Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografische tijd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotografische tijd.

ik ga nooit zonder camera de deur uit, mijn klein compactje zit altijd in mijn zak want dikwijls ben je onderweg, zie je een mooie onderwerp en als je dan de camera niet bij hebt is dat dikke pech
    Ook als ik in mijn grote tuin werk, loop ik dikwijls naar binnen om mijn camera te halen en blijft het werk een tijdje liggen
    Op verlof is onze Celle al gewoon van op elk moment te stoppen als is zeg 'Oh das mooi' en zit of staat hij geduldig te wachten tot is mijn foto's genomen heb. Ik denk dat het leven met een gepassioneerde fotografe niet gemakkelijk is
    Ook bekijk je de wereld en de dingen rond je anders als je een camera bij hebt.
    Groetjes Vicky

Comment

ik heb lange tijd mijn fotorugzak als boekentas gebruikt om naar school te gaan. Dus dan heb je altijd en overal je toestel bij, met lenzen ed erbij. Nu ik een S5 gekocht heb, moet ik er iets op gaan verzinnen. Die weegt een stuk meer Als je dan nog 20min moet fietsen voel je dat toch. Misschien (hopelijk) terug als ik op kot zit. Verder heb ik mijn toestel nagenoeg altijd bij.

Ik ben dan ook dagelijks in min of meerdere mate met fotografie bezig (tot wanhoop van mijn ouders )

Mijn grootste uidaging: concertfotografie, iets wat ik graag doe, maar wat zeker met een S2 en kitlensjes niet echt haalbaar was. Nu met de S5 en 2 primes gaat het al wat beter, maar het is nog wennen aan dat nieuwe toestel. fotografie op de schoot van de artiesten.
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Pascal en andere lezers,

bij mij komt het er op neer dat ik de weinige kansen die ik heb zo optimaal mogelijk wil en probeer te benutten.

Ik heb het vrij druk met de studie's, paarden en met voetbal en ben ook niet echt instaat, geen rijbewijs, om zelfstandig ergens heen te rijden, tenzij met de fiets. Eigenlijk ben ik dus vrijwel altijd afhankelijk van iemand anders.

Het liefst zou ik meer foto's willen nemen en dat zal in de toekomst zeker gebeuren, als ik wat zelfstandiger wordt qua vervoer en/of ik iemand in mijn omgeving vind die deze hobby deelt en eens ergens heen wil gaan.
        Maar op dit moment ben ik heel tevreden dat ik er die enkele keren in slaag een zeer goed, vind ik zelf en hopelijk vinden ook andere dit (?), resultaat neer te zetten.

Het is uiteindelijk de kwaliteit die telt voor mij en niet de kwantiteit.

Grtz

Andries
        ::: Flickr :::

Comment

hey Andries

het is niet omdat je niet met de auto kan rijden dan je er niet op uit kan trekken!

Ik ben begonnen met op mijn fiets te stappen en de omgeving te gaan fotograferen. In het begin met iets tussen compact en bridge en sinds die de geest gegeven heeft een reflex. Verder is de trein en de bus ook iets dat je op vele plaatsen brengt.

En laten we eerlijk zijn: de mooiste plaatsen zitten in je nabije omgeving. Iets zien, er een foto van maken en nadien mensen, die het ook kennen laten zeggen: waar heb je die foto gemaakt en dan zeggen: bij jouw thuis om de hoek

Ik ga nooit naar bijzondere locaties om foto's te maken, maar ik heb wel altijd mijn toestel bij (of toch bijna altijd) om foto's te maken als ik iets bijzonder zie.

tuur
          (zelf ook zonder auto )
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Misschien nog een extra vraagje...
            Wat zijn jullie favoriete stekjes en ben je bereid deze te delen met andere BD,ers?
            En dan heb ik het over prachtige pitoreske plaatsjes..Uiteraard kan ik deze zelf dan eens uitproberen...
            Die van mijn zijn hoe kan het ook anders...Het Schulens Broek en het Vinne...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Misschien nog een extra vraagje...
              Wat zijn jullie favoriete stekjes en ben je bereid deze te delen met andere BD,ers?
              En dan heb ik het over prachtige pittoreske plaatsjes..Uiteraard kan ik deze zelf dan eens uitproberen...
              Die van mijn zijn hoe kan het ook anders...Het Schulens Broek en het Vinne...
              Als ik kon zou ik een paar jaren willen wonen en foto's maken op Lanzarote
              en Tenerife.
              Mijn eerste bezoek was in 1987....en al mijn dia's (of foto's) zijn gemaakt met film
              van 50 ISA (ISO). (merk: Agfa)
              Het licht is er enorm goed.

Een onderschatte plek dicht bij huis: de Maten. (in de buurt van Bokrijk-Genk).
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Spijtig genoeg heb ik mijn toestel veeeeel te weinig bij me. Ik kom meer dan eens situaties tegen in de bus onderweg van en naar het werk. Vooral smorgens in het naar huis rijden na de nacht, of savonds naar het werk toe voor de nacht.
                Zelfs op het werk kom ik wel eens een diertje tegen waarvan ik baal dat ik geen camera heb.
                Het grote nadeel waarom ik men toestel opdat moment niet bij heb, is omdat fototoestellen verboden zijn op het werk terrein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                  hey Andries

het is niet omdat je niet met de auto kan rijden dan je er niet op uit kan trekken!

Ik ben begonnen met op mijn fiets te stappen en de omgeving te gaan fotograferen. In het begin met iets tussen compact en bridge en sinds die de geest gegeven heeft een reflex. Verder is de trein en de bus ook iets dat je op vele plaatsen brengt.

En laten we eerlijk zijn: de mooiste plaatsen zitten in je nabije omgeving. Iets zien, er een foto van maken en nadien mensen, die het ook kennen laten zeggen: waar heb je die foto gemaakt en dan zeggen: bij jouw thuis om de hoek

Ik ga nooit naar bijzondere locaties om foto's te maken, maar ik heb wel altijd mijn toestel bij (of toch bijna altijd) om foto's te maken als ik iets bijzonder zie.

tuur
                  (zelf ook zonder auto )

Voila, jij hebt altijd je toestel bij. Ik bijna nooit als ik de trein neem of de fiets. Op een fietstocht neem ik het mee. Maar effe tot bij een vriend passeer je wel eens leuke dingen en goede momentopnamen maar dan heb ik geen toestel mee. Ook op de trein neem ik zoiets niet mee of als je naar cinema gaat of een stad bezoekt. Enkel met de auto gaat het zowizo mee, dat beetje gewicht maakt imo niet uit. Op de fiets heb ik meestal al een gewone rugzak mee en idem voor de trein.

Dusja integenstelling tot jou ga ik liever naar een bepaalde locatie om dan enkele beelden te nemen in plaats van altijd een toestel mee te nemen en de locatie op mij te laten afkomen.
                  ::: Flickr :::

Comment

Wij (mijn vrouw en ik) hebben bijna altijd ons toestel bij. Zelfs als we een stad bezoeken (lees winkelen) zit mijn Pentax in mijn rugzak. Toch met een standaardlens en enkele reserve batterijen. Dan hoef ik geen winkeltas te dragen. Alleen in de bioscoop en de sauna gaat hij niet mee. De foto's zijn dan ook zeer uiteenlopend, ook mdat ik er nog niet uit ben waar mijn voorkeur naar toe gaat. Soms levert een oude villa tussen appartementen op de dijk in Oostduinkerke een pittoresk plaatje op en enkele uren kan ik op mijn buik naar een paddenstoel liggen staren.
                    Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Een onderschatte plek dicht bij huis: de Maten. (in de buurt van Bokrijk-Genk).
                      Theo waar ergens is dat precies want ik woon daar niet ver vanaf denk ik..Ter molen Zonhoven woon ik..Is dat daar ergens in de buurt?
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Nog een paar fotogenieke plaatsen in Limburg : Alte Biezen (mooie tuin, lanen en gebouwen) Bokrijk (zeker rond de kerst of als het geneeuwd heeft) de Teut (als de heide bloeit maar dat is nu te laat) de oude mijnsites van Beringen, Winterslag enz. Wat verder weg Kanne (mooie brug, dorp en kasteel) en de streek rond Voeren (mooie heuvelende landschappen) zo zie keuze genoeg
                        Groetjes Vicky

Comment

Ik heb mijn camera alleen bij me als ik echt wil gaan fotograferen, dus niet als ik bijvoorbeeld naar school ga e.d. Ik heb dit wel 1 keer gedaan toen ik een keer een andere fietsroute naar school nam en mooie ochtendfenomenen tegen kwam Mijn vrienden staan niet graag op foto dus als ik met vrienden wegga blijft de camera meestal braaf thuis wat ik wel meestal spijtig vind.

Als ik ga fotograferen is mijn vervoersmiddel altijd de fiets tenzij we een gezinsuitstap doen. Met mooi weer ga ik meerdere keren per week met m'n camera weg, met slecht weer zit ik meestal binnen en hou ik me bezig met mijn minatuurtjes e.d.
                          Ik doe alle soorten fotografie graag, zolang ik maar voldoening krijg uit mijn resultaten
                          Aan modellenfotografie heb ik me nog niet gewaagd maar hier wil ik zo snel mogelijk verandering in brengen, ik wacht op mooi weer en personen die op de foto willen en een beetje kunnen poseren
                          Verder heb ik niet echt speciale plekjes waar je prachtbeelden kan bekomen.
                          btw: Ik woon redelijk dicht bij Het Vinne maar ik heb de tijd nog niet gevonden om er naartoe te fietsen
                          Canon EOS 1000D | Canon 18-55mm IS | Canon 55-250mm IS |

Comment

De laatste 4 jaar is m'n camera inderdaad erg vaak met me mee gegaan, maar niet iedere dag. Ik heb immers vorig schooljaar een 4 jaar durende fotografie opleiding in avondschool afgerond. Vermits ik daarvoor constant op zoek was naar materiaal ter invulling van de diverse opdrachten die we kregen, ben ik wel intensief met m'n camera op stap geweest. In die mate dat het me nu soms deugd doet dat ik 'm thuis kan laten.

Maar toch nam ik 'm niet mee naar 't werk bvb, en al zeker nu niet meer. En ja, dan mis je regelmatig mooie fotomomenten. Soms kan het licht op de landschappen langs de snelweg erg mooi zijn. Maar meestal is het dat niet, dus is het meestal een maat voor niets als je de camera dat één keer wel mee hebt...

Ik ben dus teruggevallen op fotograferen op reis en tijdens korte uitstappen. Maar ik doe het wel op een heel andere manier dat 4 jaar geleden. Allicht komt de goesting binnen enkele maanden wel terug. Ik zal dan verhuisd zijn naar een huis met tuin na 8 jaar op een appartement te hebben gewoond. Ik voorspel dat m'n macro objectieven een stuk populairder zullen worden...

In tussentijd loop ik nog steeds met het plan rond om wat meer met m'n favoriete stijl van het moment (vierkant en ZW straatfotografie) te gaan doen, maar de werken en nakende verhuis steken daar vooralsnog een stokje voor... Maar zeker nu ik de Pentax K-7 heb en m'n collectie kleine Pentax limited primes eindelijk alle nodige brandpunten omvat (van 15mm tot 77mm), jeukt het wel om me met die discrete setup op de straat te begeven...

Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
                            X