Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour de France

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tour de France

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
    man man .. sommige mensen gebruiken een open forum als excuus om écht eender wat te posten heb ik de indruk. Wat ik hier allemaal lees over de jeugd van tegenwoordig bijv: droevig hoor.
    En ik die dacht dat je op een forum je eigen mening kon ventileren. (natuurlijk op een correcte manier)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Een renner? Of een bakker?

Mvg.
      Robert
      Bakker....

Maar idd. bijna vergeten... mijn vorige buurman, de man is overleden,
      was de pa van de broers Vansweefelt.
      Heel toffe mens, die met beide voeten op de grond stond.
      Heeft me heel wat verteld over de periode van Merckx.... en dat zal je niet terug vinden
      in dat boek van Karl V. van de VRT
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

man man .. sommige mensen gebruiken een open forum als excuus om écht eender wat te posten heb ik de indruk. Wat ik hier allemaal lees over de jeugd van tegenwoordig bijv: droevig hoor.
        Daar schaam ik me niet voor
        De afgelopen 30 à 40 jaar is er veel veranderd SeaSquid.
        De lat ligt veel hoger dan vroeger.

Verder zal je me nooit horen zeggen dat onze jeugd slecht is, niet deugd of welk
        ander passend synoniem dat je maar wilt.
        Een kind wordt nooit slecht geboren of op deze wereld gezet dus ik leg in hoofdzaak
        niet de schuld bij de jeugd.

Ik had het ook over topsport en de jeugd.
        Annemie Peeters, de moeder van Max heeft dat goed gezien en begrepen.
        Ze zei ongeveer tegen Max: 't Is alles of niks...
        Dus? 150% leven en werken voor de sport.

De pa van Heinrich Haussler zei hetzelfde....
        Voor een "kind" van 15 jaar verhuizen vanuit Australië naar Duistland.
        Begin maar.
        Fietsen was de keuze van Heinrich dus... 150% leven en werken voor de sport.

Topsport gaat over winnen en de beste zijn.

Er is idd. wel sport en sport.
        Kinderen die buiten spelen, of gewoon fietsen, wandelen, voetballen noem maar op
        is ook sport.
        En dat wordt ook steeds minder en minder.
        Wat voor mij hier belangrijk is, is de relatie met hun gezondheid...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Een kind wordt nooit slecht geboren of op deze wereld gezet
          nou.....zit toch ook wat in de genen hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bakker....

Heeft me heel wat verteld over de periode van Merckx....
            Wat zoal ? Want de interesseert me wel. Nog niets over doping veronderstel ik want onze baron heeft toch nooit iets genomen dacht ik ?

Comment

Daar schaam ik me niet voor
              Niemand MOET zich schamen voor zijn mening wat mij betreft.
              Maar als je daarmee een oordeel velt over een ander, kan deze maar beter goed gefundeerd zijn, vind ik.

De afgelopen 30 à 40 jaar is er veel veranderd SeaSquid.
              De lat ligt veel hoger dan vroeger.
              Daar valt niet over te twisten. Doe ik ook helemaal niet.

Verder zal je me nooit horen zeggen dat onze jeugd slecht is, niet deugd of welk
              ander passend synoniem dat je maar wilt.
              Een kind wordt nooit slecht geboren of op deze wereld gezet dus ik leg in hoofdzaak
              niet de schuld bij de jeugd.

Ik had het ook over topsport en de jeugd.
              Annemie Peeters, de moeder van Max heeft dat goed gezien en begrepen.
              Ze zei ongeveer tegen Max: 't Is alles of niks...
              Dus? 150% leven en werken voor de sport.

De pa van Heinrich Haussler zei hetzelfde....
              Voor een "kind" van 15 jaar verhuizen vanuit Australië naar Duistland.
              Begin maar.
              Fietsen was de keuze van Heinrich dus... 150% leven en werken voor de sport.

Topsport gaat over winnen en de beste zijn.

Er is idd. wel sport en sport.
              Kinderen die buiten spelen, of gewoon fietsen, wandelen, voetballen noem maar op
              is ook sport.
              En dat wordt ook steeds minder en minder.
              Wat voor mij hier belangrijk is, is de relatie met hun gezondheid...
              Dit is niet hetzelfde als wat in je eerdere post stond. In de geest van die post, insinueerde je dat 'onze jeugd' niet meer de nodige opofferingen wil maken om een doel te bereiken zoals dat vroeger wél het geval zou geweest zijn. Daar stond niets in over wie de schuld draagt over wat of over gezondheid. Nu, zulke statements zijn bijzonder gemakkelijk, want ze vallen niet te bewijzen (noch het tegendeel). Dus het zijn pure, objectieve meningen. Des te meer reden om extra goed op te letten wat men juist zegt.
              De manier waarop die jeugd er keer op keer (gratuit bovendien) weer doorgesleurd wordt, vind ik triestig. En ik schaam me ook niet voor die mening. Dat is van alle tijden, zo ben ik me zeer bewust; ik heb er echter meer vertrouwen in dat diezelfde jeugd van tegenwoordig meer kans heeft om de volwassenheid en relativiteitszin aan de dag te leggen om die trend te doorbreken dan die huidige generatie van 'ouderen'.Tja.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                Wat zoal ? Want de interesseert me wel. Nog niets over doping veronderstel ik want onze baron heeft toch nooit iets genomen dacht ik ?
                Haha, ja ja
                Ik kan wel een grappige anekdote kwijt.
                Nieuwelingen die in een grote ploeg kwamen kregen soms "pillen"....
                En die gasten waren in een zodanige overtuiging dat ze "goed spul" hadden gekregen
                om hun prestaties te verbeteren.
                Die fietsten dan geweldig goed in een wedstrijd.
                Maar wat ze niet wisten, vooraf dus, dat die fameuze pillen niks anders waren
                dan placebo's....
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Niemand MOET zich schamen voor zijn mening wat mij betreft.
                  Maar als je daarmee een oordeel velt over een ander, kan deze maar beter goed gefundeerd zijn, vind ik.

Daar valt niet over te twisten. Doe ik ook helemaal niet.
                  Dit is niet hetzelfde als wat in je eerdere post stond. In de geest van die post, insinueerde je dat 'onze jeugd' niet meer de nodige opofferingen wil maken om een doel te bereiken zoals dat vroeger wél het geval zou geweest zijn. Daar stond niets in over wie de schuld draagt over wat of over gezondheid. Nu, zulke statements zijn bijzonder gemakkelijk, want ze vallen niet te bewijzen (noch het tegendeel). Dus het zijn pure, objectieve meningen. Des te meer reden om extra goed op te letten wat men juist zegt.
                  De manier waarop die jeugd er keer op keer (gratuit bovendien) weer door gesleurd wordt, vind ik triestig. En ik schaam me ook niet voor die mening. Dat is van alle tijden, zo ben ik me zeer bewust; ik heb er echter meer vertrouwen in dat diezelfde jeugd van tegenwoordig meer kans heeft om de volwassenheid en relativiteitszin aan de dag te leggen om die trend te doorbreken dan die huidige generatie van 'ouderen'.Tja.
                  Daar ben ik het mee eens
                  Tegenwoordig is er meer afleiding, ontspanning van allerlei aard dat de verleiding groot wordt.
                  Als je dan in een sport de top haalt dan is die prestatie niet mis en vraagt
                  respect.

Ik ben ook eens met hetgeen je zegt over meer kansen.... maar dan heb ik het over
                  kansen krijgen en die kansen grijpen.

Ik ga een tikske afwijken maar het heeft er ook mee te maken.
                  De afgelopen jaren heb ik de "kans" gehad om in contact te zijn met een aantal
                  scholen en hun studenten.
                  En daar houd ik toch een dubbel gevoel aan over en dat gaat dus over uitersten.
                  Het gaat ook over hun nuchtere aanpak: het hoogst nodige om te slagen en de rest
                  wordt beschouwd als bijzaak.
                  En hierbij ga ik het laten voor wat het is
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Daar ben ik het mee eens
                    Ik ga een tikske afwijken maar het heeft er ook mee te maken.
                    De afgelopen jaren heb ik de "kans" gehad om in contact te zijn met een aantal
                    scholen en hun studenten.
                    En daar houd ik toch een dubbel gevoel aan over en dat gaat dus over uitersten.
                    Het gaat ook over hun nuchtere aanpak: het hoogst nodige om te slagen en de rest
                    wordt beschouwd als bijzaak.
                    En hierbij ga ik het laten voor wat het is
                    Ik heb dezelfde ervaring en kan je volmondig bijtreden! Het heeft ook weinig met intelligentie of vaardigheden te maken, maar alles met een gemis aan "drive". Waar ik maar moeilijk aan kan wennen is dat die "bezadigdheid" zo wijdverspreid is. De onderwijswereld is trouwens in grote mate in hetzelfde bedje ziek, ik ben een aantal jaren gastdocent geweest ... voor geen geld zou ik dit terug opnemen!
                    Maar het is niet allemaal droefenis, op initiatief van mijn zoon (én collega) zijn we bezig met een "interdiciplinair collectief" op te richten. Binnen dit initiatief van zelfstandige vakgenoten willen we met enkele "seniors", jonge starters met raad en daad bijstaan en een duwtje in de rug geven. We hebben daar vooral oog voor diegene die van niets en met niets starten, maar die wel talent en de juiste instelling hebben. In onze toch wel zeer specifieke sector trachten de seniors deze talentvolle jongeren te introduceren en kansen te geven. Tegelijk proberen we ze te behoeden voor zakelijke en administratieve valkuilen en functioneren we als sparringpartner bij technische- en als klankbord bij deontologische kwesties. Zéér boeiend!

Comment

Allee tweede test aankomst bergop
                      Zou dan nu de echte tourwinnaar willen opstaan
                      Of beter eens uit zijn sloffen schieten en als een pijl ervandoor gaan
                      Want ben al eens in slaap gevallen tijden de live uitzending van de tour, dus zal het wal vreselijk spannend geweest zijn he
                      Het verwondert mij dat we Carlos nog niet gezien of gehoord hebben en denk toch dat die
                      na de reactie van Lance vorig jaar gebeten is op weerwraak wegens de woorden,
                      "tegen die deelnemers had ik ook gemakkelijk gewonnen"
                      Dus laats on hopen dat de echte tourwinnaar vandaag zou willen opstaan en eens doortrapt op de pedalen

Comment

Nu gaat ze echt beginnen den tour

Let op ik heb het voor onze belgen ..maar eerst een hele heisa voor te mogen starten ' en dan ziek.

Soit ik hoop dat onze Tom niet de richting van VDB uit gaat ..zou spijtig zijn alles zo te verknallen.
                        Last edited by Fabbe; 19 juli 2009, 12:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                          Nu gaat ze echt beginnen den tour

Let op ik heb het voor onze belgen ..maar eerst een hele heisa voor te mogen starten ' en dan ziek.
                          Misschien de langverwachte spanning: Mexicaanse griep in het peloton!
                          Wie haalt de meet ... en wie niet?

(Reactie ASO: "Wij hebben het altijd gezegd: Boonen verziekt de boel!")

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                            Misschien de langverwachte spanning: Mexicaanse griep in het peloton!
                            Wie haalt de meet ... en wie niet?

(Reactie ASO: "Wij hebben het altijd gezegd: Boonen verziekt de boel!")

LOL zie ze daar al rijden met een mondmasker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                              LOL zie ze daar al rijden met een mondmasker...
                              Zoals we ze nummeren op de rug nu ook via mond maskers zo weten weten we wie er rijd.
                              Tja Tom dat komt ervan he als je Marcske alle lijntjes eerst laat opsnuiven

Comment

[sarcasme]ROTFLMAO .. de show verbetert alleen maar met de dag! een circus met enkel clowns hebben die mannen daar in hun groot farmaciekastje echt gene methadon mee ? .. allez hoe kunnen ze dat nu vergeten! de nieuwe editie "ploegsteert" in de maak ! nu nog enkel de eeuwigdurende "come backs" en we zijn weeral rond .. geloof is toch een schone zaak allez toch als ge naief zijt
                                [/sarcasme]

Comment

Working...
                                X