Wij hebben hier een nieuwe mazoutketel/brander geplaatst (Weishaupt) met een condensatieketel.
Nu heb ik een probleem
De uitlaat van de condensatieketel is van een speciaal soort PVC gemaakt en dit maakt dat telkens de brander in werking treedt het geluid wordt versterkt door de buis en het effekt geeft van een digeridoo.
Het geluid is zowel binnen als buiten ver te horen en stoort geweldig.
De PVC buis is in een nieuw gemetste schoorsteen geplaatst en is ongeveer 4 meter lang.
Bovenop de buis zit een orgineel meegeleverde schoorsteenkap ook in PVC.
Nu heb ik de ruimte tussen de buis en gemetste schoorsteen al eens opgevuld met wit zand,maar dat is te vast van materie en stopt dus het overbrengen van het lawaai niet.
Nu dacht ik tussen de gemetste schoorsteen en de PVC buis van die witte isomobolletjes aan te brengen in de hoop dat die het geluid wel zullen dempen.
De buis wordt ongeveer 70 graden warm.
Nu is mijn vraag:
Heeft iemand van U ervaring met dit probleem en hoe heeft U dat opgelost?
Nu heb ik een probleem
De uitlaat van de condensatieketel is van een speciaal soort PVC gemaakt en dit maakt dat telkens de brander in werking treedt het geluid wordt versterkt door de buis en het effekt geeft van een digeridoo.
Het geluid is zowel binnen als buiten ver te horen en stoort geweldig.
De PVC buis is in een nieuw gemetste schoorsteen geplaatst en is ongeveer 4 meter lang.
Bovenop de buis zit een orgineel meegeleverde schoorsteenkap ook in PVC.
Nu heb ik de ruimte tussen de buis en gemetste schoorsteen al eens opgevuld met wit zand,maar dat is te vast van materie en stopt dus het overbrengen van het lawaai niet.
Nu dacht ik tussen de gemetste schoorsteen en de PVC buis van die witte isomobolletjes aan te brengen in de hoop dat die het geluid wel zullen dempen.
De buis wordt ongeveer 70 graden warm.
Nu is mijn vraag:
Heeft iemand van U ervaring met dit probleem en hoe heeft U dat opgelost?
Comment