Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd: buik moet weg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hulp gevraagd: buik moet weg

krachttraining: squats, dead lifts, bench, barbell rows,...

3x per week een 3/4 uur.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Mss al gezegd, maar van de meeste dieëten word je later nog dikker als je ze niet kan volhouden. Omdat bij dieëten je spieren kunnen "opgevreten" worden, dacht ik, en dit vervang je later dan weer door nog meer vet.

Wat voor de meesten ook heel moeilijk is maar wel goed werkt en waarvan je naar hartelust kan eten is een rauwdieet. Is voor de meesten al niet goed meer te verteren, maar uiteindelijk voordeel is natuurlijk dat je er ook "helemaal gezond" van kan worden en energie te over krijgt.

www.shazzie.com/life/articles/why_raw.shtml (zij was niet zoooo dik)

Ik geloof dat deze grotendeels rawfood dame van www.healthxl.be/index.php?m=home deze dames persoonlijk kent en dat deze verhalen absoluut niet fake zijn. Het is ook allemaal logisch eens je het begrijpt.

Als ik persoonlijk de dag begin met zelfs maar een avocado en/of wat ander gepast rauw en écht voedsel, ervaar ik niet de constante drang naar suikers en zetmeelprodukten.
      Begin ik de dag met een boterham met choco, dan kan ik wel heel de dag door blijven eten en snoepen. Het is ergens ook logisch: zolang je lichaam lege voeding krijgt, zal het blijven hunkeren. Maar dit fenomeen is ook nog anders te verklaren (maar ben ik vergeten).

Ook enorm interessant om mee in overweging te nemen is alle info van F Batmanghelidj, www.watercure.com

Zijn werk staat boordevol zaken waarbij je zegt "Natuurlijk!!! Nou breekt mijn klomp!" Of het daarom klopt moet je maar proberen.

Eén van zijn grote beweringen is dat wanneer je denkt dat je honger hebt, je meestal dorst hebt, omdat door de waterafdrijvende spullen die wij meestal drinken wij in ernstige mate gedehydrateerd zijn. Wat je lichaam nodig heeft is in de eerste plaats plat water. In mijn ervaring klopt deze stelling.
      Water is ook enorm belangrijk voor je energie, het is niet zomaar een oplosmiddel voor andere voedingsstoffen.

Sta op en drink één of twee glazen water en fris u een beetje op
      Eet na een halfuur bv een avocado met wat olijvenpasta (Mmmm ) of een smoothie met banaan erin, en ik persoonlijk kom daar meestal makkelijk mee rond tot het middaguur. "Hoe minder je eet, hoe meer energie je meestal hebt," kan je bijna zeggen.
      De mensen die na hun maaltijd een paar uur moeten rusten, een klop krijgen, ... Dat heb je niet met rauwe voeding die zijn eigen verteringsenzymen edm. bevat. De pancreas moet zich dan niet uitputten (bij de meesten is hij toch al versleten, vrees ik).

Variatie doet eten, dat weten we allemaal Dus varieer in die optiek z.m. niet teveel.
      Eet in volgorde eerst de vloeibaarste dingen als je toch allerlei tegelijk wil eten.
      En zeker bij uitgesproken zetmeelprodukten: goed fletcheren
      Last edited by Strobokop; 28 september 2009, 13:29.

Comment

Banaan is ook een zetmeelproduct

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Bedankt voor de vele tips tot nu toe.
          Soms wat tegenstrijdig, sommigen zeggen sport is goed, anderen beweren sport helpt niet maar dieet wel.
          Fietsen zie ik nog wel zitten, omdat je daar niet bekaf van bent.
          Zwemmen ook, maar zoals gezegd, die verplaatsing en heel dat gedoe er rond voor je een baantje kan trekken.

Ik heb nog nergens de "pilletjes" vermeld gezien.
          Ik dacht dat dat bestond, pillen die vet verbranden. Dan wel best op voorschrift van de arts natuurlijk, en niet zomaar op internet kopen.
          Heeft daar iemand ervaring mee?
          gewoon goed sporten maar verantwoord
          liefst in combinatie met een schema van een dokter en hartslagmeter!
          dat voorkomt vroegtijdige overbelasting en overtraining

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
            Banaan is ook een zetmeelproduct
            Zeer zeker. Maar ik neem aan dat hij toch *iets* energie gaat verbruiken om die banaan van de tafel te gaan halen En een avocado is ook vet

Ook belangrijk: na zetmeel (en sowieso na eten) niet te snel drinken of je krijgt een nauwelijks verteerbare blok in je maag Een uur na het eten wél veel water drinken, of je maakt je lichaam juist moe doordat het dat benodigde water elders moet gaan uithalen.

M.i. ook zeker geen maagverkleining laten doen!
            Last edited by Strobokop; 28 september 2009, 13:54.

Comment

Geen cola meer drinken is al een begin. Moest je eens optellen hoeveel suiker je daarmee binnenhaalt.
              Zelfde voor boter en snoep.

Kwestie van gewoonte en zelfdiscipline
              flickr

Comment

Niet eten na 8 uur 's avonds.Harde kaassoorten vermijden.Alcohol bannen zes van de zeven.Spier-en lenigheidsoefeningen doen.Minstens 3X per week gedurende minstens één uur lopen.

Ik ben zelf het levende bewijs dat het werkt : 1,70 m en 64 kg.

Walter
                D850

Comment

Zelf zeventien kilo afgevallen vorig jaar. Heeft me 30 weken gekost, maar ze zijn er nog altijd niet opnieuw bijgekomen (allez, op een kilootje of twee na dan).

De methode: a) een gezond voedingspatroon aannemen - wat NIET hetzelfde is als jezelf uithongeren ! dus de voedingsdriehoek toepassen, en b) regelmatig bewegen: liever regelmatig een beetje sport dan af en toe heel veel. Dagelijks een wandeling van een half uur maakt al een groot verschil... .

't Is NIET gemakkelijk, want de taartjes, de biertjes, de frietjes... zijn nog even lekker als vroeger... . Maar op vlak van "levenskwaliteit" absoluut de moeite waard. Succes... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    .Minstens 3X per week gedurende minstens één uur lopen.

Walter
                    achterhaald. hoog intense training van een half uur tot 3/4 verhogen het basaal metabolisme. Zo verbrand je vet in je slaap
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      achterhaald. hoog intense training van een half uur tot 3/4 verhogen het basaal metabolisme. Zo verbrand je vet in je slaap

En verbrandt jij vet in je slaap?Of in je droom?

Walter
                      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Niet eten na 8 uur 's avonds.Harde kaassoorten vermijden.Alcohol bannen zes van de zeven.Spier-en lenigheidsoefeningen doen.Minstens 3X per week gedurende minstens één uur lopen.

Ik ben zelf het levende bewijs dat het werkt : 1,70 m en 64 kg.

Walter
                        dit geldt niet voor iedereen hoor...
                        Neem mezelf maar... als ik terug mijn oude sport zou bovenhalen zou ik nooit zoveel kunnen wegen tenzij ik me zou uithongeren.
                        Spier- en beendergestel bepalen je massa in kg's...

Vroeger liep ik alle dagen de 5 km tegen de klok (streefdoel was 15 " en haalde het op 14" 37' ) en woog nog altijd meer dan m'n lengte.

Hangt ook een beetje af van CZ zijn leeftijd.. dus een uur gaan lopen als beginner is totaal uit den boze. Tenzij hij graag binnen de korste keren thuis wil zitten met een overblasting van zijn kniën of nog erger met een scheur aan de banden van de kniën. Dan is hij nog verder van huis....
                        Je mag niet vergeten dat tijdens het lopen de kniën het zeer zwaar de verduren hebben, die moeten namelijk tot 3x toe en constant het lichaamsgewicht opvangen.

Comment

Jezelf uithongeren is geen oplossing. Je lichaam krijgt te weinig energie binnen met als gevolg dat je stofwisseling trager wordt. Tevens ga je spieren afbreken omdat je lichaam glucose nodig heeft, die het niet krijgt, dus moet het die gaan halen uit je spieren. Als je achteraf terug gaat eten kom je onmiddellijk terug bij ... om de hierboven uitgelegde reden en u hebt het jojo effect

Wat bluepoint deed is ook geen oplossing ... 5km op een dik kwartier dan gaat je hartslag door het plafond. Om aan ververbranding te doen moet je op 60/70% trainen en dit gedurende een lange periode. Een uur aan een gezapig tempo fietsen is dus veel doeltreffender.

Comment

Ik raad aan om te mediteren. Een half uur per dag is goed. Via meditatie wordt je in je dagdagelijks doen en laten meer bewust over wat je eigenlijk allemaal aan het doen bent, ttz je ziet hoe je alles automatisch doet. Snoepen is daar een goed voorbeeld van. Een koekje nu, een chocolaatje later, een wafeltje voor het slapengaan - maar bij elk stuk snoepgoed ben je reeds het vorige vergeten Je gaat zeker geen kilos per maand afvallen, maar wel bewuster eten en enkel dit nemen wat je nodig hebt. De rest komt vanzelf. En dit is eigenlijk nog maar een neveneffect van meditatie
                            :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                              Jezelf uithongeren is geen oplossing. Je lichaam krijgt te weinig energie binnen met als gevolg dat je stofwisseling trager wordt. Tevens ga je spieren afbreken omdat je lichaam glucose nodig heeft, die het niet krijgt, dus moet het die gaan halen uit je spieren. Als je achteraf terug gaat eten kom je onmiddellijk terug bij ... om de hierboven uitgelegde reden en u hebt het jojo effect

Wat bluepoint deed is ook geen oplossing ... 5km op een dik kwartier dan gaat je hartslag door het plafond. Om aan ververbranding te doen moet je op 60/70% trainen en dit gedurende een lange periode. Een uur aan een gezapig tempo fietsen is dus veel doeltreffender.
                              Deed er wel 4 jaren over hoor om dat resultaat te halen
                              Trouwens, bij iedere intensiefe sport gaat je hartslag ferm naar omhoog.
                              Nu hou ik het enkel nog bij fietsen... om de twee dagen een trip van 1:30 uur met een mtb... zalig gevoel achteraf door de wisselwerking van bepaalde hormonen (ga ze hier nu beginnen op te sommen)

Zou zeggen CZ, gewoon sporten man.. je krijgt er een zalig gevoel voor in de plek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                                Deed er wel 4 jaren over hoor om dat resultaat te halen
                                Trouwens, bij iedere intensiefe sport gaat je hartslag ferm naar omhoog.
                                Nu hou ik het enkel nog bij fietsen... om de twee dagen een trip van 1:30 uur met een mtb... zalig gevoel achteraf door de wisselwerking van bepaalde hormonen (ga ze hier nu beginnen op te sommen)

Zou zeggen CZ, gewoon sporten man.. je krijgt er een zalig gevoel voor in de plek
                                Ik zou toch zeggen vlieg er niet te wild in. Raadpleeg even een arts of laat een check-up doen met inspanningstest als het lang geleden is dat je nog gesport hebt. Pas op met joggen voor kwetsuren (het reeds genoemde "start to run" programma is geen luxe ). Fietsen is minder kwetsuurgevoeling, maar tijdrovender. Ik dacht trouwens dat er al een "Start to bike" programma bestond.
                                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Working...
                                X