Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn bevindingen over de Iphone : 7/10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn bevindingen over de Iphone : 7/10

Prachtig toestelletje, ik ben er heel blij mee maar ik heb toch wel enkele serieuze tekortkomingen, hopelijk worden die in volgende software updates verholpen.

1. Instellen van een herinnering gaat prima, enkel kan je nooit een vast tijdstip invullen, je hebt enkel keuzes tot verwittigen 5 min voor, 10 min voor, een uur voor . . . enz OK, je kan er rekening mee houden maar ik snap in godsnaam niet waarom je niet gewoon een vast uur kan instellen.
    2. Eén enkel geluid voor een herinnering, that's it, en dat geluid is dan nog vrij stil, zelfs al staat het volume maximaal open.
    3. Als je een herinneringsverwittiging krijgt, kan je geen snooze tijd instellen, je kan enkel de herinnering uitzetten, toch wel een zeer belangrijke functie zeker als je niet onmiddellijk de tijd hebt om die bepaalde taak uit te voeren en je bvb pas een kwartiertje later er aan kan beginnen. Verschillende snooze tijdstippen zou zeer mooi zijn.
    4. De agenda is zeer beperkt qua instellingen, als je bvb een dezelfde herhalende herinnering wil instellen voor ma/wo/vr ben je verplicht 3 keer dezelfde info in te voegen. Een oplossing is de service van Apple, namelijk Mobile Me maar die kost je wel bijna 80€/jaar, bepaald niet goedkoop.
    5. Batterijduur . . . een echte tegenvaller, die gaat echt niet lang mee, gelukkig zijn daar zer goede oplossingen voor : http://www.iphonecentre.nl/mophie-ju...oor-iphone-3g/
    6. Geen kalender op het openingsscherm, laat dat nu net een heel interessant ding zijn, wederom hab ik daar gelukkig een oplossing voor gevonden : intelliscreen

Voor de rest, een beauty, foto's bekijken, langspeel films, muziek beluisteren en draadloos surfen via 3G . . . een droomtoestel.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Mijn bevindingen over de Iphone : 7/10

Voor bovenstaande problemen bestaat nochtans een goeie oplossing hoor! Breng die Iphone terug en koop een htc (of gerust iets dergelijks).
    Ben nooit een erg grote fan van microsoft geweest, maar over WindowsMobile heb ik toch nooit te klagen gehad. Hun openheid zorgt ervoor dat je echt voor alles toepassingen vindt (en mits enig speurwerk ook gratis). htc heeft WinM ook mooi geimplementeerd in hun eigen lay-out...

Android heb 'k nog niet mogen gebruiken, maar schijnt op dat vlak toch ook goed 'mee' te zijn met Microsoft.

Bij apple draait het toch nog steeds vooral om het mooie, het grafische, de multimedia,... en daarin blinken ze hoogstwaarschijnlijk wel nog steeds uit!
    Niet geschoten is altijd mis!

Comment

De reden waarom ik de Iphone heb verkocht:

- bluetooth is enkel te koppelen aan pc en niet met een andere gsm om bestanden uit te wisselen.
      - Je eigen sms toon instellen is onmogelijk (enkel die saaie deuntjes van hen)
      - Ik had geen internet abonnement. Dus het uitschakelen van de automatische verbinding is omslachtig en stond nergens omschreven. 'Dank u google'!
      - Agenda vergt wat type werk in tegenstelling tot windows mobile
      - Batterij is te zwak voor zijn kunnen.
      - Geen 3th party apllicaties mogelijk zonder je iphone te jailbreaken -> Apple houdt zijn zaken draconisch in eigen handen
      - Belachelijke manier om je sim-kaart te vervangen (een duf pinnetje)
      - Geen mms (let wel: iphone jaar geleden gehad)
      - Slechte camera voor zijn high end toestel
      - Om de één of andere reden vond hij exel, word niet leuk om aangenaam mee te werken.

Nee geen iphone meer voor mij. Een nifty hebbeding maar biedt standaard erg weinig in vergelijking met windows mobile.
      Als je iets nodig hebt moet je al snel betalen of verschillende progjes installeren na heel wat zoekwerk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
        Voor bovenstaande problemen bestaat nochtans een goeie oplossing hoor! Breng die Iphone terug en koop een htc (of gerust iets dergelijks).
        Ben nooit een erg grote fan van microsoft geweest, maar over WindowsMobile heb ik toch nooit te klagen gehad. Hun openheid zorgt ervoor dat je echt voor alles toepassingen vindt (en mits enig speurwerk ook gratis). htc heeft WinM ook mooi geimplementeerd in hun eigen lay-out...

Android heb 'k nog niet mogen gebruiken, maar schijnt op dat vlak toch ook goed 'mee' te zijn met Microsoft.

Bij apple draait het toch nog steeds vooral om het mooie, het grafische, de multimedia,... en daarin blinken ze hoogstwaarschijnlijk wel nog steeds uit!
        Ik kom van htc tytn 2 (1 jaar gehad) en heb nu apple iphone 3G/ben zelf geen apple computer gebruiker

Wat mij betreft staat apple mijlenver voor in vergelijking met htc & windows mobile. iphone heeft geen manual en ik heb hier ook helemaal geen behoefte aan, alles gaat vanzelf, is veel logischer opgebouwd (wat mij betreft). Applicaties zijn bij de vleet beschikbaar (gratis en betalend) en kunnen simpel worden geïnstalleerd

Wat ik mis, wat mij ergert :
        - tomtom gps / alternatief is mogelijk op iphone maar dit ken ik niet.
        - soms verloopt itunes connectie met windows pc niet optimaal

De weg die ik heb afgelegd, psion III-series, palm V, psion 5-series, sony ericsson P800, nokia communicator, htc TytnII en nu iphone. Heb eindelijk het gevoel dat ik thuis ben ;-)
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
          Wat ik mis, wat mij ergert :
          - tomtom gps / alternatief is mogelijk op iphone maar dit ken ik niet.
          1 van de volgende weken komt TomTom uit met een Iphone variant en met een zeer stijlvolle Dock/houder voor in de wagen.

Navigon is nu reeds te downloaden op iTunes voor 99,95€

Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Ik werk trouwens ook liever met mijn iPhone dan met mijn oude Qtek 9100 ondanks de enkele minpuntjes.
            Batterijduur heb ik nog geen last van gehad. Voor het slapen gaan hangt ik de Phone aan de adapter en kan er dan gerust een hele dag mee verder.

Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
              ...

De weg die ik heb afgelegd, psion III-series, palm V, psion 5-series, sony ericsson P800, nokia communicator, htc TytnII en nu iphone. Heb eindelijk het gevoel dat ik thuis ben ;-)
              Ik ben zéker niet tégen de Iphone, zoals Stax zei een nifty hebbeding, zoals ik zelf zei: knappe graphics, alles heel logisch,... Voor iemand die een multimediaal gadget wil zeker een aanrader!

Maar ik blijf van mening dat WM (nieuwe versie al gezien?) ver voor staat wat betreft:
              -connectiviteit (bluetooth, pc-link, wireless, gps,...)
              -openheid (iedereen kan en mag ervoor software ontwerpen, wat dan ook rijkelijk gebeurd. -voor iphone begint dat ook wat te komen, maar toch enkel mits toestemming apple.)
              -bruikbaarheid (voor 'zakelijkere' toepassingen ben je met de iphone toch niet erg veel)
              -prijs (toestellen zijn doorgaans duurder, en dan moet je voor alles nog es bijbetalen. Software, ringtones, muziek,...)

Trouwens: de TyTnII is intussen toch ook al een opaatje geworden onder de ppc's. Best mogelijk dat je bij de nieuwere modellen ook wel had 'thuisgekomen'

(En dan laten we -voor de google-furie losbarst- inderdaad android buiten beschouwing gelaten. vast ook érg goed )
              Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
                De reden waarom ik de Iphone heb verkocht:

- bluetooth is enkel te koppelen aan pc en niet met een andere gsm om bestanden uit te wisselen.

Vanaf Versie 3.0 geen problemen mee

- Je eigen sms toon instellen is onmogelijk (enkel die saaie deuntjes van hen)

Op het internet zijn genoeg programma's te downloaden "for free" waarmee je MP3 kan omzetten naar amr. Dus beltonen genoeg.

- Ik had geen internet abonnement. Dus het uitschakelen van de automatische verbinding is omslachtig en stond nergens omschreven. 'Dank u google'!

3G uitschakelen is nochtans een zeer duidelijke knop in "Instellingen"

- Agenda vergt wat type werk in tegenstelling tot windows mobile

Ik typ al mijn afspraken in Outlook en zelden in de iPhone zelf, maar dat werkt ook zonder problemen.

- Batterij is te zwak voor zijn kunnen.

Zet eens alles uit dat je niet gebruikt en het zal veel beter gaan. WIFI, 3G, BT...

- Geen 3th party apllicaties mogelijk zonder je iphone te jailbreaken -> Apple houdt zijn zaken draconisch in eigen handen

Tja iedereen wil maar alles gratis. Hoeveel gehackte iPhones denkt je dat er hier in België rondzweven?

- Belachelijke manier om je sim-kaart te vervangen (een duf pinnetje)

Je hoeft tenminste niet heel de phone open te doen en de batterij te verwijderen zoals bij de meeste andere Phones.

- Geen mms (let wel: iphone jaar geleden gehad)

Opgelost met update 3.0

- Slechte camera voor zijn high end toestel

3GS heeft 3,6 Mpix

- Om de één of andere reden vond hij exel, word niet leuk om aangenaam mee te werken.
                Let wel, heb ook WM gehad hoor en was daar zeer tevreden over maar Microsoft kan nog heel veel leren van Apple wat betreft gebruiksvriendelijkheid.

Hans

Comment

@CH Photography:
                  Ik heb het niet over de 3GS aangezien ik verleden jaar een iphone heb gehad.
                  Maar die nieuwe software update is zeker meer dan welkom heb ik gemerkt maar beltonen en sms'tonen zijn verschillend. Die sms tonen kan je nog steeds niet veranderen. Beltonen zijn altijd al te veranderen geweest.

Liever een batterij veranderen dan een pinnetje te verliezen en met de gebakken peren te zitten.

Batterij: alles stond uit aangezien ik toen nog geen internet abo had op mijn gsm-abonnement. En nog vond ik de batterij slecht.

Iphone is mijn inziens echt overpriced voor zijn kunnen.

En ik heb verleden jaar een iphone gehad. Dus die 3.0 update is er voor mij veel te laat gekomen.

Comment

Een simpele paperclip werkt even goed dan dat pinnetje. Maar soit...
                    Ieder zijn ding hé
                    De iPhone is enkel overpriced in België
                    Als binnenkort de koppelverkoop toegelaten is dan zal je wat zien met die GSM prijzen...

Hans

Comment

Ik gebruik sedert een 3 tal maanden een iphone.
                      Ik heb er twee cadeau gekregen van een vertegenwoordiger van mij en daarom wilde ik hem ook wel eens uitproberen. Vroeger was ik een fervent htc user en ik was ook heel tevreden over dit toestel.

beide toestellen hebben hun + en - kanten,maar als ik morgen zonder gsm zou vallen zou ik toch terug voor de htc gaan denk ik.
                      Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                      De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                        1Navigon is nu reeds te downloaden op iTunes voor 99,95€
                        Navigon in promotie € 79 ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Navigon in promotie € 79 ...
                          en aangekocht . . . 79€ is echt niet overdreven voor dit pakket.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

en binnenkort ook Totmtom, hier is al een richtprijs : http://www.handtec.co.uk/product.php...hone-inc-mount

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              en aangekocht . . . 79€ is echt niet overdreven voor dit pakket.
                              Zit ook te twijfelen ...
                              Laat je bevindingen eens weten ?

Comment

Working...
                              X