Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop? Aanraders?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe laptop? Aanraders?

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Altijd maar ontwijken om toch maar je gelijk te kunnen halen . . . niet te geloven . . .
    En euh.... geen leraar? Iemand die les geeft aan anderen in grafische software is toch een leraar? Of vergis ik me en doe je dat dan niet? Dan excuseer ik me natuurlijk.
    deatils uitzoeken (heel selectieve quotes) en de essentie links laten liggen is ontwijken.
    lees hieromtrent je eigen inbreng eens na.
    Een leraar staat voor een klas en zijn hoofdbezigheid is onderricht geven in een schoolse omgeving.
    Aan deze omschrijving van leraar voldoe ik zeker niet. Ik zou niet willen dat het lerarenkorps zich zou moeten schamen voor mijn losbandig taalgebruik.

Alles onschuldig, niet met bijbedoelingen? wat doet je opmerking in 2301344 hier dan tussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
      Toch even bij HP gaan kijken nog en door het niet direct vinden van een multifunctionele laptop uit de KMO-reeksen, op volgende laptop gebotst: HP Pavilion dv7-1299eb

Iemand hier ervaring mee? Maken deze veel herrie?
      Wat zeggen de specs jullie?
      Met deze HP heb ik geen ervaring, wel met veel andere HP's , onlangs heb ik me ook een nieuwe Elitebook 8730W aangeschaft ( http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl...&lang=nl&cc=be ) , schitterende PC op alle vlakken, bouwkwaliteit, geluidsarm, heel goed scherm en draait supersnel/stabiel
      Mac of PC maakt me niks uit, als ik maar betrouwbaar kan werken, Mac ken ik helemaal niet maar we werken hier wel al vele jaren met een 5-tal engineers die van s’morgens tot s’avonds hun PC’tjes tot het uiterste drijven met zware tot zeer zware 3D cadmodellen en ik kan in al die jaren de problemen nog op één hand tellen en als er al eens iets is dan is dat telkens 100% proffesioneel opgelost geweest en dat is voor mij voldoende om meer dan tevreden te zijn
      Last edited by RDB; 1 juli 2009, 14:11.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Met deze HP heb ik geen ervaring, wel met veel andere HP's , onlangs heb ik me ook een nieuwe Elitebook 8730W aangeschaft ( http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl...&lang=nl&cc=be ) , schitterende PC op alle vlakken, bouwkwaliteit, geluidsarm, heel goed scherm en draait supersnel/stabiel
        Mac of PC maakt me niks uit, als ik maar betrouwbaar kan werken, Mac ken ik helemaal niet maar we werken hier wel al vele jaren met een 5-tal engineers die van s’morgens tot s’avonds hun PC’tjes tot het uiterste drijven met zware tot zeer zware 3D cadmodellen en ik kan in al die jaren de problemen nog op één hand tellen en als er al eens iets is dan is dat telkens 100% proffesioneel opgelost geweest en dat is voor mij voldoende om meer dan tevreden te zijn
        Er is wel een minpuntje, hij kost ...... EUR
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Er is wel een minpuntje, hij kost ...... EUR
          Da's een adviesprijs hé Rudy , maar t'is inderdaad geen goedkoop beestje
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik ga Krisdg nog 1 antwoord geven (en dan stop ik ermee...).
            Als ik iets koop dan zijn er een paar zaken waar dat ding MOET aan voldoen, en zijn er ook een aantal waar het MAG aan voldoen, en er zijn zaken die niet terzake doen.

Als ik een auto koop MOET dat ding van mij min. 4 deuren hebben, het ding MOET airco hebben, het MOET goed rijden, het MOET plaats genoeg hebben, enz. Die lichtmetalen velgen zijn voor mij bijzaak...
            Betekent dit dat een auto met slechts 2 deuren een slechte auto is : ik denk het niet, maar IK moet hem niet hebben.
            Voor mij MOET een laptop dus een numeriek toetsenbord hebben. Heeft hij dat niet, dan moet ik hem niet hebben, want voor mij hoort dat bij die dingen die hij MOET hebben. T'is very simpel. Voor mij is een een Macbook pro van 4000€ dus een slechte laptop, want hij voldoet niet aan mijn behoeften.
            Wil dat zeggen dat dat een slechte laptop is : LANGS GEEN KANTEN.
            Apple heeft naast een aantal goede dingen, ook een aantal minderwaardige zaken op de markt gebracht. OS 9 was daar 1 van. OS X blijkt behoorlijk wat beter te zijn (hoewel de eerste versies ook niet subliem waren, maar dat hebben we ook van Windows XP gezegd...). Persoonlijk geloof ik mensen (2 stuks dus) die vroeger dagelijks met zo'n ding gewerkt hebben, zeker als ik zelf dezelfde ervaring heb gehad.

Die elitebooks van HP zijn inderdaad heel degelijk, bedoeld als "mini" grafisch workstation. De duurdere versies draaien pakketten als Pro-engineer als de beste. Helaas kosten ze veel te veel voor een gewone thuisgebruiker. En voor dergelijke pakketten heb ik nog altijd een voorkeur voor een desktop-werkstation (doch dit terzijde).
            Ik heb eind vorig jaar mijn zus een DV7 aangeraden. Het type speelt geen rol (is toch niet meer te koop), maar ze is er behoorlijk tevreden van. Stil, 4 GB ram (ruim voldoende), 17" scherm (dat is de betekenis van die 7 na de DV) van behoorlijke kwaliteit. Ze heeft er een 950 € voor betaald.

Photoshop en lightroom werken er goed op.
            Persoonlijk wacht ik op windows 7 om me ook een laptopke aan te schaffen. Die HDX 16 lijkt me persoonlijk dus ook wel wat, maar ik wacht dus nog tot eind oktober...
            Last edited by polleke_cgc; 1 juli 2009, 18:13.
            Groeten,

Polleke

Comment

Lees eens goed mijn reacties.
              Het kan me echt geen barst schelen wat je al dan niet van Mac vind.
              Waar ik op gereageerd heb is je zogenaamde onschuldige opmerking van dat numeriek klavier.
              De manier waarop je zo genaamd onschuldig die vraag stelde was niet minder of meer dan een zoveelste poging om apple te bagateliseren.
              Kom er openlijk voor uit.
              Je gezever over systeem 9 doet er niks toe (was op dat moment een fantastisch systeem, meer dan 2 mensen kunnen dat bevestigen.)
              Net zoals een moderator niet kan laten telkens weer te zeggen dat hij een mac heeft dat het goed is maar dat het voor hem niet werkt, als dit genoeg herhaald wordt is dat geen objectieve opmerking meer maar gestalk.

Comment

heb jij soms last van de warmte of wat?? wat een gezever zeg
                Ik hoop dat de topicstarter er wat aan heeft. ik ben hier weg.
                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Je vragen zijn nogal redelijks prijsgebonden hé. Wat wil je aan dat ding uitgeven ? Het is zinloos om voorstellen te doen waarmee je aan een prijs uitkomt van 2500 €, als je niet meer dan 1000€ wil uitgeven... Ik weet wat ik nu zou kopen, maar of dat hetzelfde is wat jij wil ??? Als ik de programma's zie die je wil draaien, kom je volgens mij uit op iets dergelijks : 4 GB ram, HD van 500 GB, een processor uit de 8000 reeks of een lagere 9000 reekser (als we bij Intel blijven), en een "tussenslag" grafische kaart (Nvidia GT130).

Een HP HDX X18-1200 kost dan bv. 1799€ (dat is wel de aanbevolen prijs)...
                  Het budget gaat tot 2000€, als de laptop het waard is natuurlijk.

De HDX X18 is te groot naar mijn mening (niet echt draagbaar meer).

De elitebooks zijn verschrikkelijk duur, de probooks zijn betaalbaar, maar dan weer niet echt veelzijdig genoeg lijkt me (op vlak van specificaties).
                  - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

- Zou de TS nu al zijn laptopke gevonden hebben ??? Van die HDX bestaat ook een 16" uitvoering, die een 400 € goedkoper is (juist gezien dat je 18" wat erover vindt)...
                    16" vind ik dan weer te klein. Moest die HDX in 17" bestaan was de keuze al snel gemaakt...
                    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Moest het geld op mijn rug groeien, dan kocht ik ook 1 uit de Elitebook-reeks...

Spijtig genoeg is er nog niets te zien op mijn rug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                        als dit genoeg herhaald wordt is dat geen objectieve opmerking meer maar gestalk.
                        idem voor u
                        als je maar genoeg herhaald dat een peer euh apple beter is dan iets anders dan geloof je dat uiteindelijk wel
                        wat een gezever zeg
                        perse je gelijk willen halen ten opzichte van een andere persoon,terwijl dat de topicstarter duidelijk heeft laten blijken dat hij geen apple wilt hebben
                        met gevolg dat hij dus niets heeft aan jullie welles niet spelletje
                        twee pagina's met nutteloze gezever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          twee pagina's met nutteloze gezever
                          Inderdaad.
                          pixelpusher

Comment

Tsja : t'is niet gemakkelijk hé.

Mijn "zoektocht" begin ik maar over enkele maanden, dus dan zou ik je beter kunnen helpen .

Persoonlijk denk ik niet dat een ander merk het grote verschil uitmaakt qua kwaliteit. Als je weet dat quasi alle laptops (80%) komen uit 6 fabrieken wereldwijd... (Om krisdg te dienen : dat geldt ook voor Macbooks (Pro, air), die gewoon naast HP, Dell en Acer van de band rollen(Quanta (Taiwan)).
                            Het verschil zit hem wel in de service, en daar zit je volgens mij met HP en Dell wel goed.

2000€ is in elk geval voldoende om een degelijk beestje te vinden, dat je vele jaren zal dienen.
                            Ik wens je nog veel succes met je zoektocht...
                            Zit er op je werk nergens een netwerkbeheerder die je bij je zoektocht kan helpen ?
                            Last edited by polleke_cgc; 1 juli 2009, 20:14.
                            Groeten,

Polleke

Comment

Zit er op je werk nergens een netwerkbeheerder die je bij je zoektocht kan helpen ?
                              Zitten wel, helpen niet

Comment

Dat ken ik ook, van onze helpless desk.

Het leukste dat ze nu hebben uitgevonden is een hotline. 9 keer op de 10 krijg je een bandje te horen dat je vraagt om een mail te sturen. Heel tof als je PC helemaal gecrasht is...
                                Mag je eerst een collega vinden die voor jou een mailtje stuurt met de vraag om terug te bellen. Met wat geluk krijg je dan een uur of 3 later een belletje met het excuus dat het druk is...

Ze gaan binnenkort nog eens een gebruikersenquète sturen... het resultaat zal mooi zijn.

Comment

Working...
                                X