijn)
              ( Ik heb al zeer veel resaerche gedaan maar daarvan ken ik de kwaliteit en levensduur niet en ook is er op dit moment veel keuze in alle prijsklassen! )
              PS : Wat vinden jullie van mijn DJ-naam : KenMcLilly (sugesties zijn ook welkom)
              al enorm bedankt
              groetjes

              Comment


              • #22
                Re: dj mixer

                als koptelefoon raad ik absoluut een pioneer hdj 2000 aan. is verre van goedkoop, maar het geluid en de bouwkwaliteit zorgen ervoor dat hij zeker zijn geld waard is.
                http://www.mimoza.be/

                Comment


                • #23
                  Re: dj mixer

                  Snel rekensommetje: 2 cdj 800, 2 technics/superOEM, djm 909, laptop en traktor scratch en nog wat "kleine" stuff (naalden, headphone, kabels, fligtcases, ...) maak 5000 euro aan hardware en tel evenveel aan vinyl, cd's en downloads (legaal).

                  Natuurlijk niet iedereen heeft zoveel spulllen staan, maar als je serieus wil beginnen dan kan je maar beter gewoon worden aan de standaard setup op discotheken, fuiven, ...
                  En de prijs van ne 5D II met een 70-200 2.8 L IS II dan? Zonder macrolens, groothoek, filters, statief,...

                  Maar over die mengtafel: ik zou precies eerder de reloop kopen dan de Vestax. Heb hier zelf momenteel een Synq mengpaneel in een rack zitten. Daar dubbele CD speler met controller bij, en er zit ook een serverchassis van 1U in dat rack en ik ben een touchscreen in het deksel aan't inbouwen. Vrtualdj kan je aansturen met verschillende apparaten, sommige autonoom en andere dubbel (zowel aansturen van Virtualdj als CD's afspelen). Dan kom je vrij ver met een tweekanaalsmixer (evt in zo'n dual CD geïntegreerd) als die een switch heeft om van je CD naar je externe aansluiting te switchen. Hangt veel van budget en bedoelingen af.
                  Platenspeler heb ik van JB Systems, een T2. da's een driect drive die snel start en die zeker niet te duur is.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: dj mixer

                    Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                    (het mag tweedehands zijn)
                    Ik heb nog een Rodec MX18 staan.

                    - 4 kanalen met 4 ingangen per kanaal.
                    - per kanaal levelregeling, high, mid en low.
                    - 2 master outputs
                    - 2 lange leds

                    Een zeer goed mengpaneel, maar vraagt wel wat nazicht. Prijs overeen te komen. PM maar bij interesse.

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #25
                      Re: dj mixer

                      Mixer : Reloop RMX-40 blackfire edition of Numark X-9 of vestax VMC-004 FX of Numark 5000FX of american audio MX_1400 of denon dn-x1100 of synq smx-3
                      tabletop : Numark NDX-400 of numark AXIS-9 of Reloop RMP-1/2 of Denon DN-s700 of Numark NDX-800 of American audio radius 3000/2000/1000 of Denon s1200 of vestax CDX 05 of Stanton C.324 of Pioneer cdj-400
                      welke zijn zeker niet goed en welke zeker wel?
                      of welke moeten er nog aan mijn lijstje worden toegevoegd?
                      iedereen al 10000000 x bedankt want ik ben echt al erg geholpen hoor
                      grtz

                      Comment


                      • #26
                        Re: dj mixer

                        prijzen verschillen wel wat van die tabletops. Maar als het daaruit is dat ik mag kiezen: de CDJ-400's (midi sturing aan boord), met de synq smx-3 (ik heb de 2). DIgitale mixer met toewijsbare kanalen, effectenrackje, regelbare slope, cross vervangbaar,.... etc etc...

                        En als ik er mee mag gooien: CDJ-900, neen...ineens de CDJ-2000 met een DJM800. Maar om het betaalbaar te houden de CDJ-400 met de Synq, of mss. eerder met de DJM700.

                        De Denon x1100 met de s1200 spelers zijn ook mooi, en dan heb je een matrixmixer (zoals de Synq). Ben de prijzen eens gaan checken bij Bax shop. En die set kost 1441 €. Dan heb je wel geen midi op de mixer. Met de Pioneer wel, en daar kan je met een pc eraan met die midi beats doorheen tracks mixen.
                        Last edited by Yourt; 30 maart 2010, 22:15.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: dj mixer

                          ter verduidelijking midi heb ik niet nodig

                          Comment


                          • #28
                            Re: dj mixer

                            Uhu bedankt iedereen.
                            men moeder gaat nu een beetje bijleggen zodat ik direct een pro merk heb.
                            wat vinden jullie het best>? effecten van de mixer of effecten van de cd spelers?

                            Comment


                            • #29
                              Re: dj mixer

                              Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                              Uhu bedankt iedereen.
                              men moeder gaat nu een beetje bijleggen zodat ik direct een pro merk heb.
                              wat vinden jullie het best>? effecten van de mixer of effecten van de cd spelers?
                              Beide.

                              Mixer speelt met output en cd-spelers met de input.
                              Zelf ben ik geen fan van loops & scratchen en andere toestanden met de cd-spelers, maar als dat je stijl is, waarom niet.

                              Comment


                              • #30
                                Re: dj mixer

                                Uhu en welke effectenmixers zijn dan goed (professioneel)
                                ik had alleen deze gevonden :
                                - Pioneer DJM-700
                                - Denon DN-X1600
                                - Korg V-ZERO 8
                                - Ecler EVO 4
                                grtz
                                _______

                                Comment

                                Working...
                                X