Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog iemand problemen met cash-back Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog iemand problemen met cash-back Nikon

Op 12/06/09 stuurde ik naar het P.B nummer 3360 alle gevraagde gegevens door ivm een aankoop van een Nikon produkt.
    Normaal zou binnen de 6 weken het bedrag op mijn rekening staan...
    Vandaag krijg ik een mail om nogmaals die gegevens door te sturen.
    Ze hebben alle inlichtingen(apparaat, aankoopdatum serienummer,bankrekeningnummer, leverancier zelfs mijn email-adres!(anders konden ze mij die mail niet sturen)

Waarom staat het bedrag dan nog niet op mijn rekening? Zijn al 14 dagen over tijd!
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: Nog iemand problemen met cash-back Nikon

't Is de fout van de crisis...?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Pff, ik kan erover meepraten. Vorige week EINDELIJK al een deel teruggehad ... 150 € van mijn D700. Ik vroeg mij al af wanneer de rest zou volgen. Nu kreeg ik echter vandaag een mail van nikon zelf dat ik mijn garantiebewijs van de 24-70 opnieuw moest sturen. Blijkbaar zijn ze dit dus verloren!
      nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Ik moet het eens nakijken maar ik denk dat ik nog niets gekregen heb (D700 & SB900)
        Filip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
          Pff, ik kan erover meepraten. Vorige week EINDELIJK al een deel teruggehad ... 150 € van mijn D700. Ik vroeg mij al af wanneer de rest zou volgen. Nu kreeg ik echter vandaag een mail van nikon zelf dat ik mijn garantiebewijs van de 24-70 opnieuw moest sturen. Blijkbaar zijn ze dit dus verloren!
          Voor een dergelijk bedrijf hou je dat toch niet voor mogelijk?
          Ik denk dat ze ook mijn gegevens zijn kwijtgespeeld...
          Eigenlijk vraag ik mij af waarom ze het allemaal zo ingewikkeld willen maken?
          Als ze een 90 dagen korting geven, waarom wordt dit dan niet gewoonweg door de verdeler terugbetaald?
          Met een copie van de faktuur beschikken ze over alle gegevens...maar neen ze moeten nog eens alle formulieren van de klant zelf krijgen.
          Degene die het echter niet nauwkeurig opvolgd is gezien...die euro's verdwijnen terug in hun eigen zak Mooie en vooral goedkope reklame is dat!!!
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door groupie Bekijk bericht
            Ik moet het eens nakijken maar ik denk dat ik nog niets gekregen heb (D700 & SB900)
            Nog iemand die ik eraan herinner dat hij van Nikon nog centen tegoed heeft???
            BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
              Voor een dergelijk bedrijf hou je dat toch niet voor mogelijk?
              Ik denk dat ze ook mijn gegevens zijn kwijtgespeeld...
              Eigenlijk vraag ik mij af waarom ze het allemaal zo ingewikkeld willen maken?
              Als ze een 90 dagen korting geven, waarom wordt dit dan niet gewoonweg door de verdeler terugbetaald?
              Met een copie van de faktuur beschikken ze over alle gegevens...maar neen ze moeten nog eens alle formulieren van de klant zelf krijgen.
              Degene die het echter niet nauwkeurig opvolgd is gezien...die euro's verdwijnen terug in hun eigen zak Mooie en vooral goedkope reklame is dat!!!
              Mijn verdeler heeft me dat eens uitgelegd. Ik meen me te herinneren dat het was omdat bij een cashback de verdeler eerst de volledige som moet betalen aan de invoerder, dan de klant de cashback aftrekt en dan zelf een half jaar zit te wachten op de terugbetaling ...
              nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
                Mijn verdeler heeft me dat eens uitgelegd. Ik meen me te herinneren dat het was omdat bij een cashback de verdeler eerst de volledige som moet betalen aan de invoerder, dan de klant de cashback aftrekt en dan zelf een half jaar zit te wachten op de terugbetaling ...
                En ik ben er zéker van dat ze op die manier ettelijke euro's niet hoeven uit te betalen.
                Na 8 weke ipv 6 nu nog durven vragen om gegevens blijkt mijn veronderstelling te staven...
                Foei Nikon speel het spel liever eerlijk!!!
                BD0290BE

Comment

Op 12/06/09 stuurde ik naar het P.B nummer 3360 alle gevraagde gegevens door ivm een aankoop van een Nikon produkt.
                  Normaal zou binnen de 6 weken het bedrag op mijn rekening staan...
                  Waarom staat het bedrag dan nog niet op mijn rekening? Zijn al 14 dagen over tijd!
                  Misschien omdat het vandaag nog maar de vijfde week is na verzending? Zij zullen vermoedelijk wel betalen binnen de zes weken na ontvangst.
                  Uw terugbetaling wordt binnen de 6 weken na ontvangst van de aankoopbewijzen overgeschreven naar het rekeningnummer dat u op het registratieformulier vermeldde.
                  En ik ben er zéker van dat ze op die manier ettelijke euro's niet hoeven uit te betalen.
                  Na 8 weke ipv 6 nu nog durven vragen om gegevens blijkt mijn veronderstelling te staven...
                  Foei Nikon speel het spel liever eerlijk!!!
                  En ik ben er bijna zeker van dat jij ergens misteld hebt met je weken.
                  In week 24 valt 12-06-2009, in week 29 valt 17-07-2009.
                  Op de hoop toe verstuurde jij het op 12-06-2009 en dit was een vrijdag, dan zijn er al twee dagen WE tussen voor de post er iets mee deed.
                  Vergeet niet dat de banken de 21e gesloten zijn. Het is anders ook PromoControl dat de afhandeling ervan verwerkt, niet Nikon zelf.
                  Foei foei, zo mistellen.

Te veel watercultuur ... dat kan niet goed zijn!
                  Last edited by VerSeg; 17 juli 2009, 00:10.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Misschien omdat het vandaag nog maar de vijfde week is na verzending? Zij zullen vermoedelijk wel betalen binnen de zes weken na ontvangst.
                    Uw terugbetaling wordt binnen de 6 weken na ontvangst van de aankoopbewijzen overgeschreven naar het rekeningnummer dat u op het registratieformulier vermeldde.
                    En ik ben er bijna zeker van dat jij ergens misteld hebt met je weken.
                    In week 24 valt 12-06-2009, in week 29 valt 17-07-2009.
                    Op de hoop toe verstuurde jij het op 12-06-2009 en dit was een vrijdag, dan zijn er al twee dagen WE tussen voor de post er iets mee deed.
                    Vergeet niet dat de banken de 21e gesloten zijn. Het is anders ook PromoControl dat de afhandeling ervan verwerkt, niet Nikon zelf.
                    Foei foei, zo mistellen.

Te veel watercultuur ... dat kan niet goed zijn!
                    Witloof is er voor het ogenblik wél té veel

Het gaat mij niet om die paar dagen...maar kijk maar eens wat ik als eerste post geschreven heb!
                    Na zoveel weken vragen ze om nogmaals de bewijzen door te sturen
                    Ze hebben ze via mail al eens ontvangen, dan nog eens via de post (zelfs het originele B-luik van het garantiebewijs, dit kan ik dus geen tweede keer,wél een copie die ik had genomen!)
                    En is het niet Nikon zelf dan zouden ze er tenminste kunnen op toezien dat hun geplande actie vlot verloopt!

Straks vragen ze nog om het aangetekend te versturen...ja dan moet je al het een en ander gekocht hebben of anders blijft er nog weinig van over...
                    Heb ze een berichtje gestuurd. Benieuwd of ze gaan reageren?
                    Veel tijd heb ik wél niet meer om te wachten. Anders kan ik naar mijn centen fluiten

En.... binnen de 6 weken betekent voor mij nog niet hetzelfde als na 6 weken
                    Last edited by Aquarius; 17 juli 2009, 09:05.
                    BD0290BE

Comment

ik vind dat maar een louche gedoe, die cashbacks. volgens mij vragen ze dat gewoon nog eens in de hoop dat je het vergeet en ze niets moeten terugstorten.

had het bij sony ook: cashback t.e.m. 31/12, en ik heb mijn toestel gekocht op 31/12. alles meteen opgestuurd. op 15/02 krijg ik een brief dat ze mijn cashback niet kunnen geven omdat ik mijn aankoop niet binnen de termijn van 1/11 t.e.m. 31/12 heb gedaan.
                      en natuurlijk was 15/02 de uiterste datum waarop je volgens de kleine lettertjes je aanvraag kon bediscussiëren met hen...
                      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Als ze onmiddellijk de korting niet kunnen verrekenen bij aankoop is het voor mij eveneens een "gefoefel"
                        Ik zie dat men cash back ook voor mobieltjes aanbiedt momenteel.
                        Het blijkt weer een nieuwe marketing methode te zijn met de achterliggende gedachte dat je vergeet om je aanvraag terug te sturen of verlies met de post, of datum overschreden. ...

Comment

Voor alle zekerheid eens gebeld met Higco Data
                          We mochten die mail niet ontvangen hebben!
                          Ze zijn nog volop bezig met alle gegevens te verwerken maar toekomende week zou dit moeten opgelost zijn.
                          Toch misschien voor de geďntresseerden het telnr meegeven 02/3520390
                          Dus indien eind volgende week niet in orde best terug kontakt met hen opnemen!
                          BD0290BE

Comment

Na zoveel weken vragen ze om nogmaals de bewijzen door te sturen
                            Misschien werd er zoveel gefoeffeld dat ze nu een en ander dubbel moeten nakijken ... of ze hadden een probleem met hun informaticasysteem of een foutje zoals overal al eens kan gebeuren?
                            De juiste reden ga je niet snel weten hoor.
                            Waarom denkt iedereen nu altijd dat ze zoiets doen om de mensen te bedriegen?

En.... binnen de 6 weken betekent voor mij nog niet hetzelfde als na 6 weken
                            En binnen 6 weken na ontvangst is nog steeds niet binnen 5 weken na verzending!
                            Nogmaals, je klaagt minstens anderhalve week te vroeg!

Ze zijn nog volop bezig met alle gegevens te verwerken maar toekomende week zou dit moeten opgelost zijn.
                            Dus indien eind volgende week niet in orde best terug kontakt met hen opnemen!
                            Wat heb ik van in het begin gezegd ... je bent minstens een week te vroeg om te klagen.
                            Eén simpel telefoontje ontkracht al uw beschuldigingen en het onnodig ongerust maken van anderen ... maar ja, waarom simpel doen als moeilijk ook kan?
                            Last edited by VerSeg; 17 juli 2009, 10:34.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Misschien werd er zoveel gefoeffeld dat ze nu een en ander dubbel moeten nakijken ... of ze hadden een probleem met hun informaticasysteem of een foutje zoals overal al eens kan gebeuren?
                              De juiste reden ga je niet snel weten hoor.
                              Waarom denkt iedereen nu altijd dat ze zoiets doen om de mensen te bedriegen?

En binnen 6 weken na ontvangst is nog steeds niet binnen 5 weken na verzending!
                              Nogmaals, je klaagt minstens anderhalve week te vroeg!

Wat heb ik van in het begin gezegd ... je bent minstens een week te vroeg om te klagen.
                              Eén simpel telefoontje ontkracht al uw beschuldigingen en het onnodig ongerust maken van anderen ... maar ja, waarom simpel doen als moeilijk ook kan?
                              Blijkbaar houdt jij alleen er een dergelijke opinie op na...
                              Maar als men je na 5 weken...!!!! terug vraagt om de bewijzen te leveren die je reeds per email én per post had opgestuurd meen je dan niet dat er misschien toch iets foutloopt?
                              Jij verdraait steeds de woorden van een ander. Opeens worden de klanten de foefelaars!
                              Hoe kan je dat als je een" origineel " van de garantie moet opsturen?
                              De winkel moet vermelden, het serienummer...Kom blijf een beetje logisch denken hé!

Ik heb het hier gemeld omdat ik er zéker van was dat er nog wel BD'ers aankopen hadden gedaan. Ik even wou checken of iedereen hetzelfde voor had...
                              Er zijn er hier in het verleden nog de hand boven het hoofd gehouden...er mocht ook geen kwaad woord over gelost worden maar..achteraf is toch gebleken dat het geen onzinnige praat was...je begrijpt waarschijnlijk wel over wie ik het heb?

En wees gerust...ik kan wél een paar weken wachten op die centen...
                              Maar als je er recht op hebt moet je toch op je strepen staan of niet?
                              BD0290BE

Comment

Working...
                              X