Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour de France

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tour de France

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Ik heb dezelfde ervaring en kan je volmondig bijtreden! Het heeft ook weinig met intelligentie of vaardigheden te maken, maar alles met een gemis aan "drive". Waar ik maar moeilijk aan kan wennen is dat die "bezadigdheid" zo wijdverspreid is. De onderwijswereld is trouwens in grote mate in hetzelfde bedje ziek, ik ben een aantal jaren gastdocent geweest ... voor geen geld zou ik dit terug opnemen!
    Maar het is niet allemaal droefenis, op initiatief van mijn zoon (én collega) zijn we bezig met een "interdiciplinair collectief" op te richten. Binnen dit initiatief van zelfstandige vakgenoten willen we met enkele "seniors", jonge starters met raad en daad bijstaan en een duwtje in de rug geven. We hebben daar vooral oog voor diegene die van niets en met niets starten, maar die wel talent en de juiste instelling hebben. In onze toch wel zeer specifieke sector trachten de seniors deze talentvolle jongeren te introduceren en kansen te geven. Tegelijk proberen we ze te behoeden voor zakelijke en administratieve valkuilen en functioneren we als sparringpartner bij technische- en als klankbord bij deontologische kwesties. Zéér boeiend!
    Carola, jouw eerste paragraaf: dat is het he.
    (de rest ook hoor)
    In een paar woorden zeg je daar waar ik een halve pagina voor nodig had
    Voor mij is dat een kwestie van aanvoelen maar het niet precies kunnen "zeggen"
    (allee, soms toch )

Het initiatief i.v.m. die jonge starters verdiend alle lof hoor.

De VDAB heeft ook zo'n initiatieven maar mijn eerste kennismaking viel erg tegen.
    De dochter van een goede vriend werd er zo goed als uitgebuit.
    (bij haar werkgever die ook opleiding moet geven)
    Zij was het personeel aan het opleiden i.p.v. andersom....

Neen, ik vind het prima wat je doet.
    Als je op zo'n manier het vak kan doorgeven zal dit zeker een fijn gevoel geven.
    (veel voldoening dus)
    Ik heb ooit zo twee docu's gezien (Duitse tv weeral) over mensen die zich bezig hielden
    met alles over gebrandschilderd glas: het fabriceren van dat glas en het inbrengen van de
    kleuren, het verwerken in een raam met lood enz; enz.
    Ik dacht dat dit in lijn van jouw werk ligt
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
      Allee tweede test aankomst bergop
      Zou dan nu de echte tourwinnaar willen opstaan
      Of beter eens uit zijn sloffen schieten en als een pijl ervandoor gaan
      Want ben al eens in slaap gevallen tijden de live uitzending van de tour, dus zal het wal vreselijk spannend geweest zijn he
      Het verwondert mij dat we Carlos nog niet gezien of gehoord hebben en denk toch dat die
      na de reactie van Lance vorig jaar gebeten is op weerwraak wegens de woorden,
      "tegen die deelnemers had ik ook gemakkelijk gewonnen"
      Dus laats on hopen dat de echte tourwinnaar vandaag zou willen opstaan en eens doortrapt op de pedalen
      Nog 96 km op dit moment....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
        Misschien de langverwachte spanning: Mexicaanse griep in het peloton!
        Wie haalt de meet ... en wie niet?

(Reactie ASO: "Wij hebben het altijd gezegd: Boonen verziekt de boel!")
        Awel ja, dacht ik ook al aan.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Zoals we ze nummeren op de rug nu ook via mond maskers zo weten weten we wie er rijd.
          Tja Tom dat komt ervan he als je Marcske alle lijntjes eerst laat opsnuiven
          Toch jammer eigenlijk voor Tom.
          Hij zag er maar "grijs" uit.
          En ik mag Willy gelijk geven als die zegt dat Tom veel heeft meegemaakt de laatste
          weken.
          En niet alleen de laatste weken.
          Deels zijn eigen fout maar dat heeft oorzaken en redenen.

"En dit na alles wat Quick Step gedaan heeft om Tom in de Tour te krijgen", hoor ik
          die José De Cauwer zeggen op tv.
          Als ze dat allemaal gedaan hebben voor Tom dan neem ik mijn hoed af.

Tom zal wel goed beseft hebben hoe de zaken ervoor staan.
          Hij heeft geen ploeg meer, Cavendish is zo goed als niet te kloppen en dan die
          rugzak met zijn verleden in... je moet keihard zijn om het allemaal aan te kunnen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Hij heeft geen ploeg meer, Cavendish is zo goed als niet te kloppen en dan die
            rugzak met zijn verleden in... je moet keihard zijn om het allemaal aan te kunnen.
            Tja, maar die rugzak heeft hij toch zelf gevuld hé ....
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              De VDAB heeft ook zo'n initiatieven maar mijn eerste kennismaking viel erg tegen.
              De dochter van een goede vriend werd er zo goed als uitgebuit.
              (bij haar werkgever die ook opleiding moet geven)
              Zij was het personeel aan het opleiden i.p.v. andersom....

Neen, ik vind het prima wat je doet.
              Als je op zo'n manier het vak kan doorgeven zal dit zeker een fijn gevoel geven.
              (veel voldoening dus)
              Toch nog effe O.T.:
              In dit project vertrekken we met jonge starters die al het lef hebben gehad om de stap te zetten naar het statuut van zelfstandige. (Op zich al zeer knap!)
              In functie van de projecten waaraan we werken (onderzoek of restauratie) trachten we hen te betrekken. Niet zoals het maar al te vaak gebeurd door hen het werk te laten doen en de pluimen op onze hoed te steken, maar door hen in alle openheid tegenover de opdrachtgever naar voor te schuiven. (Niks uitbuiting, zij mogen opereren onder eigen naam en maken voor aanvang ook de offerte voor hun onderdeel). Doordat we multidiciplinair werken (glas-in-lood/beeldhouwwerk/schilderijen/textiel e.a.) zitten we niet in mekaars vijver te vissen, maar vullen we mekaar aan en wordt het voor iedereen een win-win situatie.
              Het spreekt voor zich dat we selectief zijn, omdat het moet "klikken". Maar tegelijk zijn we op zoek naar mensen met die zogenoemde "drive", naar diegene die zich bijscholen, die continu "op zoek" zijn, die verder dan de middelmaat willen gaan. Uiteindelijk krijg je dan een groep die mekaar "aansteekt" (in ons geval zelfs met mondmaskertjes! ).

Comment

prachtig eindelijk!!!!!!!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Tja, maar die rugzak heeft hij toch zelf gevuld hé ....
                  Ja maar ik wil hem toch verdedigen nete
                  't Is weer dat dubbel gevoel he.
                  Ik denk aan Monaco, die Lamborghini, de coca; ze hebben hem maar laten doen he
                  en anderzijds zou Tom beter moeten geweten hebben.
                  Een echte "grote" doet dat niet of heeft misschien betere begeleiding.
                  Moet nu toevallig denken aan Freddy Maertens.

En de Tour is gedaan, jammer.
                  Alberto in het geel en dat zal zo wel blijven als er geen ongelukken gebeuren.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Weeral ambras in de tour
                    Alberto heeft eindelijk zijn bommetje laten vallen op Lance en zijn brommertje aangezet
                    Begreep echter niet waarom ze zo nodig de kop trokken voor Alberto terug bij te halen,
                    is toch van dezelfde ploeg
                    Andy kan langs geen kanten tijdrijden dus daar moeten ze niet voor vrezen.
                    Maar ik denk dat er met de tijdrit nog iets staat te gebeuren, dat Lance daar eens over zijn toeren wil gaan en zo nog de tour te winnen.
                    Maar ik hoop dat er nu wat vuurwerk blijft, heb al genoeg geslapen.
                    Morgen rustdag dan kan ik ook uitslapen
                    Achter de rustdag 2 bergskes met aankomst beneden, dus ze bollen als het ware naar de meet zonder te stoempen
                    Hoop dat de rit van 22-07 eentje is om in te kaderen 4 col's cat 1 en eentje van 2
                    Wel geen aankomst boven maar toch hoop ik op spektakel.
                    Maar de kers op de taart is de rit van volgende zaterdag met aankomst op de Ventoux
                    kleine 22,7 km klimmen met stukken van over de 10 procent stijgingspercentage gemiddeld over de 7,5 procent dus dat word smullen op de vvoorlaatste dag
                    Laten we hopen op vuurwerk, al is het van die Wiggins als buitenbeentje

Comment

Weeral ambras in de tour
                      Alberto heeft eindelijk zijn bommetje laten vallen op Lance en zijn brommertje aangezet
                      Begreep echter niet waarom ze zo nodig de kop trokken voor Alberto terug bij te halen,
                      is toch van dezelfde ploeg
                      Andy kan langs geen kanten tijdrijden dus daar moeten ze niet voor vrezen.
                      Maar ik denk dat er met de tijdrit nog iets staat te gebeuren, dat Lance daar eens over zijn toeren wil gaan en zo nog de tour te winnen.
                      Maar ik hoop dat er nu wat vuurwerk blijft, heb al genoeg geslapen.
                      Morgen rustdag dan kan ik ook uitslapen
                      Achter de rustdag 2 bergskes met aankomst beneden, dus ze bollen als het ware naar de meet zonder te stoempen
                      Hoop dat de rit van 22-07 eentje is om in te kaderen 4 col's cat 1 en eentje van 2
                      Wel geen aankomst boven maar toch hoop ik op spektakel.
                      Maar de kers op de taart is de rit van volgende zaterdag met aankomst op de Ventoux
                      kleine 22,7 km klimmen met stukken van over de 10 procent stijgingspercentage gemiddeld over de 7,5 procent dus dat word smullen op de vvoorlaatste dag
                      Laten we hopen op vuurwerk, al is het van die Wiggins als buitenbeentje
                      Drie renners van Astana op het hoogste podium?
                      Jammer dat Leipheimer weg is.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

was verre van kop trekken!! was afstoppen, tempo juist hoog genoeg houden om de rest kalm te houden.

armstong heeft zijn doel bereikt hoor!!!
                        meerijden en bewijzen da hij nog meekan.
                        zal nu wel nog zijn podiumplaats veiligstellen maar da zal het ook zijn.
                        reclame voor livestrong foundation meer dan genoeg!
                        nikon stuff

Comment

hopen op vuurwerk, al is het van die Wiggins als buitenbeentje
                          Vorig jaar was er daar die onverwachte en héééél sterke Kohl weet je nog ? Nu komt daar ineens een Wiggins, een tijdrijderke en pistier, die gaat nu plots mee met de beteren op de hoogste cols. Ik vind dat verdacht. Krijgen we de verklaring binnen een paar weken of maanden ?

Ik vind het ook opmerkelijk : nog geen enkel positieve plas deze Tour. Volgens mij wil de organisatie hun eigen game niet bekladden terwijl het spelleke nog bezig is. Ze gaan wachten om na de Tour de slachtoffers te strikken. (zolang het niet hun eigen franse ritwinnaars zijn natuurlijk want die laten ze ongemoeid)

Comment

hadden die gasten nou al weer een rustdag!!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                              Vorig jaar was er daar die onverwachte en héééél sterke Kohl weet je nog ? Nu komt daar ineens een Wiggins, een tijdrijderke en pistier, die gaat nu plots mee met de beteren op de hoogste cols. Ik vind dat verdacht. Krijgen we de verklaring binnen een paar weken of maanden ?

Ik vind het ook opmerkelijk : nog geen enkel positieve plas deze Tour. Volgens mij wil de organisatie hun eigen game niet bekladden terwijl het spelleke nog bezig is. Ze gaan wachten om na de Tour de slachtoffers te strikken. (zolang het niet hun eigen franse ritwinnaars zijn natuurlijk want die laten ze ongemoeid)
                              Juist Willy.
                              Jaak Rogge heeft het zelf verklaard.... Dat ging over de eventuele zondaars van de
                              Olympische Spelen in China.
                              Trekt op niks natuurlijk: zondaars moet men direct bij de kraag nemen en niet maanden later.
                              Voor mij lijkt het zonneklaar: men wil de pret niet bederven en andere belangen tijdens
                              de Tour... en een bekendmaking een paar weken later haalt nauwelijks nog de pers.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

verklaring waarom er nog geen doping geval is:

ASO en UCI zijn overeen gekomen on de zondaars pas na de tour bekendmaken! tenzij het er ferm over is natuurlijk.

maja is ook nie echtr goed want dan kunt ge u suf rijden op een gedopeerd geval da wil wegrijden omdat hem "goeie benen" heeft
                                nikon stuff

Comment

Working...
                                X