Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24MP camera:welke eisen gesteld aan PC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 24MP camera:welke eisen gesteld aan PC?

Stel:je wil zulke beelden ook nog eens intensief gaan bewerken,maskerlagen enz.Welke eisen worden er dan gesteld aan een PC?
    Dit zijn de eigenschappen van mijn huidige pc,is die op enigerlei wijze ombouwbaar tot een krachtiger PC?

Walter
    D850

Re: 24MP camera:welke eisen gesteld aan PC?

Ik heb een pc die nog iets trager is (2,66GHz en 768MB ram), en daar doe ik geen kosten meer aan. Op het eind van dit jaar vervang ik die door een nieuwe.
    Als er dan bij Aldi weer eentje in de aanbieding staat, dan zal ik er daar weer een kopen (deze is van november 2002).

Als je je oude pc wil ombouwen, dan kan je misschien alleen nog maar de behuizing gebruiken...

Ik wacht in ieder geval op de nieuwe Windows 7 voor ik deze pc vervang.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Vergroot in Photoshop direct vanuit de NEF naar 25mp resolutie en ga met enkele foto's aan het werk, dan ben je er gauw achter.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ik zoek ook een sterkere pc en vond dit bij HP

Wat denken jullie?
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Om de koe bij horens te vatten, heb ik voorbereidend werk verricht, alvorens een 5D Mark II te kopen heb ik gezorgd dat het troetelkind in een warm nest valt, als de ooievaar komt. Ik kocht een Acer Aspire M 7720, een desktop met de Intel Icore 920 processor op 2,67 ghz en 6 giga aan DDR3 Ram onder Vista 64 bit.

Momenteel met bestanden uit de 5D van de eerste generatie kan ik een RAW beeld omzetten met Capture One 4.8 Pro tussen de twee en de drie seconden, der zal wat tijd bijkomen met de mark II, maar voorheen deed ik ook 18 seconden voor één beeld.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Zonder een discussie over PC vs Mac op gang te willen brengen...
            Ik denk bij zware fotobewerking toch meteen aan Mac hoor.
            Een stabiel systeem en Photoshop dat toch nog net iets vlotter werkt als onder Windows.
            Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
              Zonder een discussie over PC vs Mac op gang te willen brengen...
              Ik denk bij zware fotobewerking toch meteen aan Mac hoor.
              Een stabiel systeem en Photoshop dat toch nog net iets vlotter werkt als onder Windows.
              Welk type Mac dan?
              Flickr PBase

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                Welk type Mac dan?
                De Imac bvb, kies dan wel voor het 24 inch scherm, want die is van beter kwaliteit
                dan de 20 inch!
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Ik zoek ook een sterkere pc en vond dit bij HP

Wat denken jullie?
                  Veel te duur natuurlijk!
                  Ik heb er een laten bouwen en heb evenveel betaald maar had nog een Sansung 22' scherm + toetsenbord en muis van logitech (niet de simpele ee) + dat ik nog een zo'n snelle HDD heb van Western Digital.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Welk type Mac dan?
                    Welk budget heb je?
                    Een Mac Pro (met 30" scherm) is het neusje van de zalm. Maar als hobby zal het een duur grapje worden.

Je moet er ook rekening mee houden dat je - als je al de programma's hebt - ze opnieuw zal moeten kopen.
                    Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Veel te duur natuurlijk!
                      Ik heb er een laten bouwen en heb evenveel betaald maar had nog een Sansung 22' scherm + toetsenbord en muis van logitech (niet de simpele ee) + dat ik nog een zo'n snelle HDD heb van Western Digital.

Is het echt noodzakelijk een 64-bits computer te hebben ? En is het niet zo dat dan een hoop oudere software ( ik maak bijv. nog vaak gebruik van Psp 8.1 ) daar niet op draait?

Walter
                      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Is het echt noodzakelijk een 64-bits computer te hebben ? En is het niet zo dat dan een hoop oudere software ( ik maak bijv. nog vaak gebruik van Psp 8.1 ) daar niet op draait?

Walter
                        Als je meer dan 3Gb memory wil gebruiken zal je naar een 64 bit OS moeten gaan bij Windows, dus een beestje met 8Gb of 12Gb zal altijd met Vista 64Bit draaien momenteel, bij Windows 7 zou de 32bit en de 64bit blijkbaar samen in het pakket zitten, bij Vista moest ik voor 64bit extra betalen.

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                          Welk budget heb je?
                          Een Mac Pro (met 30" scherm) is het neusje van de zalm. Maar als hobby zal het een duur grapje worden.

Je moet er ook rekening mee houden dat je - als je al de programma's hebt - ze opnieuw zal moeten kopen.
                          Budget maximum 1500 euro.
                          Programma's moet ik toch nog aankopen en dan denk ik aan Nikon Capture NX,Lightroom of een studentenversie Photoshop CS 4 (als ik daar aan geraak)
                          Nu gebruik ik o.a. Photoshop CS2 en dat draait nog vrij goed(16 of 32 bits,dat weet ik niet goed hoor)
                          Flickr PBase

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Veel te duur natuurlijk!
                            Mogen we ook weten wat de specifaties en componenten van dergelijke pc zijn?
                            Flickr PBase

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht

Walter
                              64-bit is enkel toepasselijk voor de drivers, 32-bit progs worden als WoW64 gedraaid.

En ja, ik zou echt (Windows 7) 64-bit aanraden, maar zorg er zeker ook voor dat je wat snelle harde schijven hebt.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                              X