Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Youtube vraagje ivm filmpjes 720x576 en beeldverhoudingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Youtube vraagje ivm filmpjes 720x576 en beeldverhoudingen

Ik zit hier met een vervelend probleem.Tijdens onze reis heb ik mijn camera ingesteld op 16:9.Als ik de filmpjes op pc bekijk zijn deze in breedbeeld en hebben een resolutie van 720x576.
    Als ik echter die filmpjes op youtube plaats worden deze als 4:3 weergegeven dus klopt de verhouding niet meer.

Hoe kan ik dit oplossen?Naar welk formaat moet ik de films omzetten om in youtube een perfecte verhouding te hebben 16:9 of 4:3 ?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Youtube vraagje ivm filmpjes 720x576 en beeldverhoudingen

Omzetten naar avi (divx) 720x400. Virtualdub lijkt mij het handigst hiervoor. Of misschien Super.

Comment

Re: Youtube vraagje ivm filmpjes 720x576 en beeldverhoudingen

Oorspronkelijk geplaatst door Aalscholver Bekijk bericht
      Omzetten naar avi (divx) 720x400. Virtualdub lijkt mij het handigst hiervoor. Of misschien Super.
      Zo ben je toch een heel stuk beeld kwijt?

Zelf heb ik ook wat moeten experimenteren eer ik mijn 16/9 HD video correct via Youtube heb kunnen afspelen. Wat met de ene videoconverter niet lukte, ging dan weer wel met een andere. Dat er ook zoveel videoformaten moeten zijn...
      Deze link van Google helpt je een stukje verder. Dan is het nog kwestie van een goede videoconverter te zoeken én de juiste instellingen gebruiken.

Mijn video met resolutie 1440x1080, pixelverhouding 1.333, 25fps heb ik eerst omgezet naar 1280x720, pixelverhouding 1.0, 25fps om een correct resultaat op youtube te krijgen. Mogelijk doet de rechthoekige pixelverhouding bij het converteren bij youtube deze omzetten naar een (verkeerd) 4:3 formaat.

Succes!

Willy
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
      X