Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke airco

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Welke airco

    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    jazeker: Europa moest het verbieden boven een zekere breedtegraad.
    Is zeer slecht voor het milieu, voor de CO-uitstoot, en overbodig.
    Voor die paar keer per jaar dat het in den belgiek echt puffen geblazen is.
    Maar ondertussen verbiedt Europa wel de gloeilampen, hoe inconsequent.
    Idem voor auto's met airco, verbieden moesten ze het. Barslecht voor het milieu en 50 jaar geleden hadden ze dat ook niet. Er is nog niemand gestorven van een bezweet overhemd.
    Voor mij mag het de hele zomer 30 graden zijn, zonder airco.
    1. Elk jaar vallen er doden door de warmte zeker bij bejaarden.
    2. Bij elke warmte golf vallen er doden in het verkeer: mensen kunnen x aantal dagen/weken niet goed slapen, worden onoplettend of vallen in slaap achter het stuur ...
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

    Comment


    • #47
      Re: Welke airco

      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Bij eerste maal i ngebruik name is het raadzaam (voor elke koelunit) om een dag de unit aan te schakeeln zodat de carterverwarming de vloeistof die eventueel in de compressor zit te verdampen. Standaard procedure voor mij (van 5kW tot xxxkW waterkoelers) maar dat is het verschil tss iemand die een toestel koopt in de Brico, Gamma etc en iemand die zijn toestel bij een vakman koopt.
      Of er carterverwarming in de compressor van een koelinstallatie zit is afhankelijk van de hoeveelheid koelmiddel.
      Als er zoveel koelmiddel in de installatie zit dat er daardoor vloeistofslag kan voorkomen bij een koude start, dan zit er bijna altijd wel een carterweerstand in (of rond) de compressor.

      Bij een kleine airco is dat niet nodig omdat de hoeveelheid koelmiddel te klein is om voor problemen te zorgen bij het opstarten.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #48
        Re: Welke airco

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Ik maak een uitzondering voor ziekenhuizen.
        Voor de rest moeten we maar puffen.
        dat is nu eenmaal de natuurlijke gang van zaken.
        Als het vroeger te warm werd dan mocht je even pauze nemen op je werk, nu zit de baas de ganse dag achter je gat. En puf jij maar gerust verder hoor, ik vindt het anders toch aangenamer als ik een frisse technieker over de vloer krijg om een werkje te komen opknappen (herstelling, installatie of wat dan ook) dan eentje dat halfdood stinkend naar het zweet en slapend toekomt en daardoor zijn job maar half naar behoren kan uitvoeren. Die moet dan meestal toch twee keer komen alvorens het deftig gedaan is en dat kost u veel meer, meer verplaatsingen en veel slechter voor het milieu.
        Laat staan door een naar zweet stinkende serveerder/ster bediend te worden op restaurant.

        Je kan het ook niet vergelijken met vroeger, toen werden er echte herenhuizen gebouwd, onder het dak had je de zolder maar geen slaapkamer zoals nu.
        Vroeger had bijna iedereen een koele kelder, zoek dat nu nog maar eens!
        Vijfentwintig jaar geleden reed je op een kwartier of halfuur naar je werk, nu zit je uur tot anderhalf uur in je wagen voor ongeveer dezelfde afstand.

        Je kan vroeger niet vergelijken met nu, tijden veranderen, gewoontes veranderen, vereisten veranderen.
        En een geluk dat het veranderd is ... anders zaten we nu nog allen op kantoor tussen een bende stinkende mensen waarvan je het zweet niet meer kon rieken door de sigarettenrook.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X