Re: Basiscursus elektriciteit
Ik denk dat hier iets niet klopt. Bij aankoop van een huis moet de elektriciteitsinstallatie gekeurd worden. Eventuele "fouten" moeten hersteld worden binnen de 18 maanden. Dat de installatie volledig moet voldoen aan het AREI is niet nodig. Dan zou elk ouder huis volledig moeten vernieuwd worden.
Bij mijn dochter werd één kring afgekeurd omdat er een brandplek was in de zekeringskast onder de zekering van die kring. Dit moet hersteld worden binnen de 18 maanden. De meeste stopcontacten hadden geen aarding, deze werden niet afgekeurd en moeten dus niet aangepast worden. Nochtans moet elk stopcontact volgens het AREI voorzien zijn van aarding. En zo kan ik noch wel wat 'hiaten" opnoemen.
Mvg.
Robert
Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
Bekijk bericht
Bij mijn dochter werd één kring afgekeurd omdat er een brandplek was in de zekeringskast onder de zekering van die kring. Dit moet hersteld worden binnen de 18 maanden. De meeste stopcontacten hadden geen aarding, deze werden niet afgekeurd en moeten dus niet aangepast worden. Nochtans moet elk stopcontact volgens het AREI voorzien zijn van aarding. En zo kan ik noch wel wat 'hiaten" opnoemen.
Mvg.
Robert
Comment