Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Virussen op dit forum??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Virussen op dit forum??

Heb een verontrustende vaststelling gedaan.
    Computer werd traag en mouse werkte met haperingen.
    Ik heb er 3 dagen geleden volgende programmas op los gelaten:
    - Spybot Search en Destroy
    - Webroot Antivirus
    - PCKitchen Registry Cleaner

PC werkte opnieuw zoals het hoort en heb daarna deze PC enkel gebruikt voor BD.
    Vandaag zelfde probleem en dus zelfde behandeling uitgevoerd. Tot mijn verbazing een 20-tal problemen ontdekt: merendeels waren spycookies maar ook 2 virussen die vooral de services aanvallen. De ergste was wel de MAL/TDSSPack-Q virus.
    Gezien ik enkel BD heb gebruikt, met verwijzingen naar fotos als er een link opgegeven werd, vraag ik me af hoe veilig BD is en of er geen malware met opzet ingevoerd wordt?
    Heeft iemand nog nare ondervindingen hiermee?

Henri
    Last edited by kodachrome; 14 september 2009, 14:27.
    lidnummer: BD0435BE

Re: Virussen op dit forum??

Een virus op de server van BD?
    DAT zou me zeer verwonderen.
    Soms is bij mij BD erg traag maar virussen of adware/malware, nee hoor.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

omdat je virussen verwijderd betekent nog niet dat ze volledig weg zijn, daarmee bedoel ik dat de virus gewoon terug binnengehaald wordt op je pc en dit zonder te surfen, gewoon online

greets
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        - Webroot Antivirus

Vandaag zelfde probleem en dus zelfde behandeling uitgevoerd. Tot mijn verbazing een 20-tal problemen ontdekt: merendeels waren spycookies maar ok 2 virussen die vooral de services aanvallen. De ergste was wel de MAL/TDSSPack-Q virus.
        Gezien ik enkel BD heb gebruikt, met verwijzingen naar fotos als er een link opgegeven werd, vraag ik me af hoe veilig BD is en of er geen malware met opzet ingevoerd wordt?

Henri
        Hier het zelfde probleem.
        Kan alleen niet zeggen of dit van BD afkomstig is.
        mvg
        Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Soms is bij mij BD erg traag maar virussen of adware/malware, nee hoor.
          Alsof jij dit kan uitsluiten.
          De kans bestaat altijd dat zoiets gebeurt maar daarom is het niet zo.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Het is niet omdat je enkel op BD vertoeft dat er geen virus van elders kan komen. Virussen komen niet alleen via sites dat je bezoekt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

ik heb hier in elk geval geen problemen met de site van BD ook niet qua snelheid.

Comment

- Webroot Antivirus

Vandaag zelfde probleem en dus zelfde behandeling uitgevoerd. Tot mijn verbazing een 20-tal problemen ontdekt: merendeels waren spycookies maar ook 2 virussen die vooral de services aanvallen. De ergste was wel de MAL/TDSSPack-Q virus.

Henri
                Zoveel nutteloze ZOOI programma's, ik heb 1 virusscanner, die ook nog gratis was, namelijk AVG. En ik heb dus nergens last van, zal wel aan de gebruiker liggen zeker?

Al die programma's helpen u pc nog meer om zeep vind ik.

Comment

Na terugkeer uit vakantie had ik ook serieuze vertragingen, e.d. Ik heb daarover bericht hier:
                  Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Dat was niet alleen BD, maar alle andere fora en sites die ik bezoek. Ik zou toch wel proberen na te gaan of het specifiek BD is, of ook andere (al zeg je geen andere te bezoeken).
                  Mijn problemen zijn uiteindelijk opgelost geraakt. Geen virussen (gelukkig nog steeds geen!); waarschijnlijk een ander draadloos kanaal dat soulaas bracht.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Zoals ik al eerder vermelde heb ik het zelfde probleem.
                    PC werd trager en de muis haperde af en toe.
                    Dit heeft dus niets met snelheid te maken van het INTERNET.

Ik heb een zeer goede virusscanner NOD32, die mij vandaag al twee keer waarschuwde voor een aanval.
                    Ben er nog niet uit hoe het toch mogelijk is geweest dat er iets is gepasseert.

Voorlopig werkt weer alles naar behoren.
                    mvg
                    Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                      ik heb hier in elk geval geen problemen met de site van BD ook niet qua snelheid.
                      hier ook geen problemen, BD nog steeds de snelste onder de fotosites waarvan ik lid ben en dagelijks kom.
                      bij(te) snel schakelen soms wel het beeld op zwart, maar na aanklikken van vernieuwen(F5) direct weer OK.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                        Zoveel nutteloze ZOOI programma's, ik heb 1 virusscanner, die ook nog gratis was, namelijk AVG. En ik heb dus nergens last van, zal wel aan de gebruiker liggen zeker?

Ik gebruik standaard enkel de Webroot (betalend) maar moet toegeven dat ik de twee andere progs (gratis) enkel gebruik in hoge nood omdat zij sporen vinden die mijn standaard Webroot niet heeft herkend.
                        Dit doet bij mij de vraag rijzen of er nu een ideaal (en 100% safe) prog bestaat?
                        Heb vroeger Mcafee (betalend) gebruikt maar het duurde een eeuwigheid vooraleer ik mijn PC na het opstarten kon gebruiken. Daarbij was dat prog zo enerverend (typisch Amerikaans) door steeds dezelfde kinderachtige opmerkingen te herhalen (are you sure,..are you absolutely shure,...) en naar andere risico's te verwijzen om toch maar meer en meer van hun producten aan te schaffen. Amerikaanse Paranoia ten top.

Henri
                        lidnummer: BD0435BE

Comment

Een goede raad aan allen die het nog niet doen : niet surfen als administrator, je admin paswoord NOOIT blanco laten, Internet Explorer vermijden en altijd de recentste service packs en security updates van je OS en browser laden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht

Hier ook AVG en tevreden, maar op de (oudere) laptop onder XP heb ik deze ondertussen ondertussen vervangen door Avira (ook gratis en ook tevreden) omdat AVG blijkbaar "te zwaar" werd voor dit oudje. Af en toe laat ik eens CCleaner lopen incl. de registeroptie.
                            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                              Hier ook AVG en tevreden, maar op de (oudere) laptop onder XP heb ik deze ondertussen ondertussen vervangen door Avira (ook gratis en ook tevreden) omdat AVG blijkbaar "te zwaar" werd voor dit oudje. Af en toe laat ik eens CCleaner lopen incl. de registeroptie.
                              Hier ook AVG op Windows 7 (beta).
                              Nieuwe versie van FireFox > 3.5.3
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X