Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

    ik hoop dat mijne oude tv het nog een poos doet (Sony triniton), want ik ben benieuwd wat de echte standaard (meer dan 10 jaar) gaat worden ( zoals vhs het een 15-tal jaar was)
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #32
      Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      ik hoop dat mijne oude tv het nog een poos doet (Sony triniton), want ik ben benieuwd wat de echte standaard (meer dan 10 jaar) gaat worden ( zoals vhs het een 15-tal jaar was)
      Er is geen standaard meer voor consumer electronics. Kijk naar onze fototoestellen en hun evolutie. Er is niks die meer dan 10 jaar zal blijven. Het gewone CD schijfje is 1 der laatsen. Nu heb je de Blu Ray als opvolger van de DVD die op zijn beurt de opvolger was van de laserdisc en in mindere mate de CD-i.
      Alles was mainstream zal zijn in 5 jaar tijd moet nu nog uitgevonden worden ...

      Comment


      • #33
        Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        ik hoop dat mijne oude tv het nog een poos doet (Sony triniton), want ik ben benieuwd wat de echte standaard (meer dan 10 jaar) gaat worden ( zoals vhs het een 15-tal jaar was)
        Redenering is juist maar VHS was niet het beste
        Dat is Betamax.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

          Hoi,

          Wij kochten in oktober vorig jaar een Samsung 32 inch.
          Zeer tevreden van de beeldkwaliteit!

          Er hangt een Telenet Digicorder aan, en ik kan niet klagen, nog nooit blokjes gezien, geen zweem, zeer mooi beeld, echt waar.

          Bij anderen mensen al Philips tv's gezien, een lap groten, maar daar wil ik geen hele avond naar kijken, dat beeld is gewoon slecht, nazweem bij snelle bewegingen, flikkeringen in de ondertiteling ... Geef mij dan toch maar de Samsung, en de 32 inch is net goed in de setup waar ik hem gebruik.

          Greetz,
          Peeke
          ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

          Comment


          • #35
            Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

            Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            Deze had ik eigenlijk niet opgemerkt, spijtig misschien want ondertussen heb ik de Samsung 37 inch gekocht . . . deze Sony is inderdaad wel een pak groter en dat voor amper 50€ meer . . . en als je dan nog ziet van welke prijs deze oorspronkelijk komt, 't verwondert me dat deze zo'n groot prijsverschil heeft met de Samsung, zou dan enkel en alleen in de grootte van het scherm zitten? Blijkbaar wel.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #36
              Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

              Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
              Hoi,

              Wij kochten in oktober vorig jaar een Samsung 32 inch.
              Zeer tevreden van de beeldkwaliteit!

              Er hangt een Telenet Digicorder aan, en ik kan niet klagen, nog nooit blokjes gezien, geen zweem, zeer mooi beeld, echt waar.

              Bij anderen mensen al Philips tv's gezien, een lap groten, maar daar wil ik geen hele avond naar kijken, dat beeld is gewoon slecht, nazweem bij snelle bewegingen, flikkeringen in de ondertiteling ... Geef mij dan toch maar de Samsung, en de 32 inch is net goed in de setup waar ik hem gebruik.

              Greetz,
              Peeke
              Welk is de response-tijd van jouw TV Peeke?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Redenering is juist maar VHS was niet het beste
                Dat is Betamax.
                is waar en video 2000 ook
                maar vhs was de standaard ( en nog steeds als het op video aankomt)
                maar we dwalen af....
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Waarom stoppen een paar grote merken met plasma's ?
                  Omdat de meesten niet eens zelf de panelen maken maar ze aankopen bij een ander, hierdoor maken ze onvoldoende winst.
                  Op TFT valt ook veel meer winst te maken dan op plasma ... simpel budgettair gezien dus.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Als de achtergrondverlichting van een LCD kapot is kan met "gewoon" de TL's vervangen maar is dus niet zo bij een plasma waardoor een reparatie duurder kan uitvallen.
                    Uitgezonderd binnen de garantieperiode wordt achtergrondverlichting van een TFT bijna nooit vervangen omdat de herstelkosten duurder zijn dan de restwaarde van dat toestel!

                    Waarom sommigen met plasma gestopt zijn? Omdat plasma binnen 5 jaar niet meer gemaakt gaat worden en zoals eerder geschreven vervangen zal worden door iets beters die er nu volgens mij nog niet is (maar waar de Samsung LED TV's heel dicht tegen zitten).
                    En wat is het verschil tussen TFT en de huidige LED? Geen knijt verschil buiten de achtergrondverlichting dat anders is.
                    Met de LED-reeks zit Samsung inderdaad aan een mooie beeldkwaliteit maar andere merken volgen ook met hun recente toestellen. Vergelijk anders zo'n LED eens naast een deftige plasma, je zal wat beeldkwaliteit betreft nog héél snel naar de plasma grijpen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
                      Bij anderen mensen al Philips tv's gezien, een lap groten, maar daar wil ik geen hele avond naar kijken, dat beeld is gewoon slecht, nazweem bij snelle bewegingen, flikkeringen in de ondertiteling ...
                      Zoiets kan je met alle merken voor hebben ... vooral als je te veel wil besparen en naar de goedkoopste versies uitkijkt ... dit zowel bij Philips, Samsulg, LG, Sony, ...
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        .... Vergelijk anders zo'n LED eens naast een deftige plasma, je zal wat beeldkwaliteit betreft nog héél snel naar de plasma grijpen.
                        Daarom dat ik voor plasma gekozen heb .

                        En op de vraag van Theokus te antwoorden of er een verschil zichtbaar is tussen een HD-Ready en een Full HD: volmondig ja ALS de drager dan ook de kwaliteit heeft en niet een gewone DVD is (alhoewel upscaling schitterend werkt). Zoals eerder geschreven, bekijk beide toestellen eens met de blu ray van Batman, The Dark Knight en vergelijk zelf, de vraag zal nooit meer gesteld moeten worden , dat is mijn referentie schijf.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                          Daarom dat ik voor plasma gekozen heb .

                          En op de vraag van Theokus te antwoorden of er een verschil zichtbaar is tussen een HD-Ready en een Full HD: volmondig ja ALS de drager dan ook de kwaliteit heeft en niet een gewone DVD is (alhoewel upscaling schitterend werkt). Zoals eerder geschreven, bekijk beide toestellen eens met de blu ray van Batman, The Dark Knight en vergelijk zelf, de vraag zal nooit meer gesteld moeten worden , dat is mijn referentie schijf.
                          Okee
                          Heb eens gekeken naar een Panasonic TX-P42G15E van 127 diagonaal.
                          Wel een serieuze bak. En redelijk van prijs.
                          Maar eigenlijk zocht ik een kleiner scherm...
                          Die ik nu heb is iets van 66 diagonaal en ik zit er vlak bij.... (1,5 m).
                          Constant een bril dragen werkt op mijn zenuwen

                          Maar dan lees ik weer hier dat HD goed tot zijn recht komt op een groot scherm.
                          Last edited by theokus; 10 augustus 2009, 05:22.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Deze had ik eigenlijk niet opgemerkt, spijtig misschien want ondertussen heb ik de Samsung 37 inch gekocht . . . deze Sony is inderdaad wel een pak groter en dat voor amper 50€ meer . . . en als je dan nog ziet van welke prijs deze oorspronkelijk komt, 't verwondert me dat deze zo'n groot prijsverschil heeft met de Samsung, zou dan enkel en alleen in de grootte van het scherm zitten? Blijkbaar wel.
                            Je mag altijd niet te rap zijn. De Sony's zijn inderdaad steeds wat duurder geweest dan Samsung. Dat zal ook de naam zijn SONY die je erbij betaald. Alhoewel ik 2 jaar geleden een Sony wou kopen toch voor een Samsung gegaan omdat die toen goedkoop werd aangeboden.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Okee
                              Heb eens gekeken naar een Panasonic TX-P42G15E van 127 diagonaal.
                              Wel een serieuze bak. En redelijk van prijs.
                              Maar eigenlijk zocht ik een kleiner scherm...
                              Die ik nu heb is iets van 66 diagonaal en ik zit er vlak bij.... (1,5 m).
                              Constant een bril dragen werkt op mijn zenuwen

                              Maar dan lees ik weer hier dat HD goed tot zijn recht komt op een groot scherm.
                              TX-P42G15E is een 42" scherm dus een TV van 106cm
                              Een 50" is 127cm

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuw televisietoestel ??? Maar welk he . . .

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ik zie de bomen door het bos niet meer ( of was het nu andersom? )
                                LCD / Plasma / LED

                                LED valt af wegens te duur.

                                Ik heb van alles gelezen over plasma en LCD, ook hier op het forum.

                                Budget : maximaal 800€
                                Grootte : vanaf 94cm (37'') tot 120cm (50'' of meer) is mogelijk.
                                Liefst 2 scart aansluitingen maar zeker geen noodzaak.

                                Nu ben ik deze tegengkomen : SAMSUNG PS50B451
                                Een héél groot scherm tegen een zéér behoorlijke prijs, 847€ ( wel net iets boven het vooropgestelde budget maar dan koop ik wel een lensje minder )

                                Iemand ervaring met dit toestel?

                                Ik heb al 2 jaar een Samsung Plasma 50 inch en ben daar zeer tevreden van.Een vriend heeft een Sony LCD:snelle bewegingen op scherm laten even een vage "schaduw" achter,Zwarten zijn niet zwart,maar heel donkergrijs.
                                Voor de cinefiel een aanrader,zo'n plasma Samsung,mijn kijkafstand is maar 4,5 meter en toch knalscherp.Een HD film op zo'n Samsung bekijken,dat is genieten geblazen.
                                @Theokus:ik heb al mijn toestellen laten samenkomen op één stroomkring ( CD-speler,DVD lezer,videorecorder,digicorder,televisietoestel ),en die schakel ik 's avonds gewoon uit met één knop( tenzij ik 's nachts iets wil opnemen ).



                                Walter
                                D850

                                Comment

                                Working...
                                X