Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laagste prijsgarantie mediamarkt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: laagste prijsgarantie mediamarkt

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Krëfel, Vanden Borre, Makro en anderen kunnen het dus wel.
    Ze WILLEN dus niet, om reden die je aanhaalt in je laatste zin.
    MM doet me denken aan een oosterse soek: afbieden of je bent (meestal) gezien.
    Trouwens, zelfs telefonisch krijg je geen enkele prijs.
    Tiens, heb jij het dan gemist ? Binnenkort zijn er overal solden : 13 lenzen kopen = 14 gratis. Wat ga jij dan gelukkig zijn, zeg !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
      On-topic:
      Geen ervaring met MM, sorry...

Off-Topic:
      Ik moet zeggen dat ik mij zelden bedien van de service of kennis welke in een bepaalde winkel aangeboden wordt, als ik iets ga kopen, neem nu een lans als voorbeeld, dan ben ik thuis reeds enkele weken actief geweest met opzoeken van alle relevante informatie op internet, forums etc. Tegen de tijd dat ik dan de winkel binnenloop weet ik heus wel wat ik zoek, en moet ik dus niet meer 'geholpen' worden door een verkoper.
      Dus voor mij zijn de sterke punten van een winkel eigenlijk enkel de stockvoorraad, en de prijs, en eventueel nog de ligging.
      Wat doe je dan met die lans ? Oefenen in het speerwerpen of zo ? Zoiets heb ik nu nog nooit willen kopen ; waarschijnlijk mis ik iets ?

Comment

Voor lenzen moet je zeker niet bij MM of Saturn zijn.

Een Sony versie van de Tamron 17-50 kost er ca 500€, bij Fotorubens of Konijn is dat 359€...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Een Sony versie van de Tamron 17-50 kost er ca 500€, bij Fotorubens of Konijn is dat 359€...
          Oei, dan was ik met die 20% nog heel goedkoop weg, die lenzen scheelt zo maar even 40 %.

Jaja, elders kopen dan bij MM, je bent toch niet gek.

Maar in feite moet ik MM feliciteren: de "kudde" zo ver krijgen dat ze blindelings in dichte drommen naar je winkel komen, en zonder prijzen te vergelijken geloven wat je uitkraamt, je moet het maar kunnen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

dat was mij ook al opgevallen...

Comment

Media Markt Antwerpen: €333,-
              http://www.digifotofreak.nl

Comment

Heb vorige een lens besteld bij geheugenkaart, Mechelen (Canon 70-300 is usm) de prijs was daar inclusief verzenden 408 Euro, bij MM in Oostakker 599 Euro, dat is bijna 200 euro verschil. Toch de moeite om eens rond te kijken....
                Sony A7III & Sony A7 RIII
                Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
                  Heb vorige een lens besteld bij geheugenkaart, Mechelen (Canon 70-300 is usm) de prijs was daar inclusief verzenden 408 Euro, bij MM in Oostakker 599 Euro, dat is bijna 200 euro verschil. Toch de moeite om eens rond te kijken....
                  En dan ben je eerst nog ter plaatse moeten gaan kijken in Oostakker, om die dure prijs te ontdekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
                    In MM Antwerpen 395 Euro. Ik wil nu niks zeggen, maar als je nu echt denkt dat ze in elke MM dezelfde prijs aanhouden, dan ben je naïef. Mij maakt het niet uit waar je koopt, maar gewoon uit je doppen kijken, kan wonderen doen...

(ben trouwens zeker dat als je iemand aanspreekt in Oostakker, dat ze vlug hun prijs wijzigen...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      In MM Antwerpen 395 Euro. Ik wil nu niks zeggen, maar als je nu echt denkt dat ze in elke MM dezelfde prijs aanhouden, dan ben je naïef. Mij maakt het niet uit waar je koopt, maar gewoon uit je doppen kijken, kan wonderen doen...

(ben trouwens zeker dat als je iemand aanspreekt in Oostakker, dat ze vlug hun prijs wijzigen...)
                      Dus hun prijs bijna halveren ? Dat wil dus zeggen dat MM in Oostakker marges neemt van bijna 100% ?

En toen ik mijn TZ7 kocht bij hen (was uitzonderlijk eens een behoorlijke prijs) vertelde ik dat hij bij Konijn nog een 15 euro goedkoper stond.

"Ah ja, maar die winkel telt niet mee voor onze prijsgarantie, zij zijn een Hollandse winkel en die hebben een speciale BTW regeling voor hun Belgisch filiaal."

Dikke prietpraat natuurlijk.
                      De verkoper zei me doodleuk: als je de TZ7 goedkoper wil mag je hem gerust in Turnhout gaan kopen.

Nu en dan spring ik er eens binnen, is hier bijna om de hoek, maar ik kan me nooit van de indruk ontdoen als ik iets bekijk: "als ik dit of dat nu hier koop ZONDER eerst overal elders naar de prijs te gaan kijken, voor hoeveel geld wordt ik er dan weeral opgelegd".

Comment

Dus hun prijs bijna halveren ? Dat wil dus zeggen dat MM in Oostakker marges neemt van bijna 100% ?
                        Mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd. Afhankelijk van wie er voor jou staat en hoe snel ze er vanaf willen, denk ik dat ze er toch gemakkelijk 100 Euro zullen afdoen, is natuurlijk nog niet de prijs van Geheugenkaart, weet ik ook wel...

Hoe jij jouw marges trouwens rekent weet ik niet maar van 600 naar 400 is nog steeds maar 33%...

En toen ik mijn TZ7 kocht bij hen (was uitzonderlijk eens een behoorlijke prijs) vertelde ik dat hij bij Konijn nog een 15 euro goedkoper stond.

"Ah ja, maar die winkel telt niet mee voor onze prijsgarantie, zij zijn een Hollandse winkel en die hebben een speciale BTW regeling voor hun Belgisch filiaal."

Dikke prietpraat natuurlijk.
                        De verkoper zei me doodleuk: als je de TZ7 goedkoper wil mag je hem gerust in Turnhout gaan kopen.
                        Eigenlijk moet die verkoper gewoon zeggen: dan moet je hem in MM a'pen gaan kopen, daar kunnen ze hun prijs wel aanpassen onder de '30km-regel' (of hoeveel km het ook is, heb geen idee...)

Nu en dan spring ik er eens binnen, is hier bijna om de hoek, maar ik kan me nooit van de indruk ontdoen als ik iets bekijk: "als ik dit of dat nu hier koop ZONDER eerst overal elders naar de prijs te gaan kijken, voor hoeveel geld wordt ik er dan weeral opgelegd".
                        Prijzen moet je ALTIJD vergelijken, indien je dat niet doet dan moet je de winkel niks verwijten maar je eigen stommigheid...

Kijk, ik heb geen voorkeur voor winkel, itt. tot andere mensen hier, maar ik ken geen enkele winkel die bestaat om 'het schoon wit rond je ogen'. Ze zijn er allemaal om winst te maken, en liefst veel. Toen ik op zoek was naar mijn ist D, dan stond ie mooi te blinken bij MM Antwerpen, maar de prijs die op het kaartje stond, stond mij niet aan. Geen enkele winkel in Antwerpen had hem op voorraad. Ik dus mijn stoute schoenen aangetrokken, wat prijzen gevraagd (oa. bij Fnac, Grobet, Bastiaens, Rubens, Rembrandt.) Onderling verschilden die prijzen geen 10% ('t was dan ook geen zeer gezocht product ), ik naar MM en gevraagd naar de verantwoordelijke. Toen de persoon die voor mij stond vroeg waarom, het verhaal uitgelegd (en de prijzen wat naar beneden getrokken .) Lang verhaal kort gemaakt, ze hebben me hem verkocht met een korting van maar liefst €800,- inclusief een lens die "ze nog liggen hadden en waar ze geen blijf mee wisten" (zit nog steeds ingepakt in de doos - iemand geïnteresseerd in een Sigma 24-70 voor Pentax?) en ik kreeg er nog een CF van 2GB en een setje batterijen bij... 't Was 't toonzaal model maar gezien dat toen nog achter glas zat, had ik daar geen problemen mee...

Dit verhaal niet ter verdediging van MM maar gewoon om aan te tonen dat uit je doppen kijken, en onderhandelen bij aanschaf veel meer zal doen dan hier gaan klagen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd. Afhankelijk van wie er voor jou staat en hoe snel ze er vanaf willen, denk ik dat ze er toch gemakkelijk 100 Euro zullen afdoen, is natuurlijk nog niet de prijs van Geheugenkaart, weet ik ook wel...

Hoe jij jouw marges trouwens rekent weet ik niet maar van 600 naar 400 is nog steeds maar 33%...
                          Inderdaad, ik was mis met die 100%, jij bent mis met 33%. 600 euro is me dunkt wel 50 % méér dan 400 euro.

En dat onderhandelen ligt me niet zo, tenzij in Tunesie of Marokko of zo in de soeks.

Comment

Working...
                          X