Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led Lampen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Led Lampen

Hier ook powerleds zowel in gang als slaapkamer, nog geen problemen mee gehad.

Op het ogenblik geen verdere plannen mee aangezien we aan het kijken zijn voor een huis te kopen. Maar één ding is al zeker, als we verhuizen wordt alles TL (veel licht, langdurig branden, bureau etc...) of LED, wc, gang, kamers, bijverlichting...

Comment

En mag ik vragen waar je die Powerleds gekocht hebt?

Comment

Hier vind je een heleboel info :

Comment

Ik heb me ook nog eens laten overhalen om halogeenspotjes te vervangen door LED-spotjes.
          Ik heb een verlichtingselement met 6 spotjes waar oorspronkelijk 6 x
          35W halogeen in stak, deze heb ik nu vervangen door 6 x 3W Powerled (=45W).
          Resultaat is dat ze er na vijf minuten terug uit waren!
          Het licht dat die geven is zelfs onvoldoende om te kunnen eten aan tafel (4 spots recht op tafel gericht). Naast de tafel zou je een poot breken omdat het er te donker is.
          Niettegenstaande "warm white" gekozen te hebben is het licht extreem koel!
          Het is nu al het derde type (verschillende merken) dat ik uitprobeer en het trekt op geen knijt!
          Ik weet niet welke lampen sommigen hier dan wel gebruiken maar tot nu toe nog niets deftig gevonden tussen die LED-verlichting dat bruikbaar is!
          Van sommige vind ik het zelfs een schande dat ze het durven verkopen, aan +-25€ of 29€ per stuk zou het anders wel iets deftig mogen zijn!
          Dus ... zéér ontevreden.

Voorbeeld :

Last edited by VerSeg; 31 augustus 2009, 15:48.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

En weet je welk merk je gekocht hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              En weet je welk merk je gekocht hebt?
              Deze zijn van Elix en geen knijt waard dus.
              Weet jij (of iemand anders) er betere op de markt?

Last edited by VerSeg; 31 augustus 2009, 17:30.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Deze zijn van Elix en geen knijt waard dus.
                Weet jij (of iemand anders) er betere op de markt?
                Op je foto's zie ik vooral dat de het licht te gebundeld op je tafel terechtkomt, de halogeenspotjes hebben een veel bredere hoek.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Op je foto's zie ik vooral dat de het licht te gebundeld op je tafel terechtkomt, de halogeenspotjes hebben een veel bredere hoek.
                  Klopt wel wat je zegt maar als ik mijn halogeenspotjes bijvoorbeeld op de muren en plafond richt (indirecte belichting) dan is het wel nog redelijk helder op mijn tafel, iets te weinig om aangenaam te zijn maar je ziet nog iets. Als ik de LED-spotjes ook zo richt is het pikkedonker op mijn tafel omdat er veel te veel lichtsterkte ontbreekt. De living is redelijk groot maar buiten het licht op tafel en een kleine schijn er rond is het overal gewoon donker.
                  Buiten dit is het licht van die LED onaangenaam koud, erger dan in een mortuarium.
                  Mijn besluit is dat je halogeenspotjes niet zomaar kan vervangen door LED-spotjes, buiten het soort licht en de lichtbundel is er nog een immens verschil tussen beiden.
                  Misschien goed om een specifiek punt te verlichten maar niet om een plaats als deze.
                  Wil ik evenveel verlichting als met gewone halogeenspotjes dan moet ik zeker 10 spotjes meer plaatsen.
                  Zoals je zegt hebben halogeenspotjes een bredere hoek maar ze geven ook licht buiten die hoek, die LED-spotjes niet.
                  Akkoord dat LED toekomstmuziek is maar dan zullen ze toch nog andere ontwerpen moeten maken om dit probleem op te vangen. Misschien bestaat het al maar ik heb het nog nooit gezien.
                  Er bestaan er ook met drie keer 1W i.p.v. één keer 3W maar dat is nog erger, die hebben maar een hoek van 10°.
                  Last edited by VerSeg; 31 augustus 2009, 21:46.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Ik heb geen probleem hoor met gebundeld licht

Mijn lampjes zijn voorzien van een glas in ruitjes structuur die het licht alle kanten reflecteert

Deze zijn het

Paulmann - LED lampen & lampen ⭐ Merkkwaliteit rechtstreeks van de fabrikant ✔ Uitstekend ontwerp & 5 jaar garantie ➡Nu bekijken!

Heeft een bundel van 40°

Last edited by Mriya; 31 augustus 2009, 21:55.
                    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Mijn lampjes zijn voorzien van een glas in ruitjes structuur die het licht alle kanten reflecteert
                      Hmmm ... ziet er anders uit.
                      In elk geval, voor ik nog iets koop moet ik dat eerst ergens deftig kunnen zien, in een grote winkel zijn er soms wel enkele in demo maar daar is het altijd veel te klaar om het licht van een spot te kunnen beoordelen. Toch bedankt voor de tip.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Bij mijn verder marktonderzoek ben ik ook de GU10 - 3x2W Led lampen tegengekomen.
                        Heeft iemand die al geprobeerd?

Comment

Onze lampen zijn terug naar de winkel en we hebben ons geld terug. Oef ... toch iets goed.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Philips is bezig met deze GU10 7w led

Zijn verkrijgbaar binnenkort in 24° en 40 ° en vervangen de GU10 50w spot

Comment

Even een bumpje geven.

Ik heb nog een paar ecocheques liggen, en wou hiermee een paar LED lampen met GU10 socket kopen.

Iemand positieve ervaringen? Waar kocht je, en welk type?

Ik zie in de Brico regelmatig de lampjes liggen waar 48 kleine LEDjes ingebouwd zitten.
                              Zijn die iets waard?
                              De lampen die ik wil vervangen zouden een vrij breed oppervlak mogen belichten, dus een hoek van minstens 40°.
                              Die lampen met Powerleds vind ik meestal véél te duur. Ik wil geen 30€ of meer per lampje uitgeven, dat haal je er nooit uit.

Comment

Die in de Brico zijn er vaak van Elix ... die trekken op niet veel.
                                Die met ledjes die een warm licht geven kan je beter van Paulmann kopen, dat is een Duits merk en een van de enige dat ik tot nu toe zag met een aangenaam licht.
                                Kost iets van een 9€ per stuk. Die met ledjes vind ik ook mooier als er een glas voor de ledjes is zoals bij gewone spotjes, niet waarbij de ledjes bovenop staan.
                                Met die eco-cheques kunt ge ook vanalles kopen dat niet eco is hé ... ge kunt uw lampen dus ook kopen en anders betalen als je niet de juiste winkel kan vinden en uw eco-cheques elders uitgeven.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X