Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bangelijk....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bangelijk....

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    De meeste die moord en brand schreeuwen omwille van die bus-chauffeur -die tenslotte zeer moeilijke manoeuvres moet doen, dan nog voor die mensen hun plezier, zijn over het algemeen zulke chauffeurs die 42 voor- en achteruit moeten rijden om hun kleine stadswagen recht geparkeerd te krijgen in een 10-meter parkeerplaats...

Zij die daar overal zoveel commentaar over hebben mogen gerust eens zelf achter het stuur van zo'n 15m-lange bus kruipen

En het tweede filmpje is moeilijk over te oordelen... Misschien kreeg die vrachtwagen een klapband. Het enige dat je dan nog kan doen is hopen dat je goed terecht komt!

Mvg,
    Frederic
    Over die buschauffeur spreek ik mij niet uit, maar ik vind ook wel dat men voor zulke wegen (meerdere) kleinere/kortere bussen zou moeten inschakelen
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Over die buschauffeur spreek ik mij niet uit, maar ik vind ook wel dat men voor zulke wegen (meerdere) kleinere/kortere bussen zou moeten inschakelen
      Dat klopt, maar...

Kortere bussen vragen ook 2 chauffeurs en de nodige begeleiding. Vragen ook verzekering, brandstof, en kosten organisatorisch evenveel als grotere bussen. Met dat verschil dat met kleinere bussen de consument een pak meer zou moeten betalen. En geef nu zelf toe... Als je 2 busreizen zou vergelijken, en voor dezelfde bestemming kost bus A 30-40% meer dan bus B, welke kies jij dan zelf in alle eerlijkheid...?

Zo'n zaken komen allemaal voort uit de consument die altijd alles aan de laagst mogelijke prijs wilt, maar O wee als er iets verkeerd loopt....

Mvg,
      Frederic

Comment

Dat klopt, maar...

Kortere bussen vragen ook 2 chauffeurs en de nodige begeleiding. Vragen ook verzekering, brandstof, en kosten organisatorisch evenveel als grotere bussen. Met dat verschil dat met kleinere bussen de consument een pak meer zou moeten betalen. En geef nu zelf toe... Als je 2 busreizen zou vergelijken, en voor dezelfde bestemming kost bus A 30-40% meer dan bus B, welke kies jij dan zelf in alle eerlijkheid...?

Zo'n zaken komen allemaal voort uit de consument die altijd alles aan de laagst mogelijke prijs wilt, maar O wee als er iets verkeerd loopt....

Mvg,
        Frederic
        Ah de consument weer
        Met vrachtwagens loopt er veel verkeerd mee en de baas trekt het zich precies niet aan.
        Vrije markt he, concurrentie-vermogen he.
        Dagelijks het leven op het spel zetten van chauffeurs en andere gebruikers in het verkeer.
        Zelfs vliegtuigen worden slecht onderhouden.

Wie heeft de consument "zot" gemaakt bij wijze van spreken?
        En nu is het zover Frederic en iedereen "moet er door" ten koste van veel....

Nog een leuke anekdote?
        Gaat over Volvo.
        Een klant van een vriend van mij kreeg een bod.
        't Is geen kleintje die klant maar toch.
        Die moest nieuwe vrachtwagens hebben en als hij er 14 kocht kreeg hij er twee gratis.
        Nu gij weer
        (12 plus 2 he)
        Iedereen zit in de sh**** he
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ah de consument weer
          En toch heeft die er een groot aandeel in. De prijs is vaak het belangrijkste. Ik kan hier x-tallen topics aanhalen waarin cru gevraagd wordt waar deze camera of die lens het goedkoopst aangekocht kan worden. Naar goede service, daar wordt weinig tot niet naar gevraagd. Tot er iets misloopt uiteraard, dan wordt er een nieuw topic geopend waarin moord en brand geschreeuwd wordt...

Met vrachtwagens loopt er veel verkeerd mee en de baas trekt het zich precies niet aan.
          Vrije markt he, concurrentie-vermogen he.
          Dagelijks het leven op het spel zetten van chauffeurs en andere gebruikers in het verkeer.
          Zelfs vliegtuigen worden slecht onderhouden.
          Klopt volledig!

Wie heeft de consument "zot" gemaakt bij wijze van spreken?
          De consument zelf. Er wordt zo geklaagd dat er telkens meer en meer verdiend moet worden, en dat terwijl veel luxe-artikelen stukken goedkoper zijn dan vroeger. Maar de consument wil gewoon blijven geld uitgeven, alles hebben, en liefst meer en beter dan de buren en vrienden!

Nog een leuke anekdote?
          Gaat over Volvo.
          Een klant van een vriend van mij kreeg een bod.
          't Is geen kleintje die klant maar toch.
          Die moest nieuwe vrachtwagens hebben en als hij er 14 kocht kreeg hij er twee gratis.
          Nu gij weer
          (12 plus 2 he)
          Iedereen zit in de sh**** he
          Uiteraard, omdat die verkoper weet dat die klant naar de prijs kijkt. Daarom doet die dat voorstel. Mocht hij zeker weten dat die klant bij hem koopt omwille van de service, dan zouden er zeker geen zo'n voorstellen gedaan worden. En waarom hij het zelf voorstelt...? Om er als de kippen bij te zijn en proberen die verkoop al te sluiten voor de klant naar de concurentie loopt in de hoop nog goedkoper te kunnen aankopen

Mvg,
          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Heel erg om al die domme toeristen te zien panikeren.
            Ze zijn het niet waard om risicoloos zonder hun advocaat verder te reizen dan buiten hun veilige ..........tuin......

De chauffeur heeft imho zijn passagiers NOOIT in gevaar gebracht. Heeft heel beheerst en kalm zijn haarspeldbocht in stukken gedeeld. Heeft geen enkel risico t.o.v. zijn passagiers genomen. Heeft heel de tijd zijn voertuig voor 100% onder controle gehad.

Als je met zo'n bus die bocht niet in één keer kan nemen, kan je die in twee, drie keer nemen. Zo is dat. En de ene chauffeur zal dat vlotter doen dan de andere.

Maar hier zijn de passagiers, of hun gids, wel van dat type dat graag overal inspraak wil hebben.... omdat ze er niets van kennen. En vermits ze zelf niet met een bus kunnen rijden panikeren ze. Zielig.

voor de chauffeur.
            Alhoewel ik dat eerste bochtje wel ruimer had genomen. 'k Ben dan ook die betere chauffeur die altijd aan wal staat. LOL.

Groetjes
            Skitch
            Zeker weten dat die buschauffeur weet wat hij doet want heb precies hetzelfde mee gemaakt in Slovenië, op een verharde aarden weg nog.
            Het was een uitstapje in de Julische Alpen.
            Maar de chauffeur was wel zo vriendelijk om voor de bocht te stoppen om ons uit te leggen wat er ging gebeuren.
            Niemand in de bus panikeerde.
            Ik zat vooraan en moet toch zeggen dat ik het bij momenten erg benauwd had.
            Wij zijn zulke manoeuvers niet gewoon natuurlijk, die chauffeurs wel natuurlijk.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik merk toch wat kortzichtige mensen hier.

Iedereen tracht zo goedkoop mogelijk te reizen, iedereen wil waar voor z'n geld.
              Zelf zie ik niks verkeerd in het rijgedrag van de busbestuurder.
              De man heeft controle over zijn voertuig.
              Erger is de reactie van de toeristen in de bus, ze willen een dagtrip, zo goedkoop mogelijk, maar gaan uit de bol wanneer de neus van de bus over "the edge" gaat.

Sorry hoor, maar, indien je meer verwacht en dus ook wil dat de trip stressloos verloopt, kies je best voor andere alternatieven.

Het verbaast me steeds opnieuw hoe sommigen een oordeel durven vellen zonder te kunnen spreken uit ervaring.
              Grote fout in dit geheel zijn de krijsende meiden.

Het 2de filmpje is gewoon brute pech.
              Ik wens het niemand toe en wens het zelf nooit mee te maken, maar da's de realiteit.
              Een geluk of ongeluk zit in een klein hoekje.

T.
              My flickr space

Comment

Klopt volledig!

Mvg,
                Frederic
                Het jouwe ook
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website