Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw leven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw leven

hiep,hiep,zoiets is altijd goed nieuws,alleen een beetje spijtig dat de babyborrel een beetje ver is!(en nee,ik wil m'n eigen niet uitnodigen,ben alleen in een lollige bui vandaag!)
    grts; M

Comment

Proficiat Ann.

Comment

Heerlijk nieuws Ann

Veel succes!
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Hoe verloopt de opvolging eigenlijk in Canada? Is dat analoog met Belgie via vroedvrouw, gynaecoloog of huisarts? Bevallen standaard in ziekenhuis? Of is thuis bevallen daar ook al wat ingeburgerd? Ben benieuwd...
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            Hoe verloopt de opvolging eigenlijk in Canada? Is dat analoog met Belgie via vroedvrouw, gynaecoloog of huisarts? Bevallen standaard in ziekenhuis? Of is thuis bevallen daar ook al wat ingeburgerd? Ben benieuwd...
            Hier kan je kiezen wat je zelf wil. Je kan hier thuis bevallen met een vroedvrouw en dat wordt regelmatig gedaan...zeker als men geen complicaties verwacht. Verder kan het gewoon in een ziekenhuis en dat is via de huisarts of een gynaecoloog...dit kies je zelf.

Ik ga op dit moment naar mijn huisarts die mijn zwangerschap maandelijks volgt tot ik een 20 weken ben. Ik word ook gevolgd in de "kliniek voor zwangere vrouwen met diabetes" (en dat is gelegen in het ziekenhuis hier) omdat mijn bloedsuikers kantje boordje zijn. Daar ga ik om de 2-3 weken naartoe en die volgen mij op de voet tot dat ik ga bevallen, ze helpen mij met goede dieet tips en andere tips om de bloedsuikers op een normaal niveau te houden. Deze tips zijn zowel gunstig voor mij als voor de baby. Dus ik weet niet eens of ik wel een gynaecoloog ga nodig hebben, meestal geven ze iemand aan in de laatste 3 maanden die dan de bevalling gaat doen. Maar als ik wil ikan ik ook zelf een gynaecoloog kiezen of ik kan naar een "zwangerschapskliniek". Hier hebben ze speciale klinieken waar je naartoe kan en daar zijn uiteraard ook verpleegkundigen, dokters en gynaecologen die de zwangerschap volgen en je bevalt dan in het ziekenhuis. Voorlopig wordt ik dus gevolgd door de verpleegkundigen en dokters in die diabetes kliniek voor zwangere vrouwen en door mijn eigen huis dokter. De eerste ultrasound wordt rond half oktober gedaan, dan weten we precies hoever ik zwanger ben.

In Belgie mag je als verpleegkundige (wat mijn beroep is) niet meer werken eens je zwanger bent, in Canada werk je zolang je kan en wil. Na de bevalling krijg je hier dan 1 jaar betaald zwangerschapsverlof, dat vind ik wel fijn.

Groetjes,
            Ann

Comment

Dikke proficiat, Ann
              Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

proficat Ann
                die van mij zijn intussen groot(18 en 14)
                geniet er maar van als ze klein zijn
                de tijd gaat veel te snel voorbij als ze opgroeien
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Zet je beste beentje voor Ann, proficiat
                  Greetz, Koen
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

dikke proficiat , ann
                    geniet er maar van
                    groetjes aline
                    groetjes aline

Comment

1 jaar betaald zwangerschapsverlof.. ooh An... ik ga verhuizen
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                      X