Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Virussen op dit forum??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Virussen op dit forum??

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Heb vroeger Mcafee (betalend) gebruikt maar het duurde een eeuwigheid vooraleer ik mijn PC na het opstarten kon gebruiken.
    gebruik hem al jaren (betaal nu 69 Euro per jaar) en nooit problemen met opstarten hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

dit kon ik niet laten liggen
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        dit kon ik niet laten liggen
        :d:d!
        nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Vind het eigenaardig dat hier enkel maar over anti-virus-programma's gesproken wordt en niet over de installatie van een firewall. Als je vermoedt dat de infectie via internet binnenkomt, installeer dan vooral een goede (gratis) firewall en controleer regelmatig de werking ervan via bijvoorbeeld shields up: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2Je zal stukken veiliger surfen.
          Groeten,
          Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Vind het eigenaardig dat hier enkel maar over anti-virus-programma's gesproken wordt en niet over de installatie van een firewall. Als je vermoedt dat de infectie via internet binnenkomt, installeer dan vooral een goede (gratis) firewall en controleer regelmatig de werking ervan via bijvoorbeeld shields up: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2Je zal stukken veiliger surfen.
            Groeten,
            Geert
            ik meen dat een fire-wall geen virussen tegenhoudt, deze houd een hack tegen op je poorten

greets
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              Zoveel nutteloze ZOOI programma's, ik heb 1 virusscanner, die ook nog gratis was, namelijk AVG. En ik heb dus nergens last van, zal wel aan de gebruiker liggen zeker?

Al die programma's helpen u pc nog meer om zeep vind ik.
              'k zou maar eens een degelijke spyware scan doen als ik in uw schoenen stond .. hoogmoed komt voor de val ..

maar van wat dan ook op BD heb ik niets gemerkt ... ook geen alerts ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                ik meen dat een fire-wall geen virussen tegenhoudt, deze houd een hack tegen op je poorten

greets
                klopt, maar via zo'n hack kan je wel vlot virussen en spyware binnenkrijgen. Wou alleen maar aangeven dat een antivirus-programma alleen niet voldoende is.
                Volgens mij heb je minimaal 3 progs nodig; antivirus, antispyware en firewall.
                Daarbovenop kan je best ook nog je draadloos netwerk buitenzwieren. Al zal dit laatste door velen wel met het nodige gefrons geinterpreteerd worden.

Groeten,
                Geert

Comment

De volgende raadgevingen krijg je van een zeer goede Internetsite waar je eventuele problemen met je pc kan laten oplossen nadat je eerts een log hebt gepost.

Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?

Recentste revisie: 03 januari 2009

Allereerst moet je eenvoudigweg voorzichtig zijn op internet. Klik nooit zomaar ergens "Ja" of "Yes" of "I agree" of "OK" of iets dergelijks aan, tenzij je echt voor 100% zeker weet dat het te vertrouwen is.

Veel problemen met spyware en trojans kun je simpelweg voorkomen door sites met cracks/warez/serials en sites met blote dames/heren te mijden, geen p2p-programma’s te gebruiken en goed te lezen waarmee je akkoord gaat wanneer je software installeert. (Dus: léés die lange lap tekst die je krijgt voorgeschoteld als je iets wilt installeren. Als er spyware bij zit, staat dat daar meestal namelijk ook in vermeld en ga je er dus zelf mee akkoord!)

Wees voorzichtig met het installeren van gratis programma's. 'Gratis' betekent maar al te vaak dat je er spyware of adware bij cadeau krijgt.

Een bekend voorbeeld is het populaire programma Messenger Plus! van Patchou. Veel mensen installeren dit programma met 'sponsor'. Gevolg: de irritante en lastig te verwijderen spyware van Lop.com komt op de pc terecht. Let bij het begin van de installatie dus goed op dat je niet akkoord gaat met de installatie van de sponsor.

Wees ook voorzichtig met het installeren van filesharing-programma's. Kijk op de volgende site voor een overzicht van geïnfecteerde en schone p2p-programma's: Clean and Infected File Sharing Programs.

Let wel: ook als je een 'schoon' p2p-programma gebruikt, d.w.z. een p2p-programma waar geen spyware bij gebundeld is, is het risico om door het gebruik van het programma geïnfecteerd te raken erg groot! Het beste advies is dus: gebruik géén p2p-programma's - en al helemaal niet om software, games, cracks en serials te downloaden.

Verder bestaat er software die spywareproblemen problemen voor een belangrijk deel kan voorkomen:

1) In de eerste plaats SpywareBlaster. Dit kleine programma mag eigenlijk op geen enkele pc ontbreken. Het brengt zogenaamde 'kill bits' aan in het register, zodat allerlei spyware niet meer kán binnenkomen.
                  Installeer en gebruik het volgens deze handleiding.

2) In de tweede plaats zou je als aanvulling ook SpywareGuard kunnen installeren. Dit programma lijkt op een antivirusprogramma, maar dan voor spyware.

Let op: veel anti-spywareprogramma's hebben een vorm van realtime-protectie, de werking daarvan is meestal te vergelijken met de werking van SpywareGuard.
                  Draai je bijvoorbeeld al TeaTimer van Spybot of Ad-Watch van Ad-aware, dan heeft het installeren van SpywareGuard weinig zin.
                  Die programma's gaan elkaar dan alleen maar in de weg zitten.

3) In de derde plaats kun je kwaadwillende sites onschadelijk maken door het MVPS Hosts bestand te installeren.

4) In de vierde plaats kun je met behulp van ZonedOut in één klap een heleboel gevaarlijke sites in de "Websites met beperkte toegang" zetten.

5) In de vijfde plaats is het verstandig een andere browser dan Internet Explorer te gaan gebruiken.
                  Veiliger browsers zijn:

* Opera
                  * Mozilla Firefox

Wil je toch trouw blijven aan Internet Explorer, dan kan je het programma IE7Pro downloaden.
                  Dit programma voegt veel extra functies aan je Internet Explorer toe, onder andere een ad-blocker die je veel ongewenste reclame op websites zal besparen.
                  Je kan trouwens ook Firefox en Opera van een extra ad-blocker voorzien.

Er zijn ook programma's die je advies kunnen geven of een website te vertrouwen is tijdens het surfen.
                  Voorbeeld hiervan zijn:
                  Web of Trust die te gebruiken is voor FireFox en Internet Explorer.
                  McAfee Site Advisor die ook voor FireFox en Internet Explorer te gebruiken is.

6) In de zesde plaats moet je je Windowsversie en vooral ook je versie van Internet Explorer altijd up-to-date houden. Spyware- en virusschrijvers maken zeer bewust misbruik van lekken in Windows en Internet Explorer. De essentiële updates en servicepacks, die verkrijgbaar zijn via de WindowsUpdate site, dichten dergelijke lekken. Zorg er dus voor dat je altijd de essentiële updates en servicepacks installeert. Dit is bijzonder belangrijk! Lees voor meer informatie: Uw Windows-computer up-to-date houden

7) In de zevende plaats moet je vanzelfsprekend een antivirusprogramma en een firewall gebruiken. Zorg er ook voor dat je je antivirusprogramma altijd up-to-date houdt.

Er zijn veel uitstekende antivirusprogramma’s te koop, zoals:

* Kaspersky
                  * NOD32
                  * BitDefender.

Er zijn ook gratis antivirusprogramma’s:

* Avira AntiVir Personal Edition Classic
                  * AVG Anti-Virus Free
                  * Avast 4 Home Edition

Installeer niet meer dan één antivirusprogramma. Het geeft vaak problemen als er meerdere antivirusprogramma's tegelijk actief zijn.

Goede gratis firewalls zijn:

* ZoneAlarm Free
                  * Comodo Free Firewall
                  * Sunbelt Kerio Personal Firewall (Kerio wordt geïnstalleerd als een trialversie voor 30 dagen; na die periode vervallen de extra functies van de betaalde versie en resteert de gratis versie.)

Installeer niet meer dan één firewall. Het geeft problemen als er meerdere softwarematige firewalls tegelijk actief zijn. Heb je XP maar gebruik je een 3rd party firewall, schakel dan de Windows Firewall uit.

8) Tenslotte is het raadzaam je pc regelmatig te scannen met tenminste twee antispywareprogramma’s. Uitstekende gratis spywarescanners zijn:

* AdAware SE Personal
                  * Spybot – Search & Destroy.

Let op: er worden zeer veel 'antispywareprogramma's' aangeboden die niet te vertrouwen zijn. Lees hier welke producten je beslist niet moet installeren.
                  Je kunt zonder probleem meerdere spywarescanners op je systeem installeren, zorg echter dat slechts van één van deze programma's realtime-protectie ingeschakeld staat.
                  Wanneer van meerdere programma's de realtime protectie tegelijkertijd draait, kan dit problemen geven omdat ze elkaar in de weg gaan zitten.

9) Als extra beschermingslaag kun je ook MalwareBytes' Anti-Malware nog installeren. Dit uitstekende programma biedt extra bescherming tegen met name trojans en kan perfect worden gecombineerd met alle bekende antivirus- en antispywareprogramma’s.
                  Zonder real-time protectie is MBAM gratis. Wie MBAM mét real-time protectie wil gebruiken, kan dit verkrijgen door voor het programma te betalen.

Tenslotte: de hoeveelheid bescherming die je nodig hebt, is afhankelijk van je surfgedrag. Het is dus niet zo dat iedereen álle bovengenoemde maatregelen zou moeten nemen. Ook hangt het ervan af welke browser je gebruikt. Aangezien het grootste deel van de malware specifiek wordt geschreven met het oog op lekken in IE, heb je als gebruiker van IE meer extra protectie nodig dan de Firefox- of Opera-gebruiker.
                  "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paul' Bekijk bericht
                    De volgende raadgevingen krijg je van een zeer goede Internetsite waar je eventuele problemen met je pc kan laten oplossen nadat je eerts een log hebt gepost.

Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?
                    Zeer goede uitleg, daarvoor dank.

Mijn probleem is inmiddels opgelost.
                    Had mijn bestanden naar NOD32 gestuurd.
                    Het blijkt dat er bij niets is geinfecteert.
                    De oorzaak van het langzaam worden van mijn PC had dan ook een geheel andere oorzaak.

Daar ik sinds een paar dagen alleen nog werk met Lightroom 2.5 en alle instellingen doe die in het boek Scott Kelby worden genoemd had ik een kleine fout gemaakt.

Ik heb op de plaats van de diskettedrive A een card-lezer zitten.
                    Als je vanaf deze card-lezer je bestanden in gaat laden dan moet je in voorkeuren aanvinken dat na het inladen de card wordt uitgeworpen. Doe je dit niet dan blijft het systeem zoeken naar een card ook al is die niet geplaatst.

Ik kreeg op een gegeven moment bij het opstarten van de PC de foutmelding:
                    Error A diskdrive Ctrl-Alt-Del., terwijl ik geen Diskdrive bezit.
                    Nadat ik bij voorkeuren in Lightroom kaartuitwerpen heb aangevinkt is dit probleem nu ook verholpen.

mvg
                    Antoine

Comment

Working...
                    X