Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led Lampen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Led Lampen

Enkele maanden terug ben ik ook op zoek geweest naar LED's met dezelfde opbrengst als halogeens, maar die waren niet of nauwelijks te vinden en bovendien nogal duur. Nu zou het kunnen dat ondertussen er weeral meer op de markt gekomen zijn met een grotere lichtopbrengst. Ik volg dit dus mee.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb van die 60LED spots met GU10 aansluiting direct op 220V.

Een 10-tal zijn er nu in gebruik tot tevredenheid. Ik durf zeker niet beweren dat ze de lichtopbrengst van een spot van 50W halen hoor...

Wat ik goed vind aan die spots is dat het licht goed verspreid wordt.

Die Powerleds concentreren te veel, en dat geeft lokaal wel wat licht, maar geen omgevingslicht.

Comment

weer een stuk of 10 gewone lampen gekocht en heb nu alleen aardig voorraadje.
        ja....straks negens meer te koop hè.
        maar ik kan nu nog jaren vooruit, zonder andere armaturen aan te schaffen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In onze veranda in aanbouw zitten 10 halogeen spots van 50 W GU10 fitting. Ik weet nu al dat deze een fortuin aan energie gaan kosten en ik deze dus beter vervang. Ik heb al verschillende led lampen bekeken maar de meeste geven een te wit licht of hebbeb een te kleine stralingshoek. Nu heb ik op ebay een led lamp gevonden die misschien in aanmerking komt. Is wel 11 euro per lamp. Ik heb me al 1 besteld om eens te testen en als deze ok is ga ik geleidelijk aan die 10 lampen vervangen.

Het gaat over deze leds:

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

http://www.groenestroomshop.nl/60-le...-warm-wit.html

Probeer deze dan maar eens. Die kosten maar de helft, en ik vind ze aangenaam.
            Ik heb eerst geprobeerd met 10 stuks, en nu heb ik er 30 bij besteld voor de verbouwing van living en keuken.
            Ik heb ze een paar maand in gebruik en ze bevallen prima.

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            In onze veranda in aanbouw zitten 10 halogeen spots van 50 W GU10 fitting. Ik weet nu al dat deze een fortuin aan energie gaan kosten en ik deze dus beter vervang. Ik heb al verschillende led lampen bekeken maar de meeste geven een te wit licht of hebbeb een te kleine stralingshoek. Nu heb ik op ebay een led lamp gevonden die misschien in aanmerking komt. Is wel 11 euro per lamp. Ik heb me al 1 besteld om eens te testen en als deze ok is ga ik geleidelijk aan die 10 lampen vervangen.

Het gaat over deze leds:

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              http://www.groenestroomshop.nl/60-le...-warm-wit.html

Probeer deze dan maar eens. Die kosten maar de helft, en ik vind ze aangenaam.
              Ik heb eerst geprobeerd met 10 stuks, en nu heb ik er 30 bij besteld voor de verbouwing van living en keuken.
              Ik heb ze een paar maand in gebruik en ze bevallen prima.
              Is amper 240 lumen of ongeveer 25W (halogeen-spot)
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Best mogelijk, maar naar mijn gevoel verlichten ze véél beter dan powerleds van 4W.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  weer een stuk of 10 gewone lampen gekocht en heb nu alleen aardig voorraadje.
                  ja....straks negens meer te koop hè.
                  maar ik kan nu nog jaren vooruit, zonder andere armaturen aan te schaffen.
                  grt,bouk.
                  Ik begrijp niet goed waar iedereen altijd haalt dat je geen gewone lampen meer kan kopen
                  Ik weet wel dat de gewone ordinaire gloeilampen uitgefaseerd worden, en dat bijvoorbeeld de 100W gloeilamp niet meer te krijgen is nu, maar daar zijn toch halogeen alternatieven voor nu ?
                  Ik heb onlangs een gloeilamp gekocht, klassieke gloeilamp vorm, maar ipv gewoon een gloeidraad zit er een halogeenlampje in (lamp in lamp eigenlijk).
                  Verbruikt 70W, geeft 92W licht als ik mij goed herinner.

Verschil in licht met de oude gewone gloeilampen, niets nada noppes...

edit: Eco-halogeen lampen noemt het
                  LINK
                  Enkel minder verbruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht

Verschil in licht met de oude gewone gloeilampen, niets nada noppes...
                    Enkel minder verbruik.
                    ratten die opgroeien onder andere soorten licht dan zonlicht of gloeilamp krijgen kleinere teelballen. Dus je weet wat te doen als de ratten in huis over hun eigen *****en struikelen.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      ratten die opgroeien onder andere soorten licht dan zonlicht of gloeilamp krijgen kleinere teelballen. Dus je weet wat te doen als de ratten in huis over hun eigen *****en struikelen.
                      Your point being...
                      Of heeft het iets met dit te maken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
                        Ik begrijp niet goed waar iedereen altijd haalt dat je geen gewone lampen meer kan kopen
                        ......... maar daar zijn toch halogeen alternatieven voor nu ?
                        Ik heb onlangs een gloeilamp gekocht, klassieke gloeilamp vorm, maar ipv gewoon een gloeidraad zit er een halogeenlampje in (lamp in lamp eigenlijk).
                        maar die halogeenlampen worden straks ook verboden.
                        Europese hof is daar nu al mee bezig.
                        want het is eigenlijk ook en gloeilamp hè.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo,
                          Voor juiste metingen en vergelijkingen van ( bijna ) alle nieuwe led- en andere lampen, surf eens naar hier.
                          Een nederlandse ( als het over zuinig gaat) site. Klikken op lampmetingen.

Greetz,
                          D.

Comment

Allemaal aan de LED verlichting, de rest moet ze gewoon verbieden
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

Het gaat over deze leds:

mir
                              hallo,

ik ben nieuw op het forum en zag dat u de 50W spots wilt vervangen . Wel ik zat met hetzefde probleem en wist niet welke spots te kiezen na lang zoeken ben ik bij de juiste spots terecht gekomen kwa kleurwarmte en lichtsterkte de stralingshoek is ook groter dan de meeste merken led-spots heb de 12 spots in mijn living vervangen door 7W LED_spots van V-LED in nederland. IK wilde eerst 1 spot bestellen om te proberen en gaf dat zo door in mijn MAIL NAAR v_LED WAAROP IK ANTWOORD KREEG DAT IK ZE BETER ALLEMAAL BESTELD DAN HOEFDE IK GEEN VERZENDINGSKOSTEN TE BETALEN en als de spots mij niet bevalde mocht ik ze terug sturen en kreeg ik mijn geld terug ik heb ze dan allemaal besteld maar na het plaatsen van de spots had ik een probleem als de spots uit waren flikkerde ze soms . heb dit gemeld aan V-Led en ze hadden dit probleem nog niet gehad en zijn dan GRATIS bij mij langs gekomen om dit op te lossen ik ben zeeeeer tevreden over de spots heb nog geen enkele andere spot gezien die zo een warm kleur geeft echt een aanrader.
                              mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                                Allemaal aan de LED verlichting, de rest moet ze gewoon verbieden
                                Mijn woonkamer wil ik er niet laten uitzien als een mortuarium ... zolang LED-verlichting geen aangenaam licht geeft, komt er in de living geen LED meer binnen (uitgezonderd TV)!

LED is al verbeterd maar het is zeker nog niet op punt en vooral nog veel te duur.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X