Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
bangelijk....
Collapse
X
-
-
Re: bangelijk....
Heel erg om al die domme toeristen te zien panikeren.
Ze zijn het niet waard om risicoloos zonder hun advocaat verder te reizen dan buiten hun veilige ..........tuin......
De chauffeur heeft imho zijn passagiers NOOIT in gevaar gebracht. Heeft heel beheerst en kalm zijn haarspeldbocht in stukken gedeeld. Heeft geen enkel risico t.o.v. zijn passagiers genomen. Heeft heel de tijd zijn voertuig voor 100% onder controle gehad.
Als je met zo'n bus die bocht niet in één keer kan nemen, kan je die in twee, drie keer nemen. Zo is dat. En de ene chauffeur zal dat vlotter doen dan de andere.
Maar hier zijn de passagiers, of hun gids, wel van dat type dat graag overal inspraak wil hebben.... omdat ze er niets van kennen.En vermits ze zelf niet met een bus kunnen rijden panikeren ze. Zielig.
voor de chauffeur.
Alhoewel ik dat eerste bochtje wel ruimer had genomen. 'k Ben dan ook die betere chauffeur die altijd aan wal staat.LOL.
Groetjes
Skitch" Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtHeel erg om al die domme toeristen te zien panikeren.
Ze zijn het niet waard om risicoloos zonder hun advocaat verder te reizen dan buiten hun veilige ..........tuin......
De chauffeur heeft imho zijn passagiers NOOIT in gevaar gebracht. Heeft heel beheerst en kalm zijn haarspeldbocht in stukken gedeeld. Heeft geen enkel risico t.o.v. zijn passagiers genomen. Heeft heel de tijd zijn voertuig voor 100% onder controle gehad.
Als je met zo'n bus die bocht niet in één keer kan nemen, kan je die in twee, drie keer nemen. Zo is dat. En de ene chauffeur zal dat vlotter doen dan de andere.
Maar hier zijn de passagiers, of hun gids, wel van dat type dat graag overal inspraak wil hebben.... omdat ze er niets van kennen.En vermits ze zelf niet met een bus kunnen rijden panikeren ze. Zielig.
voor de chauffeur.
Alhoewel ik dat eerste bochtje wel ruimer had genomen. 'k Ben dan ook die betere chauffeur die altijd aan wal staat.LOL.
Groetjes
Skitch
ik vind dat het tweede filmpje mij veel meer beangstigd, wat was het , klapband, verstrooid, in slaap gevallen ?Last edited by toerist; 30 juli 2009, 23:46."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Bij beeld een heeft de chauffeur wel vergeten dat als hij deze haarspelbocht neemt zijn achter wiel wel degelijk over de berg gaat en zo de bus bijna doet kantelen.
Weet bij god niet waarom ze ze perse in deze grote reisbussen van dat bergpadje willen rijden,
men is er beter af met een kleiner model zoals eentje van 32 plaatsen
Desnoods 2 van deze om de reizigers op hun bestemming te krijgen.
PS, Lees het nieuws van vandaag eens er op na. Busongeval in Spanje
Mijn oprechte deelneming aan de Familie en vrienden
Comment
-
-
Ik dacht meteen aan dit topic toen ik daarnet het nieuws zag.
Koude rillingen krijg je er toch van.
Ik ga soms op uitstap met mijn klas. Sommige buschaffeurs zijn gewoon geweldig, echt waar, chapeau. Maar heel soms, gelukkig is het nog niet dikwijls gebeurd, denk ik wel eens... "Joh, je rijdt hier met 45 3-jarigen... Wees toch eens voorzichtig. Moet je echt die vrachtwagen inhalen? Het maakt niet uit dat we 5 minuten later terug op school zijn." En dan gaat het vooral over snel rijden. Vaak is het van moeten. Nadat ze ons afzetten op school moeten ze naar een fabriek om mensen te halen/brengen. De tijdsdruk is ook hier soms niet normaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk berichtIk dacht meteen aan dit topic toen ik daarnet het nieuws zag.
Koude rillingen krijg je er toch van.
Ik ga soms op uitstap met mijn klas. Sommige buschaffeurs zijn gewoon geweldig, echt waar, chapeau. Maar heel soms, gelukkig is het nog niet dikwijls gebeurd, denk ik wel eens... "Joh, je rijdt hier met 45 3-jarigen... Wees toch eens voorzichtig. Moet je echt die vrachtwagen inhalen? Het maakt niet uit dat we 5 minuten later terug op school zijn." En dan gaat het vooral over snel rijden. Vaak is het van moeten. Nadat ze ons afzetten op school moeten ze naar een fabriek om mensen te halen/brengen. De tijdsdruk is ook hier soms niet normaal.
PLUS... ik vermoed dat veel van die chauffeurs "niet in orde" zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk berichtDoet mij denken aan een busuitstapje op Mallorca, de befaamde 'kravat."
Mvg.
Robert
Of vandaag: Een bus met 65 passagiers die op terugreis van een excursie naar Barcelona
reed, raakte bij het verlaten van de snelweg van de weg en kantelde...
Iets "hard" door de bocht gegaan.
Comment
-
Laat ons wel wezen en zeggen dat het heel goed gaat met de buschauffeur. Hoeveel bussen zijn er dagelijks over onze EU wegen en hoeveel accidenten zijn er?
Moeten we misschien over de vrachtwagenchauffeurs beginnen en hoeveel ongevallen zij veroorzaken? Of over de autoongevallen tijdens de week of onze befaamde weekendongevallen? De cijfers zullen in deze gevallen meer zeggen over de dagdagelijkse chauffeur met een gewone auto tov een buschauffeur. Zomaar weer even opwerpen dat velen niet "in orde" zijn als buschauffeur is (excuseer de uitdrukking) een beetje kort door de bocht en enige nuance mag hier wel bij.
Busongevallen en vliegtuigongevallen zijn spectaculair door het grotere aantal mensen op deze maar zijn heel uitzonderlijk tov autoongevallen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk berichtLaat ons wel wezen en zeggen dat het heel goed gaat met de buschauffeur. Hoeveel bussen zijn er dagelijks over onze EU wegen en hoeveel accidenten zijn er?
Moeten we misschien over de vrachtwagenchauffeurs beginnen en hoeveel ongevallen zij veroorzaken? Of over de auto-ongevallen tijdens de week of onze befaamde weekend-ongevallen? De cijfers zullen in deze gevallen meer zeggen over de dagdagelijkse chauffeur met een gewone auto tov een buschauffeur. Zomaar weer even opwerpen dat velen niet "in orde" zijn als buschauffeur is (excuseer de uitdrukking) een beetje kort door de bocht en enige nuance mag hier wel bij.
Busongevallen en vliegtuigongevallen zijn spectaculair door het grotere aantal mensen op deze maar zijn heel uitzonderlijk tov autoongevallen.
Mensen op het einde van de lijn zal ik steeds (proberen) te verdedigen.
En daar horen zeker de chauffeurs bij, die in orde zijn Twizter, van vrachtwagens
of bussen.
Gebrek aan slaap, stress (opgejaagd) en slecht onderhouden voertuigen zijn
oorzaken van ongevallen.
Gaat er bij ons een week voorbij zonder zo'n ongeval?
Onze wetgeving stikt van de voorschriften maar wie controleert die in de praktijk.
Ik heb het ook over over-beladen vrachtwagens, slechte banden, ladingen die
onvoldoende zijn vastgemaakt (verankerd enz.) of gewoon slecht geladen goederen.
(waarbij de last niet goed verdeeld is enz; enz.)
Het "mooiste" vond ik die barsten in de schijfremmen.
Wanneer zou nog niemand onder die vrachtwagen hebben gekeken?
Punt is dat de baas van die chauffeurs verantwoordelijk is en dat de chauffeur alles
op zijn nek krijgt als die wordt gecontroleerd.
En wat moet die chauffeur doen? Heel hard zwijgen Twizter, of hij is zijn job kwijt.
Dat is dus het mooie van onze vrije markt en ik zal zelf maar hard zwijgen over Europa.
En nog harder over de buitenlanders
En als je dan toch een soort cijfer wilt: het zijn de Engelse auto-chauffeurs
die veel ongevallen veroorzaken
(gisteren nog gezien en gehoord op tv)
Dit staat los van die zogenaamde weekend-ongevallen.
Meestal is dit jeugd en zelfs mensen die het niet meer zien zitten als je begrijpt
wat ik bedoel.
Als al die zware voertuigen werden gecontroleerd zoals in Duitsland dan zou ik al
heel content zijn.
En het wegennet in Duitsland is nog heel iets anders dan hier bij ons.
Comment
-
Last edited by toerist; 3 augustus 2009, 17:49."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Dit doet me denken aan die films waarbij een wagen een vliegtuig inhaalt en een persoon in dat vliegtuig probeert te geraken, ik zou zeggen " don't try this @ home""""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
De meeste die moord en brand schreeuwen omwille van die bus-chauffeur -die tenslotte zeer moeilijke manoeuvres moet doen, dan nog voor die mensen hun plezier, zijn over het algemeen zulke chauffeurs die 42 voor- en achteruit moeten rijden om hun kleine stadswagen recht geparkeerd te krijgen in een 10-meter parkeerplaats...
Zij die daar overal zoveel commentaar over hebben mogen gerust eens zelf achter het stuur van zo'n 15m-lange bus kruipen
En het tweede filmpje is moeilijk over te oordelen... Misschien kreeg die vrachtwagen een klapband. Het enige dat je dan nog kan doen is hopen dat je goed terecht komt!
Mvg,
Frederic
Comment
Comment