Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Teveel betalen? Neen, meestal niet. Heb er al een paar aankopen gedaan en meestal kwam het goedkoper uit dan hier. Ik heb er vorig jaar een Macbook gekocht die toen 100€ goedkoper was dan hier.
Alle Apple prijzen liggen normaal gezien vast. Neem eens een kijkje op Apple Store UK en vergelijk met Apple Store BE. Maak ondertussen gebruik van de online wisselkoers site en je kan uitrekenen hoeveel het zou +- kosten als je ginder je materiaal koopt.
Hou wel rekening met het feit dat de Pond de laatste 1,5 jaar al goed aan het schommelen geweest is. Soms kan je een goede deal hebben, soms is het beter van hier te kopen. Een tip : in de Apple Store kan je alle materiaal testen, dus kan je daar ook ter plaatse de actuele koers uitrekenen.
Is de garantie dezelfde?
Standaard is dat in de UK maar 1 jaar (behalve als de fabrikant meer geeft natuurlijk).
Wat als het defect gaat, hoeveel kost het u dan meer om het terug te sturen?
Is de garantie dezelfde?
Standaard is dat in de UK maar 1 jaar (behalve als de fabrikant meer geeft natuurlijk).
Wat als het defect gaat, hoeveel kost het u dan meer om het terug te sturen?
Je kan dat ook hier laten repareren, maar het zal je wel meer kosten (dossierskosten omdat je het niet in die winkel gekocht hebt)
Het blijft altijd een risico natuurlijk : als het verschil in prijs hoog genoeg is koop ik het ginder, anders koop ik het hier.
Nog geen persoonlijke ervaring mee, maar heb wel al op een ander forum gelezen dat sommige winkels je een dossierkost aanrekenen als je materiaal laat herstellen dat je daar niet gekocht hebt. Wat ik wel redelijk normaal vind.
Nog geen persoonlijke ervaring mee, maar heb wel al op een ander forum gelezen dat sommige winkels je een dossierkost aanrekenen als je materiaal laat herstellen dat je daar niet gekocht hebt. Wat ik wel redelijk normaal vind.
Ik zou dat pasnormaal vinden als ze dat dan ook duidelijk aankondigen in de winkel.
Komt niet overeen met de garantiebepalingen .
De volgende stap is dat ze inganggeld vragen in hun winkel als je binnengaat en niks koopt...
Wij waren in New York, en daar heb ik met verbazing gekeken naar de pracht van de Apple-winkel.
We hebben daar ook een ipod-toch gekocht, maar bij de 229 dollar kwam er al de NY-taks van 8,5% bij.
Omgerekend was het dus zo'n 185 euro, wat al een behoorlijke winst was.
En eergisteren zaten we 3 uur in de nieuwe Terminal 5 van Londen met een shopping zo groot als Wijnegem, en daar kostte diezelfde ipod touch omgerekend 165 euro, wat volgens hen goedkoper was dan de straatprijs in Londen.
Dus: Mac-winkel heeft niet de goedkoopste 'streetprice', want die gaan natuurlijk geen korting geven op hun eigen officiële prijzen.
Comment