Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netbook...info gevraagd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Netbook...info gevraagd.

Ik ben op zoek naar een Netbook. Maar ik zie tussen de bomen het bos niet meer Droevig Wie kan mij adviseren?
    Netbook moet voornamelijk dienen als:
    - imagetank.
    - surfen op het net.
    - mailen.
    Een kwalitatief goed scherm, een grote opslagcapaciteit, hoge batterijautonomie zijn dus wel belangrijk.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Re: Netbook...info gevraagd.

Ik heb mij onlangs een asus EeePc 1000HE aangeschaft en ben er heel tevreden over. Was een het twijfelen tussen deze en de Samsung nc10 maar volgens enkele testen op internet (weet niet meer welke) waren het klavier en het scherm van de asus beter. Wat mij vooral aansprak was de lange autonomie (volgens Asus zelf tot meer als 9 u, heb hem zelf nog niet lang genoeg om reële cijfers te hebben maar in ieder geval lang genoeg.)

Extra punt voor de Asus was voor mij dat hij 100% Linux klaar was (voor als ik dat eens wil uittesten).
    Heb er nu 2 Gb RAM inzitten en Lightroom draait er heel mooi op. Ga nu ook eens Windows 7 erop testen.

Enig minpuntje is dat de buitenkant zeer glossy is, op de zwarte versie zie je elke vingerafdruk. Daarom ook de witte genomen en daar valt dat zeer goed mee (even glossy maar vlekken vallen toch minder op).
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik heb nog niet zo lang geleden voor mijn moeder een dell inspiron mini 10 gekocht en ben ze is er toch heel tevreden over. Ik heb hem laatst een week gebruikt toen mijne stuk was maar ik ergerde mij wel serieus aan het kleine toetsenbord en schermpje. Die dingen zijn dus duidelijk niet gemaakt voor een hele dag op te werken maar voor wat gij hem nodig hebt is hij ideaal!
      http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
      http://foto-actiecode.be

Comment

Ik heb in januari een MSI WIND U100 gekocht en ben er tevreden over. Ondertussen zijn er updates van die nettop (oa. U115 etc). Waar je vooral op moet letten is de hoogte van het scherm omdat als je wil surfen je browserhoogte klein is en je voortdurend moet scrollen. Ondertussen gebruik ik als browser Google Chrome omdat die bovenaan ook nog eens alle ruimte gebruikt.

Grtz
        Filip
        Filip

Comment

Ik heb in oktober ofzo me een Acer Aspire One aangeschaft en ben tot op heden er tevreden over. Hoewel het nog een van de eerste versies netbook is doet hij voor mij alles naar behoren.
          Ik gebruik hem vooral voor tekstverwerking, spreadsheets, video's bekijken op de trein ofzo en om de les te volgen zonder véél te moeten meesleuren.

het keyboard is aanpassen maar ondanks mijn grote handen lukt het aardig om er mee te werken. en met 120Gb, ben ik wel ff zoet :-).

de buitenkant is ook wel redelijk glossy en gevoelig voor vettige handen enzo maar daar stoor ik me niet aan.

linkje
          Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
          Flickr here and many more to come!

Comment

Integenstelling tot wat FilMar zegt over het toetsenbord, is overal te lezen in reviews dat samsung er met de NC10 ver bovenuitsteekt kwasie doorbuigen/ergonomie van het toetsenbord. Ik bezit zelf de opvolger (parallel lopend model) van de NC10, nl. de N110.

Dit is een echter topper onder de netbooks als je het mij vraagt. Als IT'er hebben wij de kans om bijna alle merken te testen/proberen (hp, asus, acer, msi, lenovo enz...).
            Mijn keuze ging initieel naar de NC10, maar na enkele weken wachten is het toch de N110 geworden (alhoewel er weinig verschil op zit).

My 2 cent's
            *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
            visit : http://www.emmab.be/

Comment

Sinds een week is er bij ons een Dell Latitude 2100 in huis.
              Is iets duurder dan de MSI's en ACER one's, maar gebouwd als een tank, en heeft betere grafische prestaties. Heel tof voor het surfen in de zetel is het touchscreen!

Als je deze wil vinden op de Dell website, dan wel kiezen onder KMO's, en niet via thuis.

Comment

Bedankt iedereen voor de tips
                Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Working...
                X