Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografische tijd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotografische tijd.

Ik zie hier dikwijls fotos voorbij komen dat ik denk..waar en wanneer kunnen deze mensen aan zulke beelden komen?
    Ik zelf neem niet altijd mijn toestel mee en eens in de week zal ik eens naar een locatie gaan..Maar ik denk dat er BD,ers zijn die ermee gaan slapen en mee opstaan..
    Ik zelf ga werken door de week en somiggen onder ons zijn beroeps en somiggen zijn gepensioeneerd...en schoolgaand..Hoe meer je er mee bezig bent hoe gedrevener je er mee omgaat en leert.
    Wie doet wat en hoeveel keer? (Fotografie)
    Dit gewoon eens uit nieuwsgierigheid..
    Geef eens een getal van 0 tot 10 kwa bedrijvigheid en wat is je lievelings thema?
    Last edited by Jacobs Pascal; 2 oktober 2009, 17:52. Reden: Extra vraag
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Re: Fotografische tijd.

om in mijn geval op jou stelling te antwoorden , wel ik heb altijd mijn camera bij me overal waar ik ben is mijn camera in de buurt , 80 procent van de foto's die ik maak zijn geen eigen keuze en niet voor mezelf maar steeds voor andere mensen , 20 procent van de foto tijd is voor mijn hobby en dan fotografeer ik wat ik graag wil fotograferen

3 keer per week hondenschool en ja daar ook het fototoestel mee...maar daar maak ik enkel maar foto's als er iets te doen is of bij gelegenheid anders blijft het gewoon in de auto ....

ik maak veel foto's maar nabewerken is er helaas meestal niet bij , gewoon geen tijd voor en derbij komt dat ik het nooit naar mijn goesting krijg dus doe ik juist het minimum en klaar

mijn lievelingsthema is modelfotografie , maar aan goede modellen is haast niet aan te komen helaas....ik gebruik doorgaans modellen enfin meisjes die ik ken geen echte modellen dus, en gelukkig komt er meer en meer vraag en das al geluk want als je ze alleen via bijvoorbeeld mn moet gaan zoeken da is triestig en tword daar triestiger met den dag....en ik kan je zeggen daar loopt iets rond hoor amai ..... lef hebben ze wel sommigen....
    Last edited by jvs; 14 september 2009, 19:55.
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ik neem veel te weinig mijn camera met me mee naar mijn dagelijkse activiteiten. Er heerst dan ook een constante drang om van mijn toestel mijn vaste buddy te maken. Maar om de een of andere reden stopt het bij goede voornemens en blijft de reflex netjes opgeborgen thuis achter als ik op pad ga. Af en toe maak ik wel eens een extra ommetje, naar een locatie die me is bijgebleven in het passeren. Meestal gaat het dan om diverse vormen van architectuur, een tak in de fotografie waar ik ten volle van kan genieten. Ik beschouw het dan ook als een uitdaging om impressies van een bepaalde plek over te brengen naar een sterk gereduceerde louter visuele vorm. Want goede architectuur ervaar je met méér dan enkel je ogen.
      Ook heb ik een boon voor portretfotografie, en dan met name de zwart-wit variant. Foto's met een verhaal. Karakters (en dan bedoel ik niet enkel de gerimpelde koppen die al snel geassocieerd worden met deze term) waar je uren kan naar kijken en je moeiteloos kan inleven in de momentopname. Technisch hoeft het niet allemaal perfect te zijn; als de sfeer goed zit kan ik zo van m'n sokken geblazen worden. Aan de portretten heb ik me echter nog niet echt gewaagd. Het is een zoveelste item op mijn to-do lijstje voor de vrije tijd...

Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Iedere dag maak ik mijn rond wandeling met camera door de natuur.
        Ben eigenlijk nooit zonder camera onderweg, heb de oude compact standaard in de auto liggen.
        Foto's voor algemeen gebruik zet ik in mijn fotoalbum online, van de speciale foto's wordt een DVD of PowerPoint voorstelling gemaakt.

Heb ook tijd genoeg om te genieten van natuur
        mvg
        Antoine

Comment

Ik neem niet altijd mijn fototoestel mee in de auto ,maar als ik ga toeren met de motor neem ik wel mijn nieuwe bridge mee ,soms blijft die gewoon in de zak steken ,de andere keren heb ik hem altijd rond mijn nek hangen terwijl ik rijdt ,kwestie van tijd te sparen om uit te pakken .

Photosoep doe ik niet ,zijn ze niet goed de foto's volgens mijn eigen mening gaan ze de prullenmand in .

zit in een fotoclub en buiten te fotoclub en het motorrijden blijft mijn toestel thuis veilig opgeborgen ,en hoeveel tijd soms ga ik zeven of meer dagen na elkaar ,maar soms is het ook maar één keer per maand .

Groetjes

Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Zeer interessant om te lezen.
            Zijn er nog mensen die hun zaken willen delen?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

In septemper 2007 kocht ik mijn eerste spiegelreflex, en sindsdien heb ik een enorme fotografische boost gehad. Ik fotografeerde communicanten, huwelijken, evenementen, en op bijna alle gelegenheden (verjaardagen, feestjes...). Voor mezelf is het leerproces nog steeds bezig, en nu ben ik in het stadium waarbij ik probeer meer creativiteit te leggen in de beelden die ik maak op evenementen en met het zwart/wit kijken.
              Momenteel kom ik uit een fotografische dip, vooral omdat ik sinds april 2009 tot begin juli 2009 te veel gefotografeerd heb. De post-processing loopt momenteel hopeloos achter. Meestal heb ik minstens één camera bij. Is het niet mijn compactje, dan is het mijn bridge, en als ik tevoren weet dat ik ga fotograferen, heb ik zelfs één of twee spiegelreflexen bij, afhankelijk van het gebeuren. Er op uit trekken om te fotograferen, reserveer ik momenteel voor shooting days, of een fotowandeling, met vrienden of de club. Toch ben ik dagelijks met fotografie bezig, ofwel hier op het forum, ofwel fotobewerking of lectuur, of een bezoek aan een fotomuseum of een fotosalon. De wekelijkse fotoclubavond sla ik zelden over. Door al deze activiteiten hoop ik nog een ruimere kijk op fotografie te krijgen en zelf te groeien in fotografie.

Mvg

Chris

Comment

Toen ik enige tijd geleden ergens aankwam zonder fotocamera vroeg de gast : Wat kom jij hier naakt doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  Toen ik enige tijd geleden ergens aankwam zonder fotocamera vroeg de gast : Wat kom jij hier naakt doen?
                  Dat kan ik mij al leven voorstellen dat ze dat aan U vragen..
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    In septemper 2007 kocht ik mijn eerste spiegelreflex, en sindsdien heb ik een enorme fotografische boost gehad. Ik fotografeerde communicanten, huwelijken, evenementen, en op bijna alle gelegenheden (verjaardagen, feestjes...). Voor mezelf is het leerproces nog steeds bezig, en nu ben ik in het stadium waarbij ik probeer meer creativiteit te leggen in de beelden die ik maak op evenementen en met het zwart/wit kijken.
                    Momenteel kom ik uit een fotografische dip, vooral omdat ik sinds april 2009 tot begin juli 2009 te veel gefotografeerd heb. De post-processing loopt momenteel hopeloos achter. Meestal heb ik minstens één camera bij. Is het niet mijn compactje, dan is het mijn bridge, en als ik tevoren weet dat ik ga fotograferen, heb ik zelfs één of twee spiegelreflexen bij, afhankelijk van het gebeuren. Er op uit trekken om te fotograferen, reserveer ik momenteel voor shooting days, of een fotowandeling, met vrienden of de club. Toch ben ik dagelijks met fotografie bezig, ofwel hier op het forum, ofwel fotobewerking of lectuur, of een bezoek aan een fotomuseum of een fotosalon. De wekelijkse fotoclubavond sla ik zelden over. Door al deze activiteiten hoop ik nog een ruimere kijk op fotografie te krijgen en zelf te groeien in fotografie.

Mvg

Chris

Je bent een bezig bazeke hé Chris wat ik niet anders verwacht had.
                    En dan zegt mijn vrouw dat ze eenzaam is..soms..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Je bent een bezig bazeke hé Chris wat ik niet anders verwacht had.
                      En dan zegt mijn vrouw dat ze eenzaam is..soms..
                      Ben op zoek naar een compact:
                      - geen of weinig ruis
                      - liefst geen shutterlag

Altijd die "valies" meeslepen...
                      (Sorry, kan je niet weten maar ik heb last van mijn rug.)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ik vroeg mij dit ook al af...
                        Want nu de dag en weer korter worden, ga ik binnenkort de zon zien opkomen terwijl ik de op bus zit, en dit kan zoooo mooie momenten opleveren, en ik vraag me dan altijd af waarom ik m'n camera toch niet mee heb en de buschauffeur gewoon ff vraag om te stoppen
                        Jammer genoeg kan ik hem dus niet meenemen naar school, hoewel ik gisteren en eergisteren wel iemand met een reflex heb zien rondlopen, vreemd xD

Als ik foto's maak is het dan ook doelbewust fotomoment bij mij
                        Helaas nu school weer begonnen is komt dat er veel minder van en heb ik spijt dat ik in de vakantie maar 1 keer naar het overstromingsgebied in Moortsele ben gegaan...
                        Facebook
                        Flickr
                        500px

Comment

Leuk onderwerp. Ik heb mijn camera ook niet altijd bij, zeker niet als ik naar mijn werk ga. Op dit moment werk ik enkel "on call", dus ze bellen mij als iemand ziek is of op vakantie is en heb wat meer tijd nu. Ik hou vooral van landschappen, maar dieren en stadszichten vind ik ook wel leuk en soms een beetje macro (vooral bloemen dan).

Meestal hou ik een oogje in het zeil als de zonsondergang dichterbij komt...als het ernaar uitziet dat het een mooie zonsondergang wordt dan gaan mijn man en ik erop uit naar een meer hier 5 minuten vandaan of naar Burnaby Mountain (een 10 minuten van ons af) of naar een andere mooie plek hier in de buurt. In de winter (dan heb ik het vooral over de maand december en januari) gaat de zon hier pas op rond tussen 7u45 en 8u10, dus dan ga ik er al eens op uit om van de zonsopgang wat foto's te nemen.

Verder gaan we in het weekend graag eens wandelen en als het een mooie plek is dan gaat de camera uiteraard ook mee. Vooral als dit aan het strand is of in de bergen. Ik geef mijn man mijn "bridge" camera, dan heeft hij ook wat te doen ...maar meestal maakt hij een deel foto's van mij die op niks trekken...hahahaha. Soms maakt hij ook wel eens een mooie foto en hij weet soms ook wel een originele foto te nemen...dat moet ik toegeven.

Soms heb ik niet veel zin om er op uit te gaan 's avonds en het wil al eens lukken dat we een mooie zonsondergang mogen aanschouwen vanuit onze woonkamer. Dan haal ik de camera en het statief ook geregeld boven om er wat foto's van te nemen. Ik zou zeggen ik neem zo'n 2 - 3 keer per week foto's dan vooral bij zonsondergang. Eens om de 2 weken ongeveer gaan we naar een iets wat verdere plek om te wandelen en om foto's te nemen (als het weer het toelaat natuurlijk).

We gaan ook zo'n 2-3 keer per jaar op vakantie...elk jaar gaan we naar dezelfde plek en dat is een week naar een meer hier 500km vandaan. Buiten die week gaan we meestal een week (of langer) naar een National Park of iets dergelijks (in Canada of in de USA) en als het kan nog een weekendje hier of daar naartoe.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel meer zou willen gaan als het licht optimaal is, maar mijn man heeft niet altijd zin om weer weg te moeten nadat hij thuis komt van zijn werk en ik denk dat hij die prachtige natuur minder apprecieert omdat hij hier opgegroeit is. Ik ga er ook wel eens alleen op uit om foto's te nemen, vooral dan door de week als mijn man werken is en als het eruit ziet als een mooie morgen of namiddag. En alleen gaan is niet altijd even interessant, ik vind het fijner als iemand met mij mee kan gaan.

Groetjes uit Canada,
                          Ann

Comment

wooow...ik ben jaloers op jullie die (veel) tijd hebben om te gaan fotograferen...drie kids...huishouden en werk slorpen al heel veel tijd op...
                            daarom ben ik avondschool fotografie gaan volgen (dan MOET ik foto's nemen voor mijn opdrachten) en probeer ik mee te doen aan de challenge (deelnemen is belangrijker enz...
                            familiefeestjes...nag! fotografeer ik niet...als mijn ventje gaat dj-en en ik heb de kans om mee te gaan dan neem ik wel foto's van hem...maar de moeilijke lichtomstandigheden hebben mij nog geen waaw foto opgeleverd (allee, dat vind ik toch:-)

soms probeer ik wel tips uit die ik hier op het forum lees (bv mijn spook van de challenge: nooit gezien) ik had hier foto's gezien met lange sluitertijd en toen kwam het idee om spoken te fotograferen in mijn tuin...

maar ik ben dagelijks met fotografie bezig...als ik op baan ben, zie ik voortdurend dingen en situaties die ik wel zou willen fotograferen, maar je kan moeilijk vertellen aan je baas dat je te laat bent op het werk omdat je de mist in de velden bij de ochtendzon wilde fotograferen (zie deze morgen, prachtig begin van de dag :-)

en BD natuurlijk: mijn grootste inspiratiebron...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                              Ik neem veel te weinig mijn camera met me mee naar mijn dagelijkse activiteiten.
                              Potverdorie! Vandaag ben ik per toeval op een schit-te-ren-de urban locatie terecht gekomen. En raad eens wat ik niet bij me had!?

Grtz,
                              Palladio
                              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Working...
                              X