Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop? Aanraders?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe laptop? Aanraders?

Je hebt van in het begin duidelijk gemaakt dat je kiest voor PC, ik vraag me af waarom sommigen dan toch altijd maar proberen een Mac aan te prijzen . . .

Ik gebruik al jaren 2 merken, namelijk Acer en HP, over beide merken geen kwaad woord ( toch niet wat mijn laptops betreft, ik heb er op dit ogenblik 5, waarvan de Apple Macbook 13" aluminium te koop staat, in totaal heb ik toch al een 20-tal laptops gehad denk ik.)
    't Zou me verwonderen moest er nog slechte hardware bestaan bij de bekende merken, die kunnen zich niet echt miskleunen veroorloven.
    Last edited by Franciskine; 29 juni 2009, 20:53.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Idd. Het is "lezen noch schrijven".
      ik ben zeker dat dit een foutje is door onoplettendheid, kan iedereen overkomen he . . . ...... of heel bewust zo geschreven, da's ook mogelijk . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Je hebt van in het begin duidelijk gemaakt dat je kiest voor PC, ik vraag me af waarom sommigen dan toch altijd maar proberen een Mac aan te prijzen . . .

Ik gebruik al jaren 2 merken, namelijk Acer en HP, over beide merken geen kwaad woord ( toch niet wat mijn laptops betreft, ik heb er op dit ogenblik 5, waarvan de Apple Macbook 13" aluminium te koop staat, in totaal heb ik toch al een 20-tal laptops gehad denk ik.)
        't Zou me verwonderen moest er nog slechte hardware bestaan bij de bekende merken, die kunnen zich niet echt miskleunen veroorloven.
        Mac-liefhebbers blijven Mac)liefhebbers. Dat is zoiets als BMW versus Mercedes-rijders...
        En ik geef toe ook wel eens over de muur te kijken, enkel is de muur nog iets te hoog om er over te springen nu :

Franciskine, mag ik je dan naar de types (of specs) van je meest recente laptops vragen?
        Waar ligt bij jou de nadruk op?

Alvast bedankt.
        - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Ik heb op het moment 3 Acers, 1 HP en de Macbook dus

De Acers zijn de laptops die ik gebruik voor mijn werk dus die zijn de supersnelste omdat daar foto werk van ondergeschikt belang is.
          Twee ACER's Aspire 5735Z Dit zijn 15" laptops

Eén ACER Aspire 7520 met 17" scherm

En één HP, maar da's dan wel een topmodel geweest vorig jaar, namelijk de HP Dragon of de HP Pavillion HDX9200 Deze heeft een formidabel 20" scherm met absoluut perfecte beeldkwaliteit

Maar al deze laptops zijn niet meer nieuw verkrijgbaar . . . 't gaat ontzettend snel in laptopland. . . .

Ondertussen dit topic even verplaatst naar een gepaster forum, aan gezien het niet echt over fotografie gaat . . .
          Last edited by Franciskine; 29 juni 2009, 21:30.

Comment

En één HP, maar da's dan wel een topmodel geweest vorig jaar, namelijk de HP Dragon of de HP Pavillion HDX9200 Deze heeft een formidabel 20" scherm met absoluut perfecte beeldkwaliteit
            Ik ben ook al aan het kijken geweest naar die HP HDX-modellen. Echter enkel nog in 16" of 18,4". Dit laatste is te groot omdat ik het dan niet meer draagbaar vind. De 16" is klein als je van 17,..." komt.

Als ik groter wil dan 17", dan hang ik er wel een extra scherm bij aan.

Wat zijn de ervaringen met deze LED-schermen tegenwoordig? Hoe scoren de kleuren? Wat met reflectie en inkijkhoek?
            - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
              Wat zijn de ervaringen met deze LED-schermen tegenwoordig? Hoe scoren de kleuren? Wat met reflectie en inkijkhoek?
              Bij de Acers niet zo goed als bij de HP, bij mijn HDX kan ik bvb mijn email lezen vanuit alle hoeken, beeldkwaliteit blijft steeds evengoed . . . het is het beste scherm dat ik ooit gehad heb . . . zeker evenwaardig aan het scherm van mijn Macbook.
              De HDX is bij mij dan ook een desktopvervanger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                wij macgebruikers kunnen lezen nog schrijven. 1 hand is meer dan genoeg om te klikken en tekeningetjes te maken met het fantastische touchpad
                Bestaat er eigenlijk al een Mac laptop van 17" met ingebouwd numeriek klavier ?
                Want dat vind ik nog altijd een behoorlijk grote tekortkoming...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Bestaat er eigenlijk al een Mac laptop van 17" met ingebouwd numeriek klavier ?
                  Want dat vind ik nog altijd een behoorlijk grote tekortkoming...
                  Ik denk het niet maar de Mac gebruikers gaan je waarschijnlijk zeggen dat je zo'n numeriek klavier apart kan bijkopen als je dat absoluut wil, wat natuurlijk wel klopt, maar noem het liefst geen tekortkoming want dat horen ze niet zo graag . . .
                  Last edited by Franciskine; 30 juni 2009, 13:23.

Comment

Vanaf morgen (01/07) te koop bij Makro : hp dv7-2180eb ... kijk maar even in promotiefolder ...

raar genoeg vindt je via google, en zelfs op de site van hp, geen info over dit toestel ...?

Ik zoek ook een nieuw toestel te kopen nu m'n acer na 8 jaar wat begint te haperen ...

Ik neig terug naar Acer, maar deze hp steekt ook m'n ogen uit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gardeville Bekijk bericht
                      Vanaf morgen (01/07) te koop bij Makro : hp dv7-2180eb ... kijk maar even in promotiefolder ...

raar genoeg vindt je via google, en zelfs op de site van hp, geen info over dit toestel ...?
                      Als je heel goed zoekt, dan zul je deze toestellen vinden in oostblok-landen.

Dit zijn Low-cost laptops met minderwaardige componenten. Een kennis van mij heeft ook een jaar geleden zoiets gekocht uit de Makro. Was ook niet op de HP website terug te vinden. Niets dan problemen mee gehad en bij het bellen naar HP voor support: "sorry, dit type toestel kennen we niet. Je kan het best binnendoen bij uw verkoper."

Ga je daar dan mee naar een echte computerwinkel, dan lachen ze je eens uit omdat je je hebt laten vangen aan een lowcost laptop.

Ik had hem ook al zien staan in de Makro, maar ik ga dan altijd onmiddelijk naar de website van de fabrikant kijken.

Comment

20 laptops, gemiddeldt(speciaal voor groovdinges) meer dan 1 per jaar.
                        Zijn dat zo een erbarmelijke toestellen?
                        @polleke_cgc is er intussen al een pc met een betrouwbaar en bruikbaar OS?

Comment

Ik denk het niet maar de Mac gebruikers gaan je waarschijnlijk zeggen dat je zo'n numeriek klavier apart kan bijkopen als je dat absoluut wil, wat natuurlijk wel klopt, maar noem het liefst geen tekortkoming want dat horen ze niet zo graag . . .
                          Dan is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om een Macbook in huis te halen. Dat is het nadeel van een ingenieur : die moeten nu en dan eens een getalleke meer intikken .
                          Groeten,

Polleke

Comment

Nope, niks slechts aan, ik wil alleen zoveel mogelijk up to date blijven . . . mijn allereerste laptop was een 386, dan weet je ongeveer hoeveel jaar er al voorbij is ondertussen.

Comment

20 laptops, gemiddeldt(speciaal voor groovdinges) meer dan 1 per jaar.
                              K'raad je aan om eens Windows 7 of linux uit te proberen...

Daarnaast : ik werk al jaren met Windows en heb daar nog altijd maar bitter weinig problemen mee gehad.
                              En niet omdat ik het ding niet gebruik: Programma's als Pro-engineer of Mechanica zijn echt wel iets zwaarder dan Photoshop...

PS : ik kom van MS Dos 5.0 en windows 3.0, en heb heel de serie uitgetest (ben dus al een tijdje bezig). Dat is trouwens inclusief server edities van NT 4, 2000 en 2003.
                              In de tijd dat Windows 2000 uitkwam, was OS 9 trouwens een lachertje... (heb daar 13 maanden professioneel mogen mee sukkelen). OS X is goed, maar het is kompleet belachelijk om Windows niet als betrouwbaar en bruikbaar te beschouwen...

Een computerbouwer die design vóór gebruiksgemak laat komen, zal bij mij geen computer verkopen. Hoe lang heeft het niet geduurd vooraleer ze een deftige muis uitbrachten ? Voor mij is dat nummeriek klavier essentieel (gewoon omdat ik het zowat evenveel gebruik als de rest van het toetsenbord). Simpel hé...

En nu : terug on Topic. Er had er hier ene een laptop nodig hé. Persoonlijk zou ik voor HP gaan. Daar kan je net als bij Dell trouwens een next business day on site garantie bijkopen. Uit ervaring weet ik dat die naam compleet de lading dekt, maar het is helaas niet goedkoop.
                              Last edited by polleke_cgc; 30 juni 2009, 18:34.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                K'raad je aan om eens Windows 7 of linux uit te proberen...

Daarnaast : ik werk al jaren met Windows en heb daar nog altijd maar bitter weinig problemen mee gehad.
                                En niet omdat ik het ding niet gebruik: Programma's als Pro-engineer of Mechanica zijn echt wel iets zwaarder dan Photoshop...

PS : ik kom van MS Dos 5.0 en windows 3.0, en heb heel de serie uitgetest (ben dus al een tijdje bezig). Dat is trouwens inclusief server edities van NT 4, 2000 en 2003.
                                In de tijd dat Windows 2000 uitkwam, was OS 9 trouwens een lachertje... (heb daar 13 maanden professioneel mogen mee sukkelen). OS X is goed, maar het is kompleet belachelijk om Windows niet als betrouwbaar en bruikbaar te beschouwen...

Een computerbouwer die design vóór gebruiksgemak laat komen, zal bij mij geen computer verkopen. Hoe lang heeft het niet geduurd vooraleer ze een deftige muis uitbrachten ? Voor mij is dat nummeriek klavier essentieel (gewoon omdat ik het zowat evenveel gebruik als de rest van het toetsenbord). Simpel hé...

En nu : terug on Topic. Er had er hier ene een laptop nodig hé. Persoonlijk zou ik voor HP gaan. Daar kan je net als bij Dell trouwens een next business day on site garantie bijkopen. Uit ervaring weet ik dat die naam compleet de lading dekt, maar het is helaas niet goedkoop.
                                Je kwasi onschuldige vraag over dat klavier was misschien toch eerder wat mac bashen
                                13 maand proffesioneel sukkelen... zegt meer over jouw dan over het systeem.

Comment

Working...
                                X