Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen Flitspaal.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eigen Flitspaal.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

    Nu zo'n flitspaal ... er zijn mensen dat zo'n echte paal voor hun deur staan hebben en als die redelijk wat zijn werk moet doen is dat door den duur ook echt irriterend om altijd bij duister een flits in huis te zien.
    weet je zeker dat die flitspaal ook s'avonds werkt, das toch levensgevaarlijk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Eigen Flitspaal.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      weet je zeker dat die flitspaal ook s'avonds werkt, das toch levensgevaarlijk.
      Dat een flitspaal gevaarlijk is daar zal niemand mee inzitten, zolang die maar geld opbrengt.
      Er gebeuren trouwens veel meer ongevallen aan een flitspaal dan wanneer er geen flitspaal zou staan.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        desinformatie ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Waar gaat het eigenlijk naar toe, nu heeft er hier iemand uit West-Vlaanderen een flitspaal gemaakt als speelgoed voor zijn kinderen.

        En blijkt dat ding nog succes te hebben ook, straks plaatsen we onze eigen parkeermeter, onze eigen verkeersborden en noem maar op, ronduit schandalig.

        KLIK VOOR MEER REACTIES
        Je geeft de feiten niet helemaal correct weer. Die mens heeft IN ZIJN VOORTUIN een namaak-flitspaal gezet omdat zijn (woon)straat een sluipweg was geworden en er dus veel doorgaand verkeer was dat té hard reed. Hij vond dat zeer gevaarlijk voor zijn en andere kinderen die in de straat woonden.

        Ik ben daar niet voor of tegen ; als we allemaal trager gaan rijden vallen er vanzelfsprekend minder slachtoffers maar als we zo verder redeneren staan we binnen de kortste keren allemaal...stil.

        De politie kan niét optreden tegen die man omdat die flitspaal op zijn eigendom staat (voortuin, dus) en niét op de openbare weg en daar "doet iederen wat hij wil" (of iets van die strekking).

        Die mens is ingenieur van opleiding en heeft intussen vraag van particulieren om ook voor hén een namaak-flitspaal te maken. De zijne is in elk geval nauwelijks van de échte te onderscheiden en je kan ze van op afstand nog laten flitsen ook.

        Het kan natuurlijk wel een probleem worden als er inderdaad iemand op de rem gaat staan en zo (of op een andere manier, als gevolg van die toestand) een ongeval veroorzaakt. Ik ben geen jurist hé.

        Comment


        • #19
          Re: Eigen Flitspaal.

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Die iemand is en blijft iemand die te snel rijdt.
          In het gunstigste geval had die tijdig kunnen remmen.
          Ik heb geen pardon voor snel-rijders.
          Eens zien als iemand hier een ongeval heeft en 53 effectief reed i.p.v. 50 of die het ook plezant zal vinden als hardrijder door het leven te gaan omdat er een zot zonder kijken onder zijn wagen liep.
          Dat van onoplettende voetganger zal je niet lezen, dat die auto 53 reed ook niet maar dat het een hardrijder is wel.
          Meeste van de geflitsten zijn mensen die zich aan de snelheid houden maar gepakt worden door een flitspaal die staat op een plaats waar het net wat bergaf gaat en ze er een paar km/u over zitten.
          Echte hardrijders worden bijna nooit gepakt door een flitspaal omdat ze die weten staan, enkel mobiele controles helpen daartegen.
          Waar staat er een flitspaal ... op de Brusselse Ring in Kraainem (ongeveer) net waar het wat bergaf gaat, Op de E40 in Bertem waar het wat bergaf gaat, op de Brusselsesteenweg net voor Leuven waar het bergaf gaat, ... zo zijn er veel waar het enkel te doen is om de mensen te kl*ten en geld te innen.
          Nog een betere specialiteit is een snelheid wijzigen van bijv. 90 naar 70 door vlug in het geniep een ander bord te zetten en er dezelfde dag te staan flitsen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Eigen Flitspaal.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Eens zien als iemand hier een ongeval heeft en 53 effectief reed i.p.v. 50 of die het ook plezant zal vinden als hardrijder door het leven te gaan omdat er een zot zonder kijken onder zijn wagen liep.
            Dat van onoplettende voetganger zal je niet lezen, dat die auto 53 reed ook niet maar dat het een hardrijder is wel.
            Meeste van de geflitsten zijn mensen die zich aan de snelheid houden maar gepakt worden door een flitspaal die staat op een plaats waar het net wat bergaf gaat en ze er een paar km/u over zitten.
            Echte hardrijders worden bijna nooit gepakt door een flitspaal omdat ze die weten staan, enkel mobiele controles helpen daartegen.
            Waar staat er een flitspaal ... op de Brusselse Ring in Kraainem (ongeveer) net waar het wat bergaf gaat, Op de E40 in Bertem waar het wat bergaf gaat, op de Brusselsesteenweg net voor Leuven waar het bergaf gaat, ... zo zijn er veel waar het enkel te doen is om de mensen te kl*ten en geld te innen.
            Nog een betere specialiteit is een snelheid wijzigen van bijv. 90 naar 70 door vlug in het geniep een ander bord te zetten en er dezelfde dag te staan flitsen.
            Inderdaad, mijn schoonbroer is hier te Hooglede geflitst aan een snelheid van omgerekend 37 Km per uur (zone 30 aan de school), dat s'avonds om 20U30 als er bijna geen kat op straat was, maar het strafste was, dat ze de maand nadien actieve platen hebben gezet, zodat je daar terug 50 Km mag rijden op dat uur.

            Comment


            • #21
              Re: Eigen Flitspaal.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Eens zien als iemand hier een ongeval heeft en 53 effectief reed i.p.v. 50 of die het ook plezant zal vinden als hardrijder door het leven te gaan omdat er een zot zonder kijken onder zijn wagen liep.
              Ik heb bewust niet gereageerd op je vorige post (moest wel op mijn tanden bijten ) maar nu ga je er dus eigenlijk van uit dat mijn dochtertje als een zot met haar fiets de straat op reed

              Vind niet dat ik mij moet verdedigen hier, maar ter info : ze reed gewoon aan de kant van de straat, maar omdat hij met minstens 75 Km/u (berekend door de politie achteraf, want op dat moment zijn ze zelfs niet komen opdagen ) over de weg reed (waar je 40 mag dus) en te kort langs haar af reed is ze gevallen, het fietsje is op de een of andere manier tegen zijn wagen gestoten achteraan waardoor hij alles dicht gooide en zo een dubbele streep op de weg trok (een geluk voor mij dat hij nog geen abs had, maar een klassieke Golf) om van zijnen tak te maken omdat er een kras in zijn wagen stond. Mijn vrouw was in de voortuin bezig en was er daarom direct bij ... gelukkig had mijn dochtertje enkel wat blauwe plekken en schaafwonden, maar het had allemaal veel erger kunnen zijn

              Ik kan je wel zeggen dat hij nogal snel een heel pak minder noten op zijn zang had toen ik erbij kwam ... (het feit dat ik 2m05 groot ben en nogal struis gebouwd zal misschien ook geholpen hebben )

              Maar wees gerust hoor, ik zal geen commentaar meer geven, ik denk er het mijne van ... een ongeluk is snel gebeurd, zelfs zonder te snel te rijden, ik hoop alleen dat jij het niet moet meemaken dat iemand die te snel rijdt iemand in jouw familie aanrijdt.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #22
                Re: Eigen Flitspaal.

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Ik heb bewust niet gereageerd op je vorige post (moest wel op mijn tanden bijten ) maar nu ga je er dus eigenlijk van uit dat mijn dochtertje als een zot met haar fiets de straat op reed

                Vind niet dat ik mij moet verdedigen hier, maar ter info : ze reed gewoon aan de kant van de straat, maar omdat hij met minstens 75 Km/u (berekend door de politie achteraf, want op dat moment zijn ze zelfs niet komen opdagen ) over de weg reed (waar je 40 mag dus) en te kort langs haar af reed is ze gevallen, het fietsje is op de een of andere manier tegen zijn wagen gestoten achteraan waardoor hij alles dicht gooide en zo een dubbele streep op de weg trok (een geluk voor mij dat hij nog geen abs had, maar een klassieke Golf) om van zijnen tak te maken omdat er een kras in zijn wagen stond. Mijn vrouw was in de voortuin bezig en was er daarom direct bij ... gelukkig had mijn dochtertje enkel wat blauwe plekken en schaafwonden, maar het had allemaal veel erger kunnen zijn

                Ik kan je wel zeggen dat hij nogal snel een heel pak minder noten op zijn zang had toen ik erbij kwam ... (het feit dat ik 2m05 groot ben en nogal struis gebouwd zal misschien ook geholpen hebben )

                Maar wees gerust hoor, ik zal geen commentaar meer geven, ik denk er het mijne van ... een ongeluk is snel gebeurd, zelfs zonder te snel te rijden, ik hoop alleen dat jij het niet moet meemaken dat iemand die te snel rijdt iemand in jouw familie aanrijdt.

                Mark
                Je hebt geluk gehad Marc (jouw dochtertje dus he) en toch blijft ik het erg vinden.
                Chauffeurs moeten overal en altijd rekening houden met kinderen...
                Kinderen kunnen toch nooit 100% aansprakelijk gesteld worden.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Eigen Flitspaal.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Inderdaad, mijn schoonbroer is hier te Hooglede geflitst aan een snelheid van omgerekend 37 Km per uur (zone 30 aan de school), dat s'avonds om 20U30 als er bijna geen kat op straat was, maar het strafste was, dat ze de maand nadien actieve platen hebben gezet, zodat je daar terug 50 Km mag rijden op dat uur.
                  Waarom doet dat niet elke gemeente of stad?
                  Dit zou toch veel ergernis vermijden.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eigen Flitspaal.

                    De grootste verantwoordelijke om overdreven snelheid in te perken is: ikke, ikke en ikke.
                    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eigen Flitspaal.

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Je hebt geluk gehad Marc (jouw dochtertje dus he) en toch blijft ik het erg vinden.
                      Chauffeurs moeten overal en altijd rekening houden met kinderen...
                      Kinderen kunnen toch nooit 100% aansprakelijk gesteld worden.
                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Waarom doet dat niet elke gemeente of stad?
                      Dit zou toch veel ergernis vermijden.
                      die zijn duurder natuurlijk dan de vaste.
                      Bovendien moet men een technieker laten komen als er een defect is.
                      "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eigen Flitspaal.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                        die zijn duurder natuurlijk dan de vaste.
                        Bovendien moet men een technieker laten komen als er een defect is.
                        Dat begrijp ik ja
                        't Zou wel goed zijn tegen de "verzuring".
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Eigen Flitspaal.

                          mijne flitspaal staat bovenop mijne camera
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #28
                            Re: Eigen Flitspaal.

                            Ik vind nog altijd dat men in België wat minder flitspalen, en veel meer van die video-wagens (uiteraard anoniem) zou moeten hebben. De enige remedie is de pakkans verhogen voor zoveel mogelijk overtredingen (dus niet enkel de snelheid).
                            Gewoon een bordje plaatsen en verwachten dat de burger "braaf" is werkt duidelijk langs geen kanten.

                            Met die wagen hoeven de autobestuurders hun rem niet meer toe te gooien als ze een paal tegenkomen (want die is er niet), en men kan veel meer inbreuken vaststellen. En omdat men de overtreder onmiddellijk confronteert met z'n rijgedrag (en door de videobeelden met onbetwistbaar bewijs) heeft dat veel meer inpakt dan zo'n boeteke dat na 14 dagen in je bus verschijnt.

                            Dat testje voor trajectcontrole in Gent-Brugge kost 800.000 €. Voor dat bedrag zou je verwachten dat je al enkele video-wagens kunt laten rijden voor enkele jaren...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #29
                              Re: Eigen Flitspaal.

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Ik vind nog altijd dat men in België wat minder flitspalen, en veel meer van die video-wagens (uiteraard anoniem) zou moeten hebben. De enige remedie is de pakkans verhogen voor zoveel mogelijk overtredingen (dus niet enkel de snelheid).
                              Gewoon een bordje plaatsen en verwachten dat de burger "braaf" is werkt duidelijk langs geen kanten.

                              Met die wagen hoeven de autobestuurders hun rem niet meer toe te gooien als ze een paal tegenkomen (want die is er niet), en men kan veel meer inbreuken vaststellen. En omdat men de overtreder onmiddellijk confronteert met z'n rijgedrag (en door de videobeelden met onbetwistbaar bewijs) heeft dat veel meer inpakt dan zo'n boeteke dat na 14 dagen in je bus verschijnt.

                              Dat testje voor trajectcontrole in Gent-Brugge kost 800.000 €. Voor dat bedrag zou je verwachten dat je al enkele video-wagens kunt laten rijden voor enkele jaren...


                              In Nederland en vooral Duitsland pakken ze dat ook zo aan.
                              (met die video-wagens)
                              En dat wordt nog getoond op tv.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Eigen Flitspaal.

                                Wordt pas getoond op tv als de bestuurder akkoord gaat

                                Comment

                                Working...
                                X