Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop? Aanraders?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe laptop? Aanraders?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Dat ken ik ook, van onze helpless desk.

Het leukste dat ze nu hebben uitgevonden is een hotline. 9 keer op de 10 krijg je een bandje te horen dat je vraagt om een mail te sturen. Heel tof als je PC helemaal gecrasht is...
    Mag je eerst een collega vinden die voor jou een mailtje stuurt met de vraag om terug te bellen. Met wat geluk krijg je dan een uur of 3 later een belletje met het excuus dat het druk is...

Ze gaan binnenkort nog eens een gebruikersenquète sturen... het resultaat zal mooi zijn.
    Tshjah : in een ver verleden ben ik ook nog netwerkbeheerder geweest (naast mijn "gewone" functie), voor een bedrijf met een 25-tal PC's. Dergelijke antwoorden moest ik daar niet geven... En met een antwoord op een "privé"-vraag had ik ook niet echt problemen.
    Veel IT-werk had ik daar trouwens niet (een uurtje of 2-3 per week), ondanks dat alles daar onder Windows draaide (burp).
    Groeten,

Polleke

Comment

Ok, het wordt dus een nieuwe laptop, vermits de andere zijn harde schijf hopeloos verloren is.

Ik heb mijn oog laten vallen op de HP DV7-1299EB. (http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl...3-3889153.html)

Wat denken jullie van de specs?

Voldoende voor de toekomst? Of toch ineens iets zwaarder gaan?
      - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
        Ok, het wordt dus een nieuwe laptop, vermits de andere zijn harde schijf hopeloos verloren is.

Ik heb mijn oog laten vallen op de HP DV7-1299EB. (http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl...3-3889153.html)

Wat denken jullie van de specs?

Voldoende voor de toekomst? Of toch ineens iets zwaarder gaan?
        HDMI en eSATA zijn een pluspunt. Wel nogal een lage resolutie voor zo'n groot scherm. Tenzij je gaat voor 64-bit Windows ga je van die 4GB RAM maar iets meer dan 3GB kunnen gebruiken.

Mocht ik jou zijn, ik wachtte nog tot Oktober voor Win7, of installeerde vandaag nog de RC.

Dave
        pixelpusher

Comment

64 bits geeft volgens enkele "kenners" nogal veel problemen, dus dat raden ze af.

Ik kan niet wachten, dus zal het voorlopig met vista moeten blijven doen.
          - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Voor mij in elk geval geen HP meer, ik heb nu 3 jaar de Pavilion DV6300.
            1 keer grafische chip kapot (nieuw moederbord), 1 keer Wifi-kaart kapot, 1 keer dvd)writer kapot en nu, na 3 jaar en uit garantie, voor de 2de keer Wifi-kaart kapot.
            De vorige herstellingen zijn probleemloos in garantie gebeurd maar nu is hij uit garantie...
            Ben serieus aan het denken om een Macbook Pro 15" te kopen...
            Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
              Voor mij in elk geval geen HP meer, ik heb nu 3 jaar de Pavilion DV6300.
              1 keer grafische chip kapot (nieuw moederbord), 1 keer Wifi-kaart kapot, 1 keer dvd)writer kapot en nu, na 3 jaar en uit garantie, voor de 2de keer Wifi-kaart kapot.
              De vorige herstellingen zijn probleemloos in garantie gebeurd maar nu is hij uit garantie...
              Ben serieus aan het denken om een Macbook Pro 15" te kopen...
              o, ja, was ik vergeten. batterij is ook kapot...
              Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Comment

Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met HP en heb toch redelijk wat materiaal van hen.

Daarmee dat ik terug voor HP zou kiezen...

Ik heb gezien dat de DV7-1299eb in vele winkels al aan weggeefprijzen begint te staan, daar HP eind juli met nieuwe modellen uitkomt.

Ik ga dus ook even wachten (ik kan me die 2 weken nog wel redden) en denk te gaan voor de HP DV-2190eb.

Hogere resolutie op het scherm, LCD-scherm wat toch nog veel betere kleuren zou geven, meer HDD, betere grafische kaart, ... dus die 2 weekjes is het wachten wel waard.

Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie?

Comment

Deze week is de HP DV7-2190eb beschikbaar in een groot aantal winkels en ketens.

Echter... wat een prijsverschillen! De richtprijs op de website van HP is 1499€ incl. BTW.

De meeste winkels bieden het toestel dan ook aan aan deze prijs. Maar er zijn ook prijzen vanaf 1335€ incl. BTW (zo maar even 164€ minder) en dan loopt het op rond 1350€, 1365€, 1419€, ... tot zelfs 1564€ incl. BTW!

Ik kan nu wel begrijpen dat de meesten een redelijke winstmarge hebben, maar als degene van 1335€ nog winst maakt, dan zitten de anderen al 11% hoger dan deze prijs.

Het zijn vaak nog de grootste ketens die duurder zijn, hoewel deze waarschijnlijk goedkoper aankopen nog en meer winst nemen...

Service is 1 zaak, maar als ik in de winkel waar hij maar 1335€ kost ook nog een redelijke service krijg (wat zo is), dan is mijn beslissing rap gemaakt! En voor die 164€ kan ik al wel eens iets laten nakijken na de garantieperiode.

Comment

Voor de service zou ik ZEKER Dell kiezen, kan ervan meespreken die is gewoon TOP!
                    Maar als jij tevreden bent van HP zou ik gewoon bij dit merk blijven en een model uitkiezen die binnen uw budget past.
                    Dat de groot warenhuizen duurder zijn is logisch hé.
                    Hun 0% interest (sic) rekenen ze door in de verkoopprijs
                    Lenen bij de bank zou wellicht nog goedkoper zijn, maar wie leent er geld om een laptop te kopen?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      HDMI en eSATA zijn een pluspunt. Wel nogal een lage resolutie voor zo'n groot scherm. Tenzij je gaat voor 64-bit Windows ga je van die 4GB RAM maar iets meer dan 3GB kunnen gebruiken.

Mocht ik jou zijn, ik wachtte nog tot Oktober voor Win7, of installeerde vandaag nog de RC.

Dave
                      Kan ik enkel maar volledig onderschrijven. Win 7 > Vista SP1/2 > XP > Vista
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                      X