Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij herstel laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij herstel laptop

    Ik heb gratis, een oudere laptop Toschiba sattelite A100 gekregen.
    Hij is in zeer goede staat, maar zooooooooo traag.
    Wat heb ik gedaan: ik heb de harde schijf geformatteerd en er opnieuw Windows XP Home Edition opgezet. Resultaat: de snelheid is meer dan ok, maar ik had 2 problemen:
    1- geluid werkte niet, maar dat heb ik zelf in orde gekregen
    2 - voor ik de schijf formatteerde kon ik draadloos op het internet, en nu niet meer, en dit probleem krijg ik niet opgelost (ben ook geen grote kenner hoor). Heb al op internet naar oude drivers gezocht, en geinstalleerd, maar draadloos op internet lukt niet.
    Ik kan wel probleemloos met kabel surfen.
    Is er hier iemand die hiervoor een oplossing zou weten.
    Alvast bedankt
    Mvg
    Jan

  • #2
    Re: Hulp bij herstel laptop

    Had onlangs na herinstallatie hetzelfde voor. Ik heb er even naar gezocht... Het probleem was dat het OS dat ik geïnstalleerd had (XP) te oud was voor de driver van de netwerkadapter en dat er hiervoor geen drivers beschikbaar waren. De oplossing was dan een nieuwere Windows (Vista) te installeren waarna de driver probleemloos werkte.
    Verder geen idee. Kon je voordien wel draadloos connecteren?
    Last edited by Palladio; 15 december 2011, 10:25.
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij herstel laptop

      Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
      Had onlangs na herinstallatie hetzelfde voor. Ik heb er even naar gezocht... Het probleem was dat het OS dat ik geïnstalleerd had te nieuw was voor de driver van de netwerkadapter en dat er geen nieuwere drivers beschikbaar waren. De oplossing was dan een oudere Windows te installeren waarna de driver probleemloos werkte.
      Verder geen idee. Kon je voordien wel draadloos connecteren?
      Ja, voor ik schijf formatteerde, kon ik draadloos op internet

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij herstel laptop

        En als je in hardware kijkt, staat er geen uitroepteken bij de draadloze netwerkkaart ?
        De A100 zijn draadloze kaart is een standaard Atheros, dus de standaard drivers zouden moeten werken.


        De drivers : http://driverscollection.com/?H=Sate...100&By=Toshiba
        Last edited by nabi; 14 december 2011, 19:35.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij herstel laptop

          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          En als je in hardware kijkt, staat er geen uitroepteken bij de draadloze netwerkkaart ?
          De A100 zijn draadloze kaart is een standaard Atheros, dus de standaard drivers zouden moeten werken.


          De drivers : http://driverscollection.com/?H=Sate...100&By=Toshiba
          Beste,
          Hartelijk dank voor informatie,maar het rare is, dat ik bij de hardware geen draadloze Atheros kaart terugvindt,(daarentegen, kon ik voor ik de schijf geformatteerd heb toch draadloos op het net) maar morgen ga ik toch toch eens proberen met deze driver te installeren
          mvg
          Jan

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij herstel laptop

            Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
            Beste,
            Hartelijk dank voor informatie,maar het rare is, dat ik bij de hardware geen draadloze Atheros kaart terugvindt,(daarentegen, kon ik voor ik de schijf geformatteerd heb toch draadloos op het net) maar morgen ga ik toch toch eens proberen met deze driver te installeren
            mvg
            Jan
            Alle drivers voor uw Toschiba vindt je op hun site terug onder de rubriek Support & Douwnloads
            >Productgroep >archief
            >Productlijn >satellite
            >Productreeks >satellite ASerie
            >Product > Dat moet jij uitmaken je hebt 5 versies!!!!!!
            Indien jouw versie er niet bij staat eens kijken op http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/t...p?nav=Download zal je nog 7 andere Versies vinden van de A100
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij herstel laptop

              Aan allen bedankt voor hulp, laptop werkt terug als nieuw, snel als mijn desktop en draadloos , (vrouwtje content,ik content)
              Mvg
              Jan

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij herstel laptop

                Ja maar, zo niet he!
                Hoe heb je 't nu opgelost?
                You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij herstel laptop

                  Opgelost:
                  1- harde schijf geformatteerd
                  2- Windows XP geïnstalleerd
                  3- Voor hetgeen niet werkte (draadloos en geluid) nieuwe drivers gezocht op internet
                  voor geluid: realtek audio driver
                  voor wireless: Atheros wireless lan driver
                  en alles werkte!!!!!! , wel als leek een dag zoet mee geweest (wel een klein beetje fier achteraf, had laptop uit vuilbak gehaald, nadat een collega hem had gedumpt) Ik beschouwde laptop eerst voor mij als een buitenkansje om eens mede te experimenteren (ben in Bios geweest enz..zaken die ik anders nooit zou durven)
                  Ben nu toch wel een beetje geschrokken over onze wegwerpmaatschappij, als ik al in staat ben om een gedumpte laptop te herstellen (herstellen wel groot woord), maar collega had hier wel in de winkel 105 euro herstellingskosten voor betaald, en laptop bleef zeeeeeeeeeer traag (viel niet mee te werken), met afdanking als gevolg.
                  grt
                  jan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij herstel laptop

                    Kan ik geloven dat je fier op je eigen bent dat je hem terug aan de praat hebt gekregen. Balen natuurlijk dat je collega nog 105 eurootjes heeft moeten betalen. Hoe was zijn reactie (of weet hij het niet )
                    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij herstel laptop

                      Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                      Ben nu toch wel een beetje geschrokken over onze wegwerpmaatschappij, als ik al in staat ben om een gedumpte laptop te herstellen (herstellen wel groot woord),
                      Ik heb zo aan 1/4 van de nieuwprijs een iphone gekocht met een software probleempje.
                      Eigenaar was eigenlijk wat te lui, dus heeft zich exact dezelfde iphone terug gekocht...

                      voor mij positief, ik heb spot goedkope iphone kunnen kopen en herstellen.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment

                      Working...
                      X