Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basiscursus elektriciteit

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Basiscursus elektriciteit

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
    Filipo heeft echter wel juist geoordeeld, hij kent me dan ook iets beter.
    Bij aankoop van een woning, moet je binnen 18 maanden voldoen aan AREI-wetgeving. Zoals vermeld, ga ik niet het werk van de elektrieker overnemen. Die mensen hebben ervoor gestudeerd, en uiteraard niet voor niets enkele jaren. Dat ga ik op enkele online cursusjes niet nadoen.
    Ik denk dat hier iets niet klopt. Bij aankoop van een huis moet de elektriciteitsinstallatie gekeurd worden. Eventuele "fouten" moeten hersteld worden binnen de 18 maanden. Dat de installatie volledig moet voldoen aan het AREI is niet nodig. Dan zou elk ouder huis volledig moeten vernieuwd worden.

Bij mijn dochter werd één kring afgekeurd omdat er een brandplek was in de zekeringskast onder de zekering van die kring. Dit moet hersteld worden binnen de 18 maanden. De meeste stopcontacten hadden geen aarding, deze werden niet afgekeurd en moeten dus niet aangepast worden. Nochtans moet elk stopcontact volgens het AREI voorzien zijn van aarding. En zo kan ik noch wel wat 'hiaten" opnoemen.

Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Re: Basiscursus elektriciteit

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Ik denk dat hier iets niet klopt. Bij aankoop van een huis moet de elektriciteitsinstallatie gekeurd worden. Eventuele "fouten" moeten hersteld worden binnen de 18 maanden. Dat de installatie volledig moet voldoen aan het AREI is niet nodig. Dan zou elk ouder huis volledig moeten vernieuwd worden.

Bij mijn dochter werd één kring afgekeurd omdat er een brandplek was in de zekeringskast onder de zekering van die kring. Dit moet hersteld worden binnen de 18 maanden. De meeste stopcontacten hadden geen aarding, deze werden niet afgekeurd en moeten dus niet aangepast worden. Nochtans moet elk stopcontact volgens het AREI voorzien zijn van aarding. En zo kan ik noch wel wat 'hiaten" opnoemen.

Mvg.
      Robert

Inderdaad de fouten moeten hersteld worden. En het AREI maakt een onderscheid tussen nieuwbouw en bestaande woningen. Je voorbeeld van de aardingen geldt bij nieuwbouw, bij bestaande woningen wordt dat natuurlijk moeilijk te verwezenlijken. Daarvoor zijn er de uitzonderingen (zoals hoofdequipotentiaalverbindingen naar verwarmingsketel, etc. ook een uitzondering zijn) binnen het AREI. De opmerkingen/fouten die buiten de uitzonderingen vallen voor bestaande woningen moeten binnen 18 maanden opgelost zijn.

ps: het stuk van de hoofdequipotentiaalverbinding heb ik al begrepen door die online cursussen
      Last edited by ajuin; 22 september 2009, 09:45.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
      X