Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop? Aanraders?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe laptop? Aanraders?

Zoals jullie op volgend draadje kunnen volgen, heeft mijn laptop (waarschijnlijk) de geest gegeven. http://forum.belgiumdigital.com/f59/...xp-267873.html

Vermits het beestje al 7 jaar oud is, en tot mijn grote verbazing tot gisteren altijd trouwe dienst bewezen heeft, ga ik niet teveel meer investeren om hem te laten herstellen of om een nieuwe harde schijf te plaatsen.

Omdat ik zoiets niet te lang kan missen, begin ik al maar uit te kijken naar een nieuwe.

Waar hecht ik belang aan:
    - een laptop met moderne technologie (mijn oude was destijds 1 van de eersten met 17" scherm, numeriek klavier, Dual Core-processor, ... en ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze) zodat deze ook binnen enkele jaren nog vlot met de meeste programma's over weg kan.
    - geschikt voor een verscheidenheid aan toepassingen (grafisch, muziek & filmbewerking, maar ook "bureau-programma's" en meer wetenschappelijke tools)
    - voldoende aansluitingen en mogelijkheden (USB, wifi, LAN, IR, bluetooth, HDMI, firewire, PCMCIA (bestaat dit nog? :-), ...)
    - geheugenkaartlezer
    - stille blazers (dus ook processor met beperkte warmte-ontwikkeling)
    - lange autonomie van de batterij
    - 17" scherm (is LED-technologie iets?)

Wat moet er niet:
    - afstandsbediening voor TV/Video
    - Webcam
    - allerhande snufjes die er maar ophangen en plaats innemen van andere componenten

Welke laptops kunnen jullie mij aanraden? (Ik ben altijd tevreden HP-gebruiker geweest, echter vind ik hun consumer-gamma iets te speelgoedachtig worden, of vergis ik mij hierin? Hoe zit het met de KMO-modellen?)

Welk besturingssysteem is aan te raden?

Liefst blijf ik bij een Windows-systeem en geen Mac.

Budget speelt geen al te grote rol (ook niet overdrijven), als ik daarmee weer 7 jaar zonder problemen verder kan, dan wil ik wel iets meer betalen.
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Re: Nieuwe laptop? Aanraders?

Wou je een MacBook Pro aanraden, maar als je bij een windhoos machine wil blijven ga je nooit het licht zien
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Comment

beetje kort door de bocht??

ik zou zeker beginnen met alles onder de 700 euro uit te sluiten.
      processor van boven de 2ghz
      3 à 4 gb ram
      grote hdd
      goeie videokaart met liefst zo veel mogelijk dedicated geheugen.

Dell en hp zijn meestal goed van service na verkoop.
      goe kijken en vergelijken! en naar een van den borre of mediamarkt gaan of andere winkel met veel tentoongestelde laptops en zijn wat u het meest aanstaat.

en jah mac is geen optie maar kijken kan nooit kwaad
      nikon stuff

Comment

Je weet duidelijk wat je wil dus ik zou voor Dell gaan. Kan je zelf wat zoeken wat je er in wil en wat je er vooral niet in wil. Bij dell kan je van die service pakketjes bijbestellen dat ze dat ding de dag erna komen maken aan huis en van die dingen. Hier zou ik zeker niet op besparen, is zijn geld meer dan waard, zeker als je je laptop dagelijks nodig hebt (ik spreek uit ervaring ). Let wel op bij je bestelling dat je eentje neemt dat ze snel kunnen leveren, aangezien het bij jou nogal dringend is precies. En als het niet dringend is, wacht promoties af want dan kan je echt zonder overdrijven soms €100den euro's uitsparen!
        http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
        http://foto-actiecode.be

Comment

Ik heb sinds kort een Acer Aspire 8930G. Er bestaan verschillende versies in die reeks.
          Heel krachtig toestel. 18.4 inch full hd scherm, dolby home theater functie en geluid (heel goed van geluid) hdmi, sata, usb, ...
          intel T6400, 4gig ddr3, 320GB HD, 2gb nvidia geforce 9600M.

Tis nu niet dat ik heel veel van laptops ken, maar ik kan vergelijken met een recente laptop van mijn vriendin. En ik moet zeggen, deze heeft toch net dat ietsje meer.

Comment

Ik ben niet tegen Mac en heb er al mee gewerkt, maar om de compabiliteit met de collega's enzo optimaal te houden, is een Windows-systeem nog steeds het meest ideale. (Hoewel ik blij was dat op mijn laptop nog steeds XP stond/staat en geen Vista. Daar krijg je een muisvinger van het "Doorgaan"-klikken.)

Hoe zit het tegenwoordig met de kwaliteit van Dell?
            En de compabiliteit met beamers? Enkele jaren geleden was dit zeer ondermaats en lukte het vaak niet om een beeld zowel op de laptop als op de beamer te hebben.

Wat de grote ketens als Makro, MediaMarkt en Vandenborre betreft: Ok, kijken is allemaal goed, echter moet je veel van de modellen die daar staan maar eens op internet opzoeken. Veel van die types vind je niet op de website van de fabrikant, buiten dan ergens in Polen of Tsjechië. Misschien een Low-Cost versie dan ofzo?
            - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Als het iets mag kosten, en je wil echt investeren in een deglijk exemplaar, ga dan voor een Dell uit de Latitude reeks. (ga bij KMO's kijken, niet bij particulieren)
              Die zijn heel stevig gebouwd, en als je onderdelen wil, dan vind je die zo gemakkelijk op ebay of andere websites. Zelfs voor een defect exemplaar wordt er soms nog belachelijk veel geld gegeven voor de onderdelen.

in ons bedrijf draaien er meerdere duizend Dell's, en het is geen uitzondering als die 5 jaar meegaan met intensief gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                Ik ben niet tegen Mac en heb er al mee gewerkt, maar om de compabiliteit met de collega's enzo optimaal te houden, is een Windows-systeem nog steeds het meest ideale. (Hoewel ik blij was dat op mijn laptop nog steeds XP stond/staat en geen Vista. Daar krijg je een muisvinger van het "Doorgaan"-klikken.)

Ik begrijp dit eerlijk gezegd niet. Los van jouw persoonlijke voorkeuren, waar schort de comptabiliteit tussen de Windows machines en Macs volgens jou?

Anyway, als je écht kwaliteit wil, zou je volgens mij toch eens naar de nieuwe (Unibody) Macbook Pro's moeten kijken. Zware systeemconfiguraties in een super degelijke aluminium behuizing, met Led display. En draait zonder problemen ook Windows XP, Vista of Windows 7, mocht je één van deze toch echt nodig hebben....
                www.indetailfotografie.nl

Comment

zelf heb ik onlangs een dell gekocht type XPS M1530 dus met een klein schermpje ne 15 inch (maandje of 4 geleden) de enige optie die ik nam is extra geheugen nml 4 gig in plaats van de standaard 2 gig
                  het ding werkt vrij goed tot hiertoe dan , voelt redelijk stevig aan ,

na 1 dag was het geheugen al kapot, en heb dan ook hier een telefoontje of 10 voor moeten plegen en uren aan de telefoon gehangen , het was telkens van doe dit en doe dat, verschillende keren terug moeten formateren en dan was het weer van dat....
                  telkens ik dan terugbelde kreeg ik iemand anders aan de lijn , dus terug alles uitleggen en alles terug opnieuw beginnen om zot van te worden....
                  ondertussen had ik al 10 keer gezegd dat het geheugen kapot was, .....
                  uitijndelijk komt er de derde dag iemand van dell langs en ja hoor kapotte geheugenplaatjes, effe snel er andere in en klaar....

het scherm is ook maar zus en zo , maar dat blijkt eigen te zijn aan laptops maar zelf vind ik het maar wat rommel...
                  ik heb voor dit toestel dan ook maar weinig betaald 1150 euro , mss had ik een duurder toestel moeten nemen had ik wss ook een wat beter scherm gehad, allee dat hoop ik dan toch
                  voor kantoor dingetjes is het oke deze dell maar voor foto's en fotoshop nee dat niet....
                  de autonomie is een goede 1,5 uur op de batterij, ik weet niet hoe lang andere laptops het uithouden maar vind het toch maar erg weinig eigelijk

ik heb echter niet lang mijn tijd genomen om te kiezen want wou er snel ene in huis

ik denk dat de duurdere dell's wel oke zijn , maar de goedkope zoals deze zou ik niet meer nemen...
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Je kan idd best voor de latitude reeks gaan, die kunnen tegen een stootje :-) Enja, alles kan kapot gaan é. Mijn harde schijf van mijn dell was na 1 dag naar de zak, net toen ik alle programma's die ik nodig had geïnstalleerd. Da is ff balen, maar dan gewoon dell bellen, die laten u vanalles proberen (vooral aan de lijn blijven dan ) en uiteindelijk gingen ze een nieuwe harde schijf opsturen (die dingen zijn heel makkelijk zelf te vervangen) maar omdat er iets niet in voorraad was stond hier de dag erna om 9 uur een technicus voor de deur! En sindsdien al 2 jaar zonder problemen!
                    http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                    http://foto-actiecode.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Ik begrijp dit eerlijk gezegd niet. Los van jouw persoonlijke voorkeuren, waar schort de comptabiliteit tussen de Windows machines en Macs volgens jou?

Anyway, als je écht kwaliteit wil, zou je volgens mij toch eens naar de nieuwe (Unibody) Macbook Pro's moeten kijken. Zware systeemconfiguraties in een super degelijke aluminium behuizing, met Led display. En draait zonder problemen ook Windows XP, Vista of Windows 7, mocht je één van deze toch echt nodig hebben....
                      ²

Een mac zal je nooit teleurstellen . En het LED scherm is een heuse verbetering tov andere laptops.

Ik heb zelf een Unibody gekocht en heb er totaal geen spijt van. De laptop voelt tenminste "degelijk" aan als je hem met 1 hand opheft. Wat van zo'n plastieken behuizing niet kan gezegd worden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tibs Bekijk bericht
                        ²

Een mac zal je nooit teleurstellen . En het LED scherm is een heuse verbetering tov andere laptops.

Ik heb zelf een Unibody gekocht en heb er totaal geen spijt van. De laptop voelt tenminste "degelijk" aan als je hem met 1 hand opheft. Wat van zo'n plastieken behuizing niet kan gezegd worden .
                        Mja, misschien, maar als je 'm met 1 hand opheft dan heb je maar 1 hand meer over om te typen.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Mja, misschien, maar als je 'm met 1 hand opheft dan heb je maar 1 hand meer over om te typen.

Dave
                          wij macgebruikers kunnen lezen nog schrijven. 1 hand is meer dan genoeg om te klikken en tekeningetjes te maken met het fantastische touchpad

Comment

Toch even bij HP gaan kijken nog en door het niet direct vinden van een multifunctionele laptop uit de KMO-reeksen, op volgende laptop gebotst: HP Pavilion dv7-1299eb

Iemand hier ervaring mee? Maken deze veel herrie?
                            Wat zeggen de specs jullie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                              wij macgebruikers kunnen lezen nog schrijven.
                              Idd. Het is "lezen noch schrijven".
                              pixelpusher

Comment

Working...
                              X