Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen Flitspaal.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Eigen Flitspaal.

    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Wordt pas getoond op tv als de bestuurder akkoord gaat
    Ja juist.
    Maar het wordt getoond.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Eigen Flitspaal.

      Hier in België hebben ze dat ook getoond (VTM, "zware voet").
      Resultaat : hun gerechtelijke vervolging werd geseponeerd wegens "inbreuk op de privacy". Het verband tussen verkeersovertredingen en privacy is me nog altijd een raadsel, want het bewijs van de overtreding stond weldelijk op video...
      Het gaat me dus niet over dat VTM-programma (hoewel ik het eigenlijk wel een goed programma vond). Het principe van die video-wagens vind ik daarentegen dus wel dik in orde...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #33
        Re: Eigen Flitspaal.

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Hier in België hebben ze dat ook getoond (VTM, "zware voet").
        Resultaat : hun gerechtelijke vervolging werd geseponeerd wegens "inbreuk op de privacy". Het verband tussen verkeersovertredingen en privacy is me nog altijd een raadsel, want het bewijs van de overtreding stond weldelijk op video...
        Het gaat me dus niet over dat VTM-programma (hoewel ik het eigenlijk wel een goed programma vond). Het principe van die video-wagens vind ik daarentegen dus wel dik in orde...
        Tja als VTM zoiets doet dan heb ik al mijn bedenkingen....
        Sorry hoor.

        Voor de rest ben ik het helemaal met jou eens.
        Wat ik zie op de Nederlandse of Duitse tv = nuchter en geen gewilde of gezochte sensatie.
        Maar ik ben OT en sorry voor de teentjes die ik pijn deed
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Eigen Flitspaal.

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Ik heb bewust niet gereageerd op je vorige post (moest wel op mijn tanden bijten ) maar nu ga je er dus eigenlijk van uit dat mijn dochtertje als een zot met haar fiets de straat op reed

          Vind niet dat ik mij moet verdedigen hier, maar ter info : ze reed gewoon aan de kant van de straat, maar omdat hij met minstens 75 Km/u (berekend door de politie achteraf, want op dat moment zijn ze zelfs niet komen opdagen ) over de weg reed (waar je 40 mag dus) en te kort langs haar af reed is ze gevallen, het fietsje is op de een of andere manier tegen zijn wagen gestoten achteraan waardoor hij alles dicht gooide en zo een dubbele streep op de weg trok (een geluk voor mij dat hij nog geen abs had, maar een klassieke Golf) om van zijnen tak te maken omdat er een kras in zijn wagen stond. Mijn vrouw was in de voortuin bezig en was er daarom direct bij ... gelukkig had mijn dochtertje enkel wat blauwe plekken en schaafwonden, maar het had allemaal veel erger kunnen zijn

          Ik kan je wel zeggen dat hij nogal snel een heel pak minder noten op zijn zang had toen ik erbij kwam ... (het feit dat ik 2m05 groot ben en nogal struis gebouwd zal misschien ook geholpen hebben )

          Maar wees gerust hoor, ik zal geen commentaar meer geven, ik denk er het mijne van ... een ongeluk is snel gebeurd, zelfs zonder te snel te rijden, ik hoop alleen dat jij het niet moet meemaken dat iemand die te snel rijdt iemand in jouw familie aanrijdt.

          Mark
          Als ik morgen zonder kijken de straat overloop en doodgereden wordt voor de ogen van mijn vrouw dan zal zij vermoedelijk ook wel "eerlijk" zeggen dat ik een foutje maakte maar dat als de auto trager had gereden ik vermoedelijk nog zou leven ... of die mens daar gelukkig mee zal zijn is iets anders.

          Mijn voorbeeld ging trouwens helemaal niet om jouw dochter want over een ongeval dat ik niet zelf zie gebeuren kan ik mij niet uitspreken! Dus wees maar gerust en neem niet alles letterlijk en persoonlijk wat op een openbaar forum wordt gepost. Als ik iets aanhaal is dat iets dat ik zelf zie gebeuren of ervaar.

          Dagelijks zie je wel fietsers, zowel kinderen als volwassenen, zeer gevaarlijke toeren uithangen in het verkeer en wagens de pas afsnijden, de straat oversteken zonder kijken, rotondes in omgekeerde richting nemen en alle regeltjes negeren. Als er dan eens iets gebeurt dan is het bijna altijd de auto dat te snel reed dat je als reactie van de mensen hoort, erger is het nog met een moto omdat ze dan nog vlugger uw snelheid te hoog inschatten.

          Nogmaals, ik ontken niet dat er ongevallen gebeuren door te hard rijden maar de uitspraak "hij reed te snel" wordt heel vaak misbruikt om een eigen fout te verdoezelen.

          Ik heb zelf ooit een dom ongeval gehad waarbij een voetganger betrokken was.
          Ik reed achteruit een parkeerplaats in, een voetganger dat drie meter naast mijn auto liep struikelde over iets en kwam zo bij toeval tegen mijn wagen terecht ... zelf reed ik dus nog geen 2 km/u maar de persoon brak bij dit voorval een been.
          En wat denk je dat ik de volgende dagen, maanden en zelfs jaren mocht doen? Mij schamend tussen mijn collega's en vrienden begeven want in de krant hadden ze gelezen "Hardrijder vliegt menigte in, voetganger zwaar gewond". Een plaatselijke journalist dat niets gezien had maar toevallig passeerde en een ziekenwagen zag staan schreef er een verhaaltje over zonder ergens te informeren, ook niet bij de politie die ik zelf gevraagd had.
          Denk jij dat iemand dan nog gelooft dat die voetganger gestruikeld is? Er is maar één ding dat mensen onthouden en dat is dat hard rijden dat ze in de krant gelezen hebben, gelukkig nog maar de streekkrant en niet HLN!
          Hierdoor mijn vorige reactie en dan gaat het nog niet om een gek dat met zijn zatte botten onder een auto loopt zoals ook dagelijks wel ergens gebeurt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Eigen Flitspaal.

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Wordt pas getoond op tv als de bestuurder akkoord gaat
            Wordt pas getoond met herkenbaar gezicht als de bestuurder akkoord gaat, anders komt er maar een vage vlek voor het gezicht maar wordt het toch getoond. Alsof vrienden en kennissen die persoon dan niet herkennen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Eigen Flitspaal.

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Chauffeurs zijn dus dom VerSeg, jij bewijst het door te insinueren dat die flitspalen kassa kassa zijn.
              Als die chauffeurs zich aan de opgelegde snelheden houden dan sparen ze geld.
              Je kan dus hier de Staat het beste klxxxn door zich te houden aan de opgelegde
              snelheden.
              Ik hou mij normaal altijd aan de regeltjes Theo, voor zover ik alle borden gezien heb en ook niet per ongeluk eens iets over mijn snelheid zit zonder het te willen.
              Maar ik durf tenminste toegeven dat ook ik er eens onbewust over zit, iets dat iedereen wel eens overkomt ... ook die dat beweren dat ze dit nooit voor hebben.
              Je zal me niet snel 80 zien rijden in een zone 30 of 175 op de snelweg maar in een bergaf eens 97 i.p.v. 90 heb je soms sneller dan je denkt en als er een flitser staat voordat je het beseft (gaat om enkele seconden) heb je pech.
              Zelfs als je Cruise Control op 120 instelt kan je in bergaf al snel eens tot een flitsbare snelheid (128) komen, net als wanneer je dus gewoon gas geeft.
              Flitspalen dat ze bewust op derelijke plaatsen zetten waar ze weten dat de meerderheid dit voor heeft dat noem ik inderdaad kassa kassa palen!
              En neen, ik spreek niet uit frustratie wegens een dergelijke boete want ik heb het nog niet ondervonden "tot nu toe". Ik vindt het alleen triestig dat ze mensen pakken voor futuliteiten als er op andere plaatsen zware inbreuken plaatsvinden dat ze niet eens proberen vast te stellen! Geen enkele flitspaal legt een zigzaggende gek vast of een zware bestelwagen dat op een halve meter achter uw gat hangt ... da's veel gevaarlijker dan 97 op een expresbaan doen!
              Geen enkele overtreding begaan kan je enkel als je thuis blijft ... als uw wagen dan tenminste niet fout geparkeerd is!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Eigen Flitspaal.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wordt pas getoond met herkenbaar gezicht als de bestuurder akkoord gaat, anders komt er maar een vage vlek voor het gezicht maar wordt het toch getoond. Alsof vrienden en kennissen die persoon dan niet herkennen.
                Ja dat klopt.
                Misschien dat ze zo hun buurman leren kennen op een ander manier
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: Eigen Flitspaal.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Misschien dat ze zo hun buurman leren kennen op een ander manier
                  Of buiten vliegen op hun werk.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Eigen Flitspaal.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik hou mij normaal altijd aan de regeltjes Theo, voor zover ik alle borden gezien heb en ook niet per ongeluk eens iets over mijn snelheid zit zonder het te willen.
                    Maar ik durf tenminste toegeven dat ook ik er eens onbewust over zit, iets dat iedereen wel eens overkomt ... ook die dat beweren dat ze dit nooit voor hebben.
                    Je zal me niet snel 80 zien rijden in een zone 30 of 175 op de snelweg maar in een bergaf eens 97 i.p.v. 90 heb je soms sneller dan je denkt en als er een flitser staat voordat je het beseft (gaat om enkele seconden) heb je pech.
                    Zelfs als je Cruise Control op 120 instelt kan je in bergaf al snel eens tot een flitsbare snelheid (128) komen, net als wanneer je dus gewoon gas geeft.
                    Flitspalen dat ze bewust op dergelijke plaatsen zetten waar ze weten dat de meerderheid dit voor heeft dat noem ik inderdaad kassa kassa palen!
                    En neen, ik spreek niet uit frustratie wegens een dergelijke boete want ik heb het nog niet ondervonden "tot nu toe". Ik vindt het alleen triestig dat ze mensen pakken voor futiliteiten als er op andere plaatsen zware inbreuken plaatsvinden dat ze niet eens proberen vast te stellen! Geen enkele flitspaal legt een zigzaggende gek vast of een zware bestelwagen dat op een halve meter achter uw gat hangt ... da's veel gevaarlijker dan 97 op een expresbaan doen!
                    Geen enkele overtreding begaan kan je enkel als je thuis blijft ... als uw wagen dan tenminste niet fout geparkeerd is!
                    Ben het wel met jou eens hoor VerSeg.
                    Als ze nu op alle gebied evenveel energie staken zoals in die flitspalen....
                    Meer "blauw" op straat zal wel een utopie blijven.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Eigen Flitspaal.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Of buiten vliegen op hun werk.
                      Yep en de baas heeft altijd gelijk en zeker in deze moeilijke tijden...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment

                      Working...
                      X