Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 september

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1 september

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
    De eerste dag zit erop!
    Als het een troost mag zijn, kindjes die heel hard wenen bij het afscheid, zijn het daarna (meestal) vlug gewoon in de klas 15 minuutjes alles bij elkaar brullen en daarna lekker lachen en spelen. Vandaag 4 zulke kindjes gehad (3-jarigen). Het vele speelgoed, de kleurtjes en de nieuwe vriendjes zijn genoeg om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de traantjes te vergeten.

Ik heb weer genoten van de eerste dag en kijk al uit naar morgen. Spelen met verf!
    Jij bent kleuterjuf, dus? Respect hoor. Ik hou van veel kinderen, maar hoe die juffen die bendes op hun hand krijgen, chapeau.
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Jij bent kleuterjuf, dus? Respect hoor. Ik hou van veel kinderen, maar hoe die juffen die bendes op hun hand krijgen, chapeau.
      Zeker, zeker.
      Een ganse dag (?) in (vrijwel) kabaal werken....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Da's een makkie hoor! Al wordt het steeds duurder, een kinderhand is gauw gevuld.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ja, wow...het is alweer september. Vanuit Canada wens ik het beste toe voor alle schoolgangers, leerkrachten en allen die hiermee te maken hebben.

Hier in Canada hebben ze nog 1 week verlof en moeten ze pas weer naar school op 8 september. De eerste maandag van september is het "Labour Day", te vergelijken met de 1ste mei in Belgie (dag van de arbeid) en daarna begint de school pas weer. Dus nog 1 weekje met wat minder verkeer op de baan.

Vele groetjes,
          Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Meer dan 80% van het spitsverkeer aan de scholen zijn ouders die hun kinderen afzetten, in het midden van de baan stoppen, alles nog moeten samengrabbelen, nog wat kusjes en wat gewuif en ondertussen onnodig het verkeer achter hen ophouden ... waar de volgende in de rij ondertussen al ongeduldig geworden is en gehaast is om naar het werk te gaan.
            Maar ja ... het is leuk om de SUV even te gaan showen, veel leuker dan de kinderen de (school)bus te laten nemen of vijf minuutjes te voet te gaan.
            Veralgemenend, éénzijdig, maar er zit waarheid in...
            Ik woon op 1 Km van de scholen van beide kinderen. In principe, volgens de plannen die voorgelegd worden door mensen die verkeersinfrastructuur en verkeer rond scholen plannen, zouden mijn kinderen dan te voet naar school moeten gaan. Tot 5 Km is het met de fiets en daarna... met de auto, want de schoolbus is afgeschaft, omdat de 9 kinderen die erop zaten, allemaal binnen een straal van 2 Km woonden.

Spitsverkeer... uiteraard, als de school naast een N-weg ligt, die deel uitmaakt van de enige noord-zuid verbinding. Om een andere weg te nemen, moet je of, helemaal door de bebouwde kom en door het centrum van de gemeente, langs twee andere scholen, of kiezen om 2 Km rond te rijden. Ik doe dit laatste altijd... zo heeft niemand last van mij, en hinder ik niemand aan de schoolpoorten, en hoef ik me niet te ergeren aan verkeer rond de schoolpoort.

Mijn kinderen, 10 en 13, gaan met de fiets naar school, samen met vriendjes uit de wijk. De eerste keer, nadat ze samen met de fiets naar school gegaan waren, door mij begeleid, dienden ze samen alleen naar huis te komen, helemaal geen moeilijke weg, eigenlijk vrijwel zonder risico's. Het ongelukkige gebeurt dan toch wel... de jongste een aanrijding met een andere fietser, zonder ernstig gevolg, om de simpele reden dat een idioot zijn camionnette geparkeerd had, zodat het zicht totaal belemmerd werd voor het fietsverkeer dat op de rijbaan komt, uit de school. Heeft me nadien nog €200 gekost... kosten andere fiets, man was ten val gekomen en naar het ziekenhuis gebracht, voor enkele hechtingen... onze kleinste had niets. Toch denk je dan even na... het is inderdaad veiliger met de auto.

Als het nu pijpenstelen regent, dan doe ik de jongste nog wel eens weg naar school. Ik rijd tot vlak bij de schoolpoort, sluit aan in file die veroorzaakt wordt door de verkeersbrigadier en laat mijn dochter dan, als er geen hinder is voor andere weggebruikers, op de rijbaan, uitstappen. Zij zit klaar, met de boekentas op de schoot, het kusje is reeds gegeven... portier open en ze loopt naar het voetpad.
            Zelf heb ik jaren de parkings rond de school mee gepromoot als uitstapplaatsen, en inderdaad het laatste stukje te voet. Ik zondig er ook tegen, maar ik zie niet in hoe ik last veroorzaak door mijn manier van doen.

Ik vind dit veel beter, dan parkeren en maneuvers maken aan de schoolpoort. Het kan zijn dat ik het verkeer enkele seconden ophoudt, maar als je daar niet moet zijn, blijf dan aan die schoolpoort weg.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Het ongelukkige gebeurt dan toch wel... de jongste een aanrijding met een andere fietser, zonder ernstig gevolg, om de simpele reden dat een idioot zijn camionnette geparkeerd had, zodat het zicht totaal belemmerd werd voor het fietsverkeer dat op de rijbaan komt, uit de school. Heeft me nadien nog €200 gekost... kosten andere fiets, man was ten val gekomen en naar het ziekenhuis gebracht, voor enkele hechtingen... onze kleinste had niets. Toch denk je dan even na... het is inderdaad veiliger met de auto.
              Gisteren in de krant ... eerste schooldag 4 kinderen gewond in schoolbus na aanrijding met wagen. Het hoeft dus niet altijd met de fiets te gebeuren (gelukkig).

Zij zit klaar, met de boekentas op de schoot, het kusje is reeds gegeven... portier open en ze loopt naar het voetpad.
              Normaal hebben kinderen ook een gordel aan tot de wagen stil staat en meestal zijn ze niet altijd zo snel om die uit te doen en dan pas alles vast te grabbelen.

Ik zondig er ook tegen, maar ik zie niet in hoe ik last veroorzaak door mijn manier van doen.
              Da's voor iedereen zo ... niemand ziet de overlast dat hijzelf veroorzaakt, het zijn altijd anderen die ongeduldig zijn. (Geen comment op u, algemeen bekeken.)

Het kan zijn dat ik het verkeer enkele seconden ophoudt, maar als je daar niet moet zijn, blijf dan aan die schoolpoort weg.
              Jij tien seconden, de volgende 15 seconden, de 150 volgende identiek ... van één voertuig heeft niemand last, het is altijd de hoeveelheid dat het doet. Sommige ouders hebben liever de boekentas in de koffer en stappen dan zelf ook nog eens uit om die eruit te halen, op straat natuurlijk.
              In sommige dorpen kan je gewoon niet anders dan aan die school passeren, dat was althans zo waar ik vroeger woonde. En er zijn ook scholen langs steenwegen, ook daar is dit een dagelijks spectakel.

PS Neem dit niet persoonlijk hé, ik weet niet of jij effectief last veroorzaakt of niet ... ik haal maar wat voorbeelden aan zoals ik het op veel plaatsen zie gebeuren.
              Natuurlijk is het veralgemeend, met zoiets kun je moeilijk geval per geval beschrijven.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X