Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hebben we een raadsel topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: hebben we een raadsel topic

    Een rover besluit een kasteel te beroven. Hij vermomt zich als muzikant om binnen te komen, maar eerst verbergt hij zich nog even in de bosjes, want hij moet er nog achter komen welk wachtwoord je moet kennen om op de binnenplaats te komen. Net als hij achter een boom wil kruipen, stuift er een ridder op een paard langs hem, naar de poortwachter.

    'Zo Fredo, wat een haast, zeg', lacht de poortwachter. 'Geen tijd, geen tijd, zeg nou maar!', hijgt de ridder. 'Twaalf', zegt de poortwachter, 'Zes', zegt de ridder. De poortwachter knikt en de ridder kan naar binnen.

    'Zozo', denkt de rover, 'volgens mij moet je de helft zeggen van het getal dat de poortwachter noemt. Ja, ik weet het zeker. Maar ik zal toch nog maar even wachten, voor álle zekerheid'. Dus hij wacht, tot er een oud vrouwtje bij de poort komt.

    'Dag Maria', zegt de poortwachter, 'nog lekkere eieren uit je kippenhok vandaag?' 'Jazeker', antwoordt het vrouwtje. 'Acht', zegt de wachter. 'Vier', zegt het vrouwtje. En ze mag naar binnen.

    De rover weet nu wat hij weten moet, maar als hij opstaat, komt er net een koopman aan.

    "Goedendag, beste man', zegt de wachter, 'wat kom je doen?' 'Ik heb mooie waar voor de koning en zijn vrouw. Kettingen en sieraden.' 'Goed', zegt de wachter , 'maar eerst moet ik het wachtwoord van je hebben. Zes.' 'Drie', zegt de koopman. 'Goed, je kunt naar binnen'.

    Nu komt rover uit zijn schuilplaats. Hij groet de poortwachter. Die is wat achterdochtig. 'Weet je het wachtwoord?', vraagt hij. 'Jep', zegt de rover. 'Oke... tien', zegt de wachter. 'Vijf', zegt de rover, zeker als hij is. Maar dan roept de wachter opeens: ' Soldaten, gooi deze bedrieger in de kerkers!' De rover wordt gepakt, zijn antwoord was fout.

    Wat had hij dan wel moeten zeggen?
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #47
      Re: hebben we een raadsel topic

      Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
      Gegeven :

      J A S O N D J F M A M .

      Welke letter komt op de plaats van het . ?
      Om geen losse eindjes in dit topic te bekomen: J

      Maar vanaf nu in volgorde vragen/antwoorden hoor
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #48
        Re: hebben we een raadsel topic

        het wachtwoord is 4

        wat heeft er 4 poten en 1 arm ?

        Comment


        • #49
          Re: hebben we een raadsel topic

          Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
          het wachtwoord is 4

          wat heeft er 4 poten en 1 arm ?
          Een Rottweiler in een speeltuin.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #50
            Re: hebben we een raadsel topic

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            een rottweiler in een speeltuin.
            :d:d:d
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #51
              Re: hebben we een raadsel topic

              Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
              het wachtwoord is 4

              wat heeft er 4 poten en 1 arm ?
              Wel ik dacht zo aan een graafmachine.

              Nu iets anders: eigenlijk is het poepsimpel maar sommigen hebben er toch last mee.

              Een brood weegt één kilogram plus de helft van zijn eigen gewicht.
              Hoeveel weegt dat brood?
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #52
                Re: hebben we een raadsel topic

                Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                Wel ik dacht zo aan een graafmachine.

                Nu iets anders: eigenlijk is het poepsimpel maar sommigen hebben er toch last mee.

                Een brood weegt één kilogram plus de helft van zijn eigen gewicht.
                Hoeveel weegt dat brood?
                één kilo?
                Geen idee
                Last edited by theokus; 24 september 2009, 20:23.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #53
                  Re: hebben we een raadsel topic

                  2 kilo natuurlijk

                  Nu even SNEL antwoorden :
                  Ik heb een (ondoorzichtige) zak met witte en zwarte ballen. Hoeveel keer keer moet ik een bal uit de zak nemen om er zeker van te zijn dat ik 2 van dezelfde kleur heb ?
                  Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                  And why do we fall, Bruce?

                  Comment


                  • #54
                    Re: hebben we een raadsel topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                    2 kilo natuurlijk

                    Nu even SNEL antwoorden :
                    Ik heb een (ondoorzichtige) zak met witte en zwarte ballen. Hoeveel keer keer moet ik een bal uit de zak nemen om er zeker van te zijn dat ik 2 van dezelfde kleur heb ?
                    Wat dacht je van maximaal 3 keer ?

                    Comment


                    • #55
                      Re: hebben we een raadsel topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                      2 kilo natuurlijk

                      Nu even SNEL antwoorden :
                      Ik heb een (ondoorzichtige) zak met witte en zwarte ballen. Hoeveel keer keer moet ik een bal uit de zak nemen om er zeker van te zijn dat ik 2 van dezelfde kleur heb ?
                      weegt dat brood niet 1,5kg?

                      Comment


                      • #56
                        Re: hebben we een raadsel topic

                        Er komen drie reizigers bij een hotel en vragen, zoals gewoonlijk, of er nog kamers vrij zijn. De eigenaar vertelt ze dat er nog maar 1 drie-persoons kamer is van 30 euro. Ok, zeggen de gasten, da's 10 euro de man. Ze nemen de sleutel in ontvangst en lopen de trap op richting de kamer.

                        Ondertussen komt beneden de baas tot de conclusie dat er een promotie is, en de kamer maar 25 euro kost. Gauw roept hij zijn zoontje. Deze krijgt 5 euro mee, met de boodschap deze terug te geven aan de gasten. Onderweg naar de kamer bedenkt de jongen zich dat de heren met drie zijn, en 5 euro is lastig door drieën te delen...
                        Hij besluit 2 euro zelf te houden en 3 terug te geven, zo houdt hij er ook wat aan over ;=).

                        Als de gasten ieder een euro terugkrijgen, 3 euro in totaal, dan heeft elke gast i.p.v. 10 euro, slechts 9 euro betaald. 3 maal 9 maakt 27....plus de 2 euro die de slimmerik in zijn zak heeft gestopt, maakt 29, EN GEEN 30. Er mist 1 euro!!!

                        De vraag is natuurlijk, waar is die ene euro gebleven ?
                        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                        And why do we fall, Bruce?

                        Comment


                        • #57
                          Re: hebben we een raadsel topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                          Er komen drie reizigers bij een hotel en vragen, zoals gewoonlijk, of er nog kamers vrij zijn. De eigenaar vertelt ze dat er nog maar 1 drie-persoons kamer is van 30 euro. Ok, zeggen de gasten, da's 10 euro de man. Ze nemen de sleutel in ontvangst en lopen de trap op richting de kamer.

                          Ondertussen komt beneden de baas tot de conclusie dat er een promotie is, en de kamer maar 25 euro kost. Gauw roept hij zijn zoontje. Deze krijgt 5 euro mee, met de boodschap deze terug te geven aan de gasten. Onderweg naar de kamer bedenkt de jongen zich dat de heren met drie zijn, en 5 euro is lastig door drieën te delen...
                          Hij besluit 2 euro zelf te houden en 3 terug te geven, zo houdt hij er ook wat aan over ;=).

                          Als de gasten ieder een euro terugkrijgen, 3 euro in totaal, dan heeft elke gast i.p.v. 10 euro, slechts 9 euro betaald. 3 maal 9 maakt 27....plus de 2 euro die de slimmerik in zijn zak heeft gestopt, maakt 29, EN GEEN 30. Er mist 1 euro!!!

                          De vraag is natuurlijk, waar is die ene euro gebleven ?

                          Geeuwwwwwwwwwwwww....

                          Anders niéts nieuws ?

                          Comment


                          • #58
                            Re: hebben we een raadsel topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDLPhotography Bekijk bericht
                            weegt dat brood niet 1,5kg?
                            Das toch zeker...
                            Ben het ook totaal niet eens met de vraagstelling....

                            En dan klopt het nog niet
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #59
                              Re: hebben we een raadsel topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Das toch zeker...
                              Ben het ook totaal niet eens met de vraagstelling....

                              En dan klopt het nog niet
                              Zie je dat het toch bij sommigen vragen oproept!

                              Laten we het algebraïsch oplossen. We stellen het gewicht van het brood = x
                              "Een brood weegt 1 kg + de helft van zijn eigen gewicht"
                              Dus: x = 1kg + 1/2x
                              Daaruit volgt: x - 1/2x = 1kg
                              Daaruit volgt: 1/2x = 1kg
                              Dus: x = 2kg. Ik zij het toch: poepsimpel
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                              Comment


                              • #60
                                Re: hebben we een raadsel topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                                Er komen drie reizigers bij een hotel en vragen, zoals gewoonlijk, of er nog kamers vrij zijn. De eigenaar vertelt ze dat er nog maar 1 drie-persoons kamer is van 30 euro. Ok, zeggen de gasten, da's 10 euro de man. Ze nemen de sleutel in ontvangst en lopen de trap op richting de kamer.

                                Ondertussen komt beneden de baas tot de conclusie dat er een promotie is, en de kamer maar 25 euro kost. Gauw roept hij zijn zoontje. Deze krijgt 5 euro mee, met de boodschap deze terug te geven aan de gasten. Onderweg naar de kamer bedenkt de jongen zich dat de heren met drie zijn, en 5 euro is lastig door drieën te delen...
                                Hij besluit 2 euro zelf te houden en 3 terug te geven, zo houdt hij er ook wat aan over ;=).

                                Als de gasten ieder een euro terugkrijgen, 3 euro in totaal, dan heeft elke gast i.p.v. 10 euro, slechts 9 euro betaald. 3 maal 9 maakt 27....plus de 2 euro die de slimmerik in zijn zak heeft gestopt, maakt 29, EN GEEN 30. Er mist 1 euro!!!

                                De vraag is natuurlijk, waar is die ene euro gebleven ?
                                Ja, die ene euro is gebleven in een foute redenering.
                                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                                Comment

                                Working...
                                X