Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ketron of Edirol?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ketron of Edirol?

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
    Niets boven een écht instrument! Ik ben nu bijna 10 maanden de overtrotse bezitter van de Yamaha Motif XS. Instrument met alles erop en eraan. Rechtstreeks sequencen op het workstation en daarna de tracksporen via firewire digitaal doorseinen naar de PC om af te mixen... Superkwaliteit! (Al moet ik eerlijk toegeven dat mijn beats en songs wegens tijdsgebrek nog geparkeerd staan op de synth zelf...)
    Zelfs gewoon jammen is de hemel op dat stukje techniek!

Grtz,
    Palladio

PS @ dyafani: z'n laatste cd met producer Freebee mag er ook wel wezen!

Ik heb hier ook een XS8 staan. Cubase al op PC gezet... De rest zal voor de winter periode zijn. Het is inderdaad een PRACHT van een instrument.

Ik ben altijd geïnteresseerd in je set up.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
      Ik ben altijd geïnteresseerd in je set up.
      De basis, maar wel kwalitatief:
      - Yamaha Motif XS8 (als klassiek geschoolde pianist wilde ik absoluut de zware toetsen)
      - 2x Yamaha HS80M
      - Yamaha MG102c
      - Yamaha FC4, die ik bij tijd wil vervangen voor een FC3

Zoals je kan zien is de setup vooral bedoeld om te spelen; niet echt om te recorden of te mixen, hoewel het er natuurlijk zeker ook mee gaat. Zo heb ik bv niet geïnvesteerd in een PC afgestemd op geluidstoepassingen. Ben ik trouwens ook niet direct van plan!
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

die motif is idd een geweldig ding als je daar die gekke nederlander op bezig ziet Bert Smorenburg
        btw, als het over de gekende demonstrateurs gaat, geef mij Peter Baartmans dan maar
        sjonge sjonge als die begint voel ik me plots heel klein
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Yamaha is mijn favoriet...
          ik heb de GT1 digitale vleugel en gelooof me die klinkt ook echt gelijk 'n vleugel...
          getest in 'n opname studio met 'n 3/4 vleugel van yamaha.
          klinkt gewoon fantastisch en heeft ook 'n echt houten pianoklavier...

en als workstation heb ik het oudere model psr3000
          zolang je niet echt proffesioneel gaat, volstaat die combinatie...je kan steeds nieuwe sounds aanmaken of downloaden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            en als workstation heb ik het oudere model psr3000
            Ik had als aanvulling op een akkoestische piano eerst de PSR 2100, maar na een jaar of 4 was ik daar ook wel op uitgekeken... Kende het instrument dan wel door en door van binnen en van buiten, wat momenteel nog niet gezegd kan worden van de XS...
            You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

de psr serie is dan ook de goede middenmoot van yamaha, met een eerlijke prijs/kwaliteitsverhouding en dat kan niet altijd gezegd worden van de tyros....

o btw , ik heb er al gezien hoor die professioneel bezig zijn met een psr.....3000 !
              dus zo verkeerd is dat keyboard niet hoor, kan nog steeds flink mee met de "groten"

ma ja alst echt goed moet klinken dan koop je toch een roland
              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                ma ja alst echt goed moet klinken dan koop je toch een roland
                sorry, maar roland heeft me nooit weten te bekoren, zelfs al was de prijs van geen belang....
                maar ook hier verschillen de smaken...als je liever 'n steinway hoort, moet je ff doorsparen...
                in tegenstelling tot roland , maakt Yamaha echte acoustische vleugels van 9 feet of bijna 3 meter...
                de samples van de GT1 komen dus ook van de Yamaha 9 foot Concert Grand Piano.

Comment

Solo's en demo's van de SD2:

Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Deze sound heeft mij voor de Motif doen kiezen:

http://www.youtube.com/watch?v=BkrZS...eature=related

Of deze:

high quality: http://www.youtube.com/watch?v=xmWT1CUMG24&fmt=18I can't get enough of this S700 Piano sample. It really is reason enough, by itself, to get on...

Comment

Mooi, mooi
                      En zo hebben ze mensen kunnen verleiden....
                      Tot ze thuis kwamen en zelf moesten spelen op zo'n toestel

Toch heb ik nog steeds bewondering voor muzikanten die dit kunnen.
                      Naast aanleg en een "goed gehoor", het vele oefenen en volhouden ook nog.
                      Ik kan alleen maar luisteren en respect hebben.

Zoals deze gast bijv. : Stefan Meylaerts
                      Toots Thielemans en Stefan zijn wellicht de enige Belgen die optraden in de Carnegie Hall.

Stefan en Hilde Vanhove bij een vriend thuis.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Mooi, mooi
                        En zo hebben ze mensen kunnen verleiden....
                        Tot ze thuis kwamen en zelf moesten spelen op zo'n toestel

Toch heb ik nog steeds bewondering voor muzikanten die dit kunnen.
                        Naast aanleg en een "goed gehoor", het vele oefenen en volhouden ook nog.
                        Ik kan alleen maar luisteren en respect hebben.

Zoals deze gast bijv. : Stefan Meylaerts
                        Toots Thielemans en Stefan zijn wellicht de enige Belgen die optraden in de Carnegie Hall.
                        Dit is een andere league... Ik heb nooit de pretentie gehad om dit niveau ooit te bereiken.

Net zoals met fotografie zoek ik een niveau waarbij ik persoonlijke voldoening vind. Met fotografie ben ik bezig sinds 1982.
                        Ik ben actief met muziek bezig sinds 1980.

Professioneel ben ik echter met totaaaal iets anders bezig (wat mij de nodig financiële input geeft om met de rest bezig te zijn).

Comment

Dit is een andere league... Ik heb nooit de pretentie gehad om dit niveau ooit te bereiken.

Net zoals met fotografie zoek ik een niveau waarbij ik persoonlijke voldoening vind. Met fotografie ben ik bezig sinds 1982.
                          Ik ben actief met muziek bezig sinds 1980.

Professioneel ben ik echter met totaaaal iets anders bezig (wat mij de nodig financiële input geeft om met de rest bezig te zijn).
                          Toch geen probleem Nickon.
                          Ik wil niemand de les spelen of dik-nekkerig zijn enz. enz.
                          Zelf ben ik gewoon content dat ik die mensen persoonlijk ken.
                          Je ziet dan iets anders en je hoort vooral iets anders
                          Jazz en "droog" klassiek zijn niet echt mijn lievelingen maar dat verandert
                          als je deze mensen kent.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Working...
                          X